Barton Hyper 125

Tutaj możesz pochwalić się swoją 125.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Przykładowo Honda VT 125 zamiast samo VT 125. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
Awatar użytkownika
zwiadowca88
Biker
Posty: 262
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:11
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Super Cub C125A ED
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: zwiadowca88 » 26 paź 2018, 17:30

Jesteś pewien, że podczas jazdy silnik chłodzony powietrzem ma dobre chłodzenie ? Pamiętaj iż w tym przypadku mamy chłodzenie pasywne a nie aktywne. Czy według ciebie jazda w terenie daje optymalne chłodzenie silnika chłodzonego powietrzem ? Miska olejowa, to po prostu miska olejowa. Nie jest odseparowanym zbiornikiem olejowym jak w niektórych większych Hondach gdzie miska olejowa jest sucha. W chłodzeniu pasywnym większe trudności zawsze pojawiają się przy niższych prędkościach.

Nie ma co deliberować o wpięciu chłodnicy, ja podałem wyniki pomiarów dla 3 żeberek oraz 5 żeberek. Piszesz iż ilość żeberek to słaby wyznacznik skuteczności ?!? Jednocześnie piszesz iż ważna jest powierzchnia chłodnicy aby więcej odprowadzać, czyli aby posiadała większą powierzchnie. Jeśli możesz to przedstaw bardziej swój zamysł bo nie rozumiem tej sprzeczności, co masz na myśli.

Ciężko jest mieć nie rozgrzany olej w silniku spalinowym, złem jest przepalony olej na skutek przegrzania silnika. Nie znalazłem nigdzie materiałów które wskazywałyby na problemy po zamontowaniu chłodnicy oleju. Silniki chłodzone powietrzem osiągają spokojnie i 130 stopni, zbicie temperatury o 10 uważasz w tym przypadku za problematyczne ? Specyfiką silników chłodzonych powietrzem jest nierównomierne odprowadzanie ciepła. To taki urok już tych jednostek napędowych, zwłaszcza w wersjach z chłodzeniem pasywnym.

dejv
Road Racer
Posty: 991
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Polska
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: dejv » 26 paź 2018, 19:42

zwiadowca88 pisze:Jesteś pewien, że podczas jazdy silnik chłodzony powietrzem ma dobre chłodzenie ?

Tak, zakladając, że silnik i pojazd nie są kompletnymi bublami projektowymi. I udowadniają to liczne chlodzone powietrzem silniki - od Porsche 911 które do 1998 (lacznie z wersją GT2 EVO o mocy 550 KM czyli ponad 150 KM z 1 l pojemnosci) kończąc na wielu dakarowych motocyklach (seria XT Yamahy). Nie wspominając o calej masie motycykli HD.


Pamiętaj iż w tym przypadku mamy chłodzenie pasywne a nie aktywne

No i?

Czy według ciebie jazda w terenie daje optymalne chłodzenie silnika chłodzonego powietrzem ?

Zapytaj wlascicieli takiego np Suzuki DR750 BIG. Tam masz silnik chlodzony powietrzem. Mozesz też zapytać wlascicieli wspomnianych Yamach z serii XT. Ciągle duzo tego jezdzi. Poza tym jazda w terenie to ciagle jazda. Przy odpowiednio zaprojektowanym silniku nie powinno być problemu.

Miska olejowa, to po prostu miska olejowa. Nie jest odseparowanym zbiornikiem olejowym jak w niektórych większych Hondach gdzie miska olejowa jest sucha.

Miska olejowa to miska olejowa - jej funkcja to nie tylko zbieranie oleju. Z resztą obejrzyj miski jakie zakłada Abarth do Fiatów w latach '60-'70. Myślisz, że dodatkowe użebrowanie dokladano tam dla estetyki? BMW czy Mercedes dokładające żebrowanie do tylnego dyfra w modelach serii M i AMG tez zapewne robi to bo maja nadwyżki materiału na produkcji. Ba, popularnym modem wśród wlaścicieli japońskich samochodów jest dolozenie zebrowania na obudowe filtra oleju.

Miska to nie tylko zbiornik - to rowniez chlodnica. I jest odseparowanym zbiornikiem oleju.


Wspomniana przez Ciebie "sucha miska" praktycznie nie chłodzi bo jej pojemność i rozmiary są minimalne. Natomiast uklad smaorwania z "suchą miską" zwyczajnie osobnego zbiornika wymaga. Nie da się zrealizować zalozeń takiego ukladu smarowania bez zewnetrznego zbiornika na srodek smarny.Zatem nie myl proszę funkcji jednego i drugiego.

W chłodzeniu pasywnym większe trudności zawsze pojawiają się przy niższych prędkościach.

Nie, pojawiaja sie gdy stoimy lub mamy idiotycznie zaprojektowany uklad napedowy - np, niektore modele HD.

Nie ma co deliberować o wpięciu chłodnicy, ja podałem wyniki pomiarów dla 3 żeberek oraz 5 żeberek.

Po to, że wpinajac ja np na powrocie mamy inny efekt niz wpinajac na doplywie. Ot, taki drobiazg. zatem mozemy chlodzic chlodny olej na dolocie lub mocno rozgrzany na odplywie. Liczy sie powierzchnia chlodzaca. Ilosc zeberek to efekt uboczny wielkosci chlodnicy. Bo jak sie domyslasz chlodnica o wymiarze 240x120mm bedzie miala taka sama wydajnosc 120x240 i wyniknie to nie z ilosci zeberek.

Nie bardzo wiem czego tu nie rozumiec? chlodnica to wymiennik typu metal/powietrze. Zaleznie od powierzchni oddawania/przyjmowania ciepla zmienia sie jej wydajnosc. Po to wlasnie chlodnica ma lamelki - aby zwiekszyc powierzchnie jaka oddje cieplo.

Ciężko jest mieć nie rozgrzany olej w silniku spalinowym, złem jest przepalony olej na skutek przegrzania silnika.

Bardzo latwo jest miec nierozgrzany olej. Szczegolnie ze wiekszosc olejow osiaga optymalne warunki pracy w okolicy 75-110 stopni. Temp oleju na poziomie 55-60 stopni tonic trudnego w chlodny deszczowy dzien. Deszcz ma wajna wlasciwosc - poprawia chlodzenie bo woda ma sporą wyzsza pojemnosc temperaturowa niz powietrze. Ale to taka tam ciekawostka.

Silniki chłodzone powietrzem osiągają spokojnie i 130 stopni, zbicie temperatury o 10 uważasz w tym przypadku za problematyczne ?

Silniki osiagaja spooro więcej - zależy gdzie te temp mierzysz. Olej w momecie splywania po denku tloka (o ile silnik ma natrysk) osiąga sporo więcej. W misce tez ma inna temp. W głowicy jeszcze inna. Zatem gdzie mierzymy?

Specyfiką silników chłodzonych powietrzem jest nierównomierne odprowadzanie ciepła. To taki urok już tych jednostek napędowych, zwłaszcza w wersjach z chłodzeniem pasywnym.

Film ktory pokazales ladnie prezentuje roznice w temp poszczegolnyvh elementow chlodnicy. Z temp samego oleju nie ma to nic wspolnego.

Podsumowujac: w lwiej czesci wypadkow chlodica oleju ktorej nie przewidzial producent to lepsze samopoczucie wlasciciela. W ekstremalnych wypadkach to ciezko pracujaca skrzynia biegow i sprzeglo bo wlasciciel doszedl do wniosku, ze im zimniej tym lepiej.

tadeusz
Plecak
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:03
Imię: Tadeusz
Motocykl: Suzuki intruzer vl 125
Lokalizacja: Murowana goślina

Re: Barton Hyper 125

Postautor: tadeusz » 26 paź 2018, 21:01

fajne foty a ja nie wiewiem jak wstawić post - zdjęcie. POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dg51Vma3
Road Racer
Posty: 792
Rejestracja: 20 lut 2017, 19:47
Imię: dg51Vma3
Motocykl: Motocykl
Lokalizacja: Polska

Re: Barton Hyper 125

Postautor: dg51Vma3 » 27 paź 2018, 12:01

tadeusz pisze:fajne foty a ja nie wiewiem jak wstawić post - zdjęcie. POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zdjęcia dodajemy klikając Pełny edytor i podgląd, następnie załączniki .otworzy sie opcja Dodaj pliki .Wybierasz zdjęcia .

Awatar użytkownika
zwiadowca88
Biker
Posty: 262
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:11
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Super Cub C125A ED
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: zwiadowca88 » 27 paź 2018, 13:54

dejv pisze:Tak, zakladając, że silnik i pojazd nie są kompletnymi bublami projektowymi. I udowadniają to liczne chlodzone powietrzem silniki - od Porsche 911 które do 1998 (lacznie z wersją GT2 EVO o mocy 550 KM czyli ponad 150 KM z 1 l pojemnosci) kończąc na wielu dakarowych motocyklach (seria XT Yamahy). Nie wspominając o calej masie motycykli HD.

Silniki w Porsche 911 jak i innych samochodach mają aktywne chłodzenie, a nie pasywne jak w motocyklach. A to duża różnica, ponieważ aktywne chłodzenie jest wymuszone. Przez co powietrze przez żebrowanie cylindrów przepływa stale. W chłodzeniu pasywnym przepływ jest uzależniony od prędkości motocykla. Albo też podmuchu powietrza gdy stoisz w miejscu. Stąd stosuje się często chłodzenie olejowe aby zwiększyć powierzchnię wymiany ciepła. Co nie znaczy iż chłodzenie powietrzem jest złe. Ale jeśli wjedziesz w warunki gdzie podmuchy nie występują np. jak doliny. I jesteś w terenie, musząc trzymać maszynę przy niskich prędkościach na wysokich obrotach. I tak przegrzejesz silnik, gdy dość długo tak jedziesz. Bo brak będzie ci chłodzenia aktywnego. W silnikach chłodzonych na powietrze dodawane jest wspomaganie za pomocą chłodzenia olejowo powietrznego. Nie rozumiem, czemu tak je krytykujesz ? Nie słyszałeś o czymś takim jak termostat ? Jeśli ktoś chce jeździć w terenie, to warto dostawić sobie chłodzenie olejowo powietrzne. Nie trzeba oczywiście, ale to mimo wszystko korzystnie wpływa na silnik.

dejv pisze:Po to, że wpinajac ja np na powrocie mamy inny efekt niz wpinajac na doplywie. Ot, taki drobiazg. zatem mozemy chlodzic chlodny olej na dolocie lub mocno rozgrzany na odplywie. Liczy sie powierzchnia chlodzaca. Ilosc zeberek to efekt uboczny wielkosci chlodnicy. Bo jak sie domyslasz chlodnica o wymiarze 240x120mm bedzie miala taka sama wydajnosc 120x240 i wyniknie to nie z ilosci zeberek.

Nie bardzo wiem czego tu nie rozumiec? chlodnica to wymiennik typu metal/powietrze. Zaleznie od powierzchni oddawania/przyjmowania ciepla zmienia sie jej wydajnosc. Po to wlasnie chlodnica ma lamelki - aby zwiekszyc powierzchnie jaka oddje cieplo.

Toś ty odkrył dopiero Amerykę, nie sądziłem iż muszę tu wykładać ten wątek jak małemu dziecku. Napisałem wyraźnie o powierzchni, a podałem temperatury dla chłodnicy mniejszej 3 żeberkowej, oraz większej 5 żeberkowej. Chyba rozumiesz iż 5 żeberkowa musi mieć większą powierzchnię niż 3 żeberkowa skoro oddaje więcej ciepła ?!? To oczywiste, że gdyby 3 żeberkowa miała większą powierzchnię od 5 żeberkowej to oddałaby więcej ciepła. Wynika tu fakt złego zrozumienia siebie na wzajem, nie kłócę się z tym bo źle mnie zrozumiałeś. A oczywiście dobrze rozumiesz wątek jak ja. Podałem przykłady dla takich samych wymiarów żeberek tylko dostawianych kolejno. Ponieważ dane które podawałem były od chłodnic tego samego producenta.

dejv pisze:Miska olejowa to miska olejowa - jej funkcja to nie tylko zbieranie oleju. Z resztą obejrzyj miski jakie zakłada Abarth do Fiatów w latach '60-'70. Myślisz, że dodatkowe użebrowanie dokladano tam dla estetyki? BMW czy Mercedes dokładające żebrowanie do tylnego dyfra w modelach serii M i AMG tez zapewne robi to bo maja nadwyżki materiału na produkcji. Ba, popularnym modem wśród wlaścicieli japońskich samochodów jest dolozenie zebrowania na obudowe filtra oleju.

Miska to nie tylko zbiornik - to rowniez chlodnica. I jest odseparowanym zbiornikiem oleju.


Wspomniana przez Ciebie "sucha miska" praktycznie nie chłodzi bo jej pojemność i rozmiary są minimalne. Natomiast uklad smaorwania z "suchą miską" zwyczajnie osobnego zbiornika wymaga. Nie da się zrealizować zalozeń takiego ukladu smarowania bez zewnetrznego zbiornika na srodek smarny.Zatem nie myl proszę funkcji jednego i drugiego.


Tutaj się mylisz trochę, i znowu wychodzi niezrozumienie. Po to dodaje się do misek olejowych żebrowanie, aby zwiększyć oddawanie ciepła. Różnica w silniku klasycznym z miską olejową, a silnikiem o suchej misce szczerze nie ma w nich wielkich różnic. Silnik o suchej misce olejowej ma zbiornik oleju umiejscowiony na zewnątrz silnika. To tylko taka różnica, jednak to rozwiązanie ma lepsze proporcje oddawania ciepła niż opcja z miską w silniku.

Logiczne jest to iż dodaje się na obudowach dodatkowe żeberka po to aby chłodzić lepiej. Ty natomiast z tego co zrozumiałem, uważasz iż takie żebrowanie jest zbędną estetyką bo przecież sam zbiornik chłodzi. Jednak rozumiesz ideę żebrowania i wspomagania w ten sposób wymiany ciepła po przez zwiększenie powierzchni oddawania ciepła.

dejv pisze:Bardzo latwo jest miec nierozgrzany olej. Szczegolnie ze wiekszosc olejow osiaga optymalne warunki pracy w okolicy 75-110 stopni. Temp oleju na poziomie 55-60 stopni tonic trudnego w chlodny deszczowy dzien. Deszcz ma wajna wlasciwosc - poprawia chlodzenie bo woda ma sporą wyzsza pojemnosc temperaturowa niz powietrze. Ale to taka tam ciekawostka.

Nie za bardzo rozumie tutaj twój zamysł z tym deszczem ? Sama woda jest nośnikiem ciepła, wszystkie układy chłodzenia powietrzne jak i cieczą finalnie jest chłodzone powietrzem aktywnie lub pasywnie. Różnica polega w tym iż chłodzenie cieczą równomiwrnie chłodzi cylinder, czego nie ma w chłodzeniu powietrzem.

dejv pisze:Silniki osiagaja spooro więcej - zależy gdzie te temp mierzysz. Olej w momecie splywania po denku tloka (o ile silnik ma natrysk) osiąga sporo więcej. W misce tez ma inna temp. W głowicy jeszcze inna. Zatem gdzie mierzymy?

Myślisz, że gradient temperaturowy jest aż tak duży ?!?
dejv pisze:Film ktory pokazales ladnie prezentuje roznice w temp poszczegolnyvh elementow chlodnicy. Z temp samego oleju nie ma to nic wspolnego.

Podsumowujac: w lwiej czesci wypadkow chlodica oleju ktorej nie przewidzial producent to lepsze samopoczucie wlasciciela. W ekstremalnych wypadkach to ciezko pracujaca skrzynia biegow i sprzeglo bo wlasciciel doszedl do wniosku, ze im zimniej tym lepiej.

Tu się nie zgodzę z tobą, chłodnica która obniża temperaturę oleju o 5 - 10 stopni. Nie ma nic wspólnego z obniżeniem temperatury oleju ?!? Ten film doskonale przedstawia jak obniżyć temperaturę oleju zanim trafi ona do kanałów silnika. Zgodzę się ogólnie iż chłodnica olejowa nie jest potrzebna gdy eksploatujemy pojazd normalnie. Ale jeśli jeździmy bardziej aktywnie i to w terenie, dobrze jest mieć coś takiego jak chłodnica olejowo powietrzna najlepiej z termostatem. To zawsze wspomaga chłodzenie, a nie przegrzewany silnik to jego dłuższa żywotność. Wszystko zależy od tego jak kto będzie jeździł. Osobiście bym zastosował takie chłodzenie w terenie do szaleństw.

[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=M16gaeRuI0Y&t=753s [/youtube]

Awatar użytkownika
Marko7
Easy Rider
Posty: 738
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:08
Imię: Marek
Motocykl: Sym GTS 125i, Derbi Terra 125
Lokalizacja: Rogoźno
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Barton Hyper 125

Postautor: Marko7 » 03 lis 2018, 20:17

bob127 pisze:Absolutnie nie podważam jakości świec NGK.Twierdze natomiast, że te z czarnym napisem nie są oryginalne, wiadomość pochodzi od mojego mechanika.


Sprawdziłem przy okazji swoja niedawno wymieniona świece, i jest z niebieskim napisem, przy okazji podgląd na świece NGK po przejechaniu 18 tys kilometrów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
losiek
Plecak
Posty: 72
Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:22
Imię: Adam
Motocykl: Barton Hyper 125
Lokalizacja: Żywiec
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Barton Hyper 125

Postautor: losiek » 10 lis 2018, 17:26

Dzisiaj pogoda dopisała to wybrałem się na krótką przejażdżkę po okolicy :) Widać, że sezon ma się ku końcowi - spotkałem może z dwa motocykle po drodze. Bartek zatankowany do pełna, ale liczę, że nie było to ostatnie tankowanie w tym roku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
losiek
Plecak
Posty: 72
Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:22
Imię: Adam
Motocykl: Barton Hyper 125
Lokalizacja: Żywiec
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Barton Hyper 125

Postautor: losiek » 15 lis 2018, 13:33

Nowe uszy :) Fabryczne lusterka niestety przy moim wzroście (187cm) nie zdawały egzaminu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
losiek
Plecak
Posty: 72
Rejestracja: 11 wrz 2018, 14:22
Imię: Adam
Motocykl: Barton Hyper 125
Lokalizacja: Żywiec
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Barton Hyper 125

Postautor: losiek » 11 lut 2019, 10:31

Mam pytanie czy filtr paliwa w Hyperze znajduje się w tej białej puszce pod kranikiem w tym elemencie:
https://motor-x.pl/element-wtrysku-wtry ... 125,p.html

Jeśli tak to jak się go czyści/wymienia? Próbowałem odkręcić, ale coś nie idzie, a nie chce czegoś spieprzyć.

Technick
Plecak
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2019, 12:03
Imię: Michal
Motocykl: Barton Hyper
Lokalizacja: Białystok

Re: Barton Hyper 125

Postautor: Technick » 07 kwie 2019, 12:08

Dasz namiar na te lusterka?


Wróć do „Twoja inna 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości