Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Junak 121 - nie chce odpalać.
Awatar użytkownika
daniel1988
Plecak
Posty: 40
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
Imię: Daniel
Motocykl: Shineray XY 125-11A
Lokalizacja: Polkowice

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: daniel1988 » 19 kwie 2017, 11:38

Krystian122rs pisze:
daniel1988 pisze:
Krystian122rs pisze:Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)


Tutaj chodzi o dopalanie spalin. Idzie wężyk z filtra powietrza, który zasysa powietrze do recyrkulatora, wąż wychodzący z głowicy, którymi idą niespalone paliwo ze spalinami. Mieszanka resztek paliwa i powietrza wraca wężem podciśnieniem do króćca ssącego i tam wpada razem z mieszanką paliwo /powietrze na nowo.
Jak zaślepiłeś króciec na głowicy i na króćcu ssącym to będzie Ci podduszał silnik z nadmiaru spalin i nieprzepalonej mieszanki.
Niestety to był wymysł UE i norm spalin w Europie.
U mnie to było główną przyczyną nierównej pracy silniką, strzelania w gaźnik, gaśnięcia i nie wkręcania się na obroty po odkręceniu manetki. A podejrzewam że mamy ten sam silnik 156FMI

Coś takiego pewnie miałeś
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Danielu,
Muszę Ci wyjaśnić jak działa "Napowietrzacz spalin" (bo tak chyba należy nazwać ustrojstwo które u mnie wyrzuciłem)
Nie jest to EGR jak w samochodach osobowych.
U nas w tym silniku podciśnienie wytwarzane w gaźniku, zasysa membranę w tym ustrojstwie, która otwiera zaworek którym do spalin dostaje się powietrze z filtra dopalając je - tyle w teorii.
W praktyce żeby ochronić się przed lewym powietrzem z np. nieszczelnej membranki lub wężyka wywaliłem to ustrojstwo a wszelakie otworki po wężykach zostały dobrze zaślepione żeby gaźnik nie łapał lewego powietrza.
Po demontażu tego nie powinno się nic dziać złego z silnikiem i jego pracą. Jeżeli odłączyłeś i nie zaślepiłeś nie dziw się że źle pracował:)

Pozdrawiam i czekam na inne pomysły:)

Niestety ale dobrze było zaślepiony i gaźnik był regulowany specjalnie bo trzeba było wyregulować. Otwory były zadawane tigiem także nie ma opcji żeby było nieszczelne.
Powodzenia w szukaniu przyczyny :)

Awatar użytkownika
Goocio81
Biker
Posty: 298
Rejestracja: 05 kwie 2017, 6:12
Imię: Lukasz
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Sosnowiec
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Goocio81 » 20 kwie 2017, 0:15

Cześć.
Co prawda po angielsku, ale fajny manual do gaźnika PZ26 i PZ22.
Jest tam również opisane jak ustawić pływak w PZ26 na 14mm. Może materiał okaże się pomocny. Powodzenia.

https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... bB5bgzFsOQ

Krystian122rs
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
Imię: Krystian
Motocykl: Junak 122RS
Lokalizacja: Biała/Wieluń

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Krystian122rs » 20 kwie 2017, 10:14

Dzięki wielkie!!:)

Ja też wrzucam serwisówkę CG125 jakby ktoś chciał:
https://drive.google.com/file/d/0B4XIAG ... sp=sharing

Viton
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
Imię: Witek
Motocykl: Junak 121
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Viton » 20 kwie 2017, 12:00

Poszukaj może gaźnika z tak zwana pompka przyspieszacza i wymień powinien się w tedy łepek wkręcać na obroty

Krystian122rs
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
Imię: Krystian
Motocykl: Junak 122RS
Lokalizacja: Biała/Wieluń

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Krystian122rs » 20 kwie 2017, 13:03

Podobno nie do dostania taki gaźnik...;/ na razie spróbuje z tym:)

Viton
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
Imię: Witek
Motocykl: Junak 121
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Viton » 20 kwie 2017, 14:18

Na aledrogo jest i cena nie najgorsza z tym ze jeszcze linke trzeba od gazu wymienić

Awatar użytkownika
daniel1988
Plecak
Posty: 40
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
Imię: Daniel
Motocykl: Shineray XY 125-11A
Lokalizacja: Polkowice

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: daniel1988 » 20 kwie 2017, 23:33

Nie masz uprawnien by zobaczyc link!


Ja do swojego zamówiłem zestaw naprawczy i wymieniłem wszystko.
O ile mowa o gaźniku PZ26 bo podejrzewam że mamy ten sam :)

Viton
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
Imię: Witek
Motocykl: Junak 121
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Viton » 21 kwie 2017, 0:30

Nie wiem czy warto za 19$ ciągnąć od chińczyka u nas kupisz za ta sama cenę.A mowa jest o pz 26. Z ali-ex jest tak ze nie wiesz co dostajesz czy to orginal np.mikuni czy dobra podróbka. I jest tam tak z wszyskim mam dwie lampy do aparatu jedna kupiona o przedstawiciela druga z Ali różnica jest pomiędzy nimi kolosalna :)

Krystian122rs
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
Imię: Krystian
Motocykl: Junak 122RS
Lokalizacja: Biała/Wieluń

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Krystian122rs » 15 maja 2017, 10:27

O wymianie gaźnika zadecyduję gdy już braknie mi pomysłów;)
Na chwilę obecną:
Poziom paliwa ustawiony jak w serwisówce na 14mm, dysze sprawdzone i główna ma 94 a w serwisówce jest 96.
Kupie większą i sprawdzę ale czuję że raczej to nie będzie to...
Coraz bardziej chyba zaczynam wierzyć że te gaźniki mają taką wadę...

Krisss88
Plecak
Posty: 2
Rejestracja: 20 lip 2017, 13:20
Imię: Krzysztof
Motocykl: Junak 122 RS
Lokalizacja: Włocławek

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Krisss88 » 20 lip 2017, 16:01

Miałem coś podobnego, gdy uruchomiłem Junaka po rocznej przerwie - identyczne objawy. mogłem jechać tylko gdy jechałem na półssaniu.
Rozebrałem gaźnik i przedmuchałem kompresorem obie dysze, a w głównej nawet te otworki co są wzdłuż. Chodzi jak nowy.
Może masz lekko przytkaną dyszę wolnych obrotów.
krzysztof


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości