Remont silnika Hyosung GV125

Awarie i serwis twojego motocykla.
Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 18 gru 2017, 14:09

Matth pisze:Próbowałeś na gorąco? Wrzuć karter do gorącego oleju. Rozszerzy się na tyle, że łożysko powinno wyjść bez problemu.

Nie próbowałem, tylko czy łożysko się nie rozszerzy wraz z karterem? Najlepiej było by jeden element schłodzić a drugi podgrzać :D .
Widziałem podobny patent ale z gotująca wodą przy wymianie prowadnic zaworów w głowicy. Ale może uda mi się pożyczyć ściągacz i wtedy dodatkowo podgrzeję karter? Bo teraz przy próbie usunięcia już się jedno łożysko wyszczerbiło. W najgorszym przypadku czeka mnie dłubanie. A tego bym nie chciał.

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: Matth » 18 gru 2017, 14:56

W przypadku aluminium nie powinno się grzać materiału w jednym miejscu tylko najlepiej cały element. Tym bardziej nie powinno się tego robić "bezpośrednio" ogniem czy gorącym strumieniem. Zbyt szybkie nagrzanie w jednym punkcie może spowodować mikropęknięcia lub nawet zniekształcenia. Najbezpieczniej jest właśnie podgrzać olej i zanurzyć cały karter. ;)
Przy remoncie jawki karter rozgrzałem w oleju a łożyska zamroziłem i wpadły w gniazdo bez użycia siły. Stare łożyska wyszły bez większego oporu, więc u Ciebie też powinno się udać.
Głowy nie dam, ale warto spróbować przed użyciem ostrzejszych narzędzi. :D

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 18 gru 2017, 15:14

To, że przy wkładaniu nowych łożysk to działa, to ja wiem. Ale rozgrzewając karter rozgrzewam też łożysko :(. Jeden i drugi element się rozszerza. Ciekawe który szybciej, mocniej? Łożysko czy karter? Dodatkowo kartery są aluminiowo - stalowe. Łożyska wału są montowane w stalowych pierścieniach, a te w amelinium.

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: Matth » 18 gru 2017, 15:40

Jasne, ale aluminium ma większą rozszerzalność cieplną. Karter był razem z łożyskami i wyszły bez problemu, tylko tamte były całkiem spore, więc nagrzewały się wolniej.
Spróbuj, a nóż widelec się uda. Jak coś to ja używałem spalonego oleju. ;)

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: MateuH » 18 gru 2017, 17:34

Michcron ta rozszerzalnosc 2 różnych metali może się źle skończyć. Też bym nie ryzykował. Kiedyś miałem coś w stylu przeciwmlotka blacharskiego z hakiem.
Zadziałało to w samochodzie ale pytanie czy idą się unieruchomic lekki krater. Łożysko oczywiście śmietnik.
Mogę też popytać kolegi czy ma jakiś patent gdy tawot nie działa a patentem z hakiem nie idzie zadziałać.
Zobaczę też w kartonach za jakimiś malymi sciagaczami. Mam takie różne gotowe patenty. Mogę pożyczyć może ułatwia sprawę. Ja swojego silnika i tak na razie jeszcze nie ruszę. Może w lutym :)

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 18 gru 2017, 18:12

Tak sobie oglądam łożyska na dół. I np. dedykowane koreańskie do wału około 60 pln. Ten sam rozmiar i C3 SKF albo FAG około 30 zł.
Wychodzi na to, że w Korei robią lepsze łożyska od SKF-a, FAG-a. Jak im to wyszło :D ?

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: Matth » 18 gru 2017, 20:34

Podrzuć mi oznaczenia tych łożysk, jutro sprawdzę Ci cenę u siebie.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 19 gru 2017, 11:36

Matth pisze:Podrzuć mi oznaczenia tych łożysk, jutro sprawdzę Ci cenę u siebie.

Dzięki. Więc takie informacje mam na temat łożysk :
KOREA KBC 6207HL - 2 szt.
GMB 63/22 C3 - 1 szt
GMB 6304SH - 1 szt.
Wszystkie łożyska bez bocznych osłon, smaru.

igiełkowe
JAPAN NTN HMK 1515
NTN HMK 1518 (15x22x18)
5x19x8 - bez obudowy, sam wianuszek. Tu nie mam pewności, nie ma z czego odczytać.
hyosung-1st-driven-gear-bearing-875x1000.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 19 gru 2017, 14:11

KOREA KBC 6207HL
Trochę poszukałem co oznacza w KBC HL. 6207 to tylko rozmiar.
Suffix HL : Long life, special heat treatment
Przyrostek HL : Długa żywotność, specjalna obróbka cieplna

Brak oznaczenia o luzie łożyska oznacza, że łożysko jest CN. Jak się mylę to może ktoś mnie wyprowadzi z błędu.

Czytam dalej o łożyskach :D

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 08 sty 2018, 14:47

Zakupiłem łożyska firmy FAG z luzem C3. Co ma być to będzie. Bez ryzyka nie ma zabawy.
Nigdzie nie ma łożyska igiełkowego NTN HMK 1518 (15x22x18) i igiełkowego złożenia 15x19x8 :( . Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie gdzie kupić to proszę o pomoc.

Uszczelnienia zaworów kupiłem od Hondy CBR 600, APRILIA Leonardo 125. Niech się Romet wypcha z taką ceną. Docieram zaworki pastą "0" . Jak złoże głowice to dam znać jak uszczelniacze trzymają.

Łaziłem po warsztatach co szlify wałów robią coby mi zmierzli bicie mojego wału. I nic z tego, nikt nie chciał pomóc. Kupiłem czujnik zegarowy i już do mnie jedzie. Sam sobie zmierzę.

Odkryłem, że silnik jest rozprawiczony. Jest kawałek amelinium ukruszone w karterze. Raczej to nie przeszkadza w niczym - ale ktoś już go psuł przede mną :D .

Części z Korei ni ma :( . Może się "przeproszę" z handlowcami z PL albo ze starymi tłokami?


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości