Barton Hyper 125

Tutaj możesz pochwalić się swoją 125.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Przykładowo Honda VT 125 zamiast samo VT 125. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
Awatar użytkownika
losiek
Plecak
Posty: 72
Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:22
Imię: Adam
Motocykl: Barton Hyper 125
Lokalizacja: Żywiec
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Barton Hyper 125

Postautor: losiek » 18 paź 2018, 17:59

Świecę mam ngk z czarnym napisem. Może rzeczywiście warto w coś lepszego zainwestować - tylko w co?

Ogólnie tak poza tym nie mam problemów żadnych z tym moto - odpala zawsze na rys, zbiera się bardzo dobrze zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku, pali 2,5l/100km, to już jest wersja na wtrysku.

Sprawdzałem i świece mam NGK z niebieskim napisem jednak.

Tak jak pisałem zdarzyło mi się tak kilka razy i po chwili lub po ponownym uruchomieniu silnika przechodziło. Może jakieś zanieczyszczenia w benzynie były? Nie znam się więc pytam bo nie wiem czy się tym martwić czy nie ;)

bob127
Zarząd
Posty: 3587
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: bob127 » 18 paź 2018, 18:53

Może być jeszcze paliwo. Staraj się tankować na dużych nowych stacjach i nie jedź nigdy do ostatniej kropli.Nie masz sięczym martwić motek na gwarancji. Od 2000 km maneta do końca i daj mu w palnik,jak coś ma się zepsuć to na gwarancji.

Awatar użytkownika
Marko7
Easy Rider
Posty: 738
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:08
Imię: Marek
Motocykl: Sym GTS 125i, Derbi Terra 125
Lokalizacja: Rogoźno
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: Marko7 » 20 paź 2018, 16:20

losiek pisze:Świecę mam ngk z czarnym napisem. Może rzeczywiście warto w coś lepszego zainwestować - tylko w co?

Na świecy Ngk zwykłej za 20 zł zrobiłem 18 tys kilometrów po czym ja wymieniłem (gdyż producent zaleca wymianę co 15 tys kilometrów), wiec nie uważam , aby świece NGK były jakieś złe - następna tez dałem NGK.

Awatar użytkownika
zwiadowca88
Biker
Posty: 262
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:11
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Super Cub C125A ED
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: zwiadowca88 » 25 paź 2018, 21:57

Ja do silników chłodzonych powietrzem zalecam chłodnicę olejową na dłuższe wyprawy gdzie temperatury są dość duże. Zwykła chłodnica 3 żeberkowa (mała) obniża temperaturę o około 5 stopni, 5 żebrowa (duża) obniża temperaturę o około 10 stopni. Już nie mówiąc o tym, że można zastosować chłodzenie aktywne za pomocą wentylatorków. Ale to tylko jeśli chcesz jeździć w terenie, dość aktywnie i obciążać mocniej silnik.

mirage
Maniac Rider
Posty: 2871
Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
Imię: mirek
Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
Lokalizacja: konin'a okolice
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: mirage » 25 paź 2018, 23:02

Pyszczek i nastroszone lusterka kojarzą
mi się z postacią Jar Jar binks'a
(Star Wars)...
ale nie mam patentu na nieomylność ;)

Awatar użytkownika
losiek
Plecak
Posty: 72
Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:22
Imię: Adam
Motocykl: Barton Hyper 125
Lokalizacja: Żywiec
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Barton Hyper 125

Postautor: losiek » 26 paź 2018, 9:21

mirage pisze:Pyszczek i nastroszone lusterka kojarzą
mi się z postacią Jar Jar binks'a
(Star Wars)...
ale nie mam patentu na nieomylność ;)


Hehe no coś w tym sumie jest :D

bob127
Zarząd
Posty: 3587
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: bob127 » 26 paź 2018, 12:57

Czyli Mirage ojcem chrzestnym twojego Moto!!!

bob127
Zarząd
Posty: 3587
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: bob127 » 26 paź 2018, 13:01

Marko7 pisze:Na świecy Ngk zwykłej za 20 zł zrobiłem 18 tys kilometrów po czym ja wymieniłem (gdyż producent zaleca wymianę co 15 tys kilometrów), wiec nie uważam , aby świece NGK były jakieś złe - następna tez dałem NGK.

Absolutnie nie podważam jakości świec NGK.Twierdze natomiast, że te z czarnym napisem nie są oryginalne, wiadomość pochodzi od mojego mechanika.

Awatar użytkownika
Marko7
Easy Rider
Posty: 738
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:08
Imię: Marek
Motocykl: Sym GTS 125i, Derbi Terra 125
Lokalizacja: Rogoźno
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: Marko7 » 26 paź 2018, 13:33

bob127 pisze:Absolutnie nie podważam jakości świec NGK.Twierdze natomiast, że te z czarnym napisem nie są oryginalne, wiadomość pochodzi od mojego mechanika.


Świece kupuje oryginalne z logiem producenta i przy okazji sa one firmy Ngk, jak bede pamiętał to przy okazji sprawdze jaki jest napis :-)

dejv
Road Racer
Posty: 991
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Polska
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: dejv » 26 paź 2018, 17:06

zwiadowca88 pisze:Ja do silników chłodzonych powietrzem zalecam chłodnicę olejową na dłuższe wyprawy gdzie temperatury są dość duże. Zwykła chłodnica 3 żeberkowa (mała) obniża temperaturę o około 5 stopni, 5 żebrowa (duża) obniża temperaturę o około 10 stopni. Już nie mówiąc o tym, że można zastosować chłodzenie aktywne za pomocą wentylatorków. Ale to tylko jeśli chcesz jeździć w terenie, dość aktywnie i obciążać mocniej silnik.
Akurat w czasie jazdy to olej ma dobre chłodzenie bo nawet pomimo braku chłodnicy cały korpus spełnia tą rolę. Sama miska olejowa to już po części chłodnica. Podobnie zbiornik oleju. Generalnie im większa pojemność układu tym większa odporność na przegrzanie.

Problem się zaczyna gdy nie jedziemy bo zwyczajnie chłodzenie jest wtedy dużo gorsze.

Co do tego o ile chłodnica zbija to kwestia tego gdzie jest wpięta i jaką ma powierzchnię. Ilość żeberek to trochę słaby wyznacznik skuteczności. Z ciekawostek, wiele samochodów ma chłodnicę oleju w formie rurki - i o dziwo też działa.

Warto też pamiętać, że nie chodzi o zbicie temp możliwie nisko a o utrzymanie jej na właściwym poziomie. Nierozgrzany olej to zło.



Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka


Wróć do „Twoja inna 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości