Remont silnika Hyosung GV125

Awarie i serwis twojego motocykla.
Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 26 lis 2017, 16:28

No i stało się ... W sumie to nic się nie stało zaskakującego. O słabej kompresji wiedziałem od dawna. Postanowiłem coś z tym zrobić. W zależności od pomiaru i cylindra kompresja było tak około 8-10 barów.
Nie ma chyba sensu dublować informacji z serwisówki. Jak mnie coś zaskoczy lub uznam za ciekawe to opiszę.
Na początek - gdzie są śruby mocujące głowicę i cylinder (nie te 4 przy zaworach). Dwie widać od razu reszta jest pod osłoną z amelinim:
IMG_20171126_155141.jpg


Pierwsze oględziny i pomiary tłoka i pierścieni sugerują potrzebę wymiany pierścieni. Uff całe szczęście, że tłoki są ok. Podobno nagar poniżej pierścieni występuje gdy te są do wymiany? Prawda to, ktoś wie? Ale mają też za dużą szczelinę po umieszczeniu ich w cylindrze.
IMG_20171126_123617.jpg


Moje pomiary :

tylny tłok
średnica tłoka 43,96
sworzeń średnica 12,99
luz 1 pierścienia rowek < 0,1 wchodzi 0,05
luz 2 pierścienia z oporem 0,05
1 pierścień grubość 0,97
1 pierścień przerwa w cylindrze 0,3
2 pierścień grubość 0,98
2 pierścień przerwa w cylindrze 0,75


przedni tłok
średnica 43,96
sworzeń średnica 12,99
luz 1 pierścień rowek < 0,1 wchodzi 0,05
luz 2 pierścień z oporem 0,05
1 pierścień grubość 0,97
1 pierścień przerwa w cylindrze 0,4
2 pierścień grubość 0,97
2 pierścień przerwa w cylindrze 0,6

Cylindrów nie mam jak zmierzyć. Niby wyglądają ok ale plan jest taki aby oddać je do pomiarów i honowania. Głowic jeszcze nie rozbierałem.

Wszelkie uwagi, porady mile widziane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: MateuH » 27 lis 2017, 5:38

Michcron świetnie się składa z tym tematem bo przymierzam się do tego samego w mojej maszynce. Z taką małą różnicą że mam kupiony 2 silnik.
Jeśli nie masz nic przeciwko wpadnę kiedyś Cię odwiedzić, ale puki co non stop po jakiś delegacjach się szlajać.
Życzę powodzenia I jak najmniej niespodzianek

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 27 lis 2017, 7:26

MateuH pisze:Michcron świetnie się składa z tym tematem bo przymierzam się do tego samego w mojej maszynce. Z taką małą różnicą że mam kupiony 2 silnik.
Jeśli nie masz nic przeciwko wpadnę kiedyś Cię odwiedzić, ale puki co non stop po jakiś delegacjach się szlajać.
Życzę powodzenia I jak najmniej niespodzianek

Wpadaj. Robisz tylko podmiankę silnika?

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: MateuH » 27 lis 2017, 8:31

Nie. Najpierw pelny serwis, pomiary i ewentune naprawy. Ten co jest w ramie jest sprawny i dziala bez zarzutu ale moze byc lepiej.
Odezwe sie jak wroce z Sanoka

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 27 lis 2017, 13:41

Tanio nie będzie :oops: . Pierwsze informacje o cylindrach są złe. Jeden z nich ma blisko GMP 44,07 drugi 44,09. Chodzi o ten pomiar :
pomiar-cylindra.jpg


Więc już wiem skąd słaba kompresja. Nie ma jakieś dużej awarii, po prostu złożycie.

P.S.
A niby miał przebieg 14 tys. :D.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 27 lis 2017, 16:12

I weź tu uwierz mechanikom. Coś mnie tknęło i podjechałem na drugi warsztat. Tym razem pomiar był przy mnie wykonany. Cylindry mają owal 44,02 - 44,04. Mam nadzieję, że wiadomo jaki jest ten owal. Honowania nie chciało im się robić. Jeszcze decyzji nie podjąłem co dalej.

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: MateuH » 27 lis 2017, 16:47

To chyba nie najlepiej.. Mam nadzieję, że u mnie wyjdzie lepiej. ale do GV przynajmniej są części dostępne nie jak do mojego byłego GA.
A idzie kupić do Ciebie cylindry? Ja mam zapasowe, daj znać gdzie je mierzyłeś to zawiozę ten zapas do sprawdzenia.
Nie jestem mechanikiem ale pamiętam że m.in w SHL były pierścienie na kolejne szlify. Jak to Korea wymyśliła?

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: michcron » 27 lis 2017, 19:56

Głowic jeszcze nie ruszałem. Ale raczej nie ograniczę się do testu z naftą. Mam to na wierzchu, więc co najmniej wymienię uszczelniacze zaworowe i skontroluje zawory, może co nieco dotrę.

Cylindry już kupiłem 25 funciaków za sztukę. Negocjuje teraz tłoki z pierścieniami. Wołają za komplet dwóch 65 funtów? Potem muszę wykombinować jak to do Polski przesłać z Anglii. Swoją drogą jest mocno denerwujące, że u nich jest tak tanio!!! Dlaczego nie wiem?

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: Matth » 27 lis 2017, 20:50

Jak szukałem oryginalnej pompki przyspieszacza do Dragstara, to w Polsce kosztowała bagatela 400zł, w Niemczech wychodziło 280zł + przesyłka. Masakra z tymi cenami w Polsce...
Michcron odezwij się do "zimnyx", on też kupował części do swojego Hyo. Być może będzie wiedział coś więcej.

mirage
Maniac Rider
Posty: 2871
Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
Imię: mirek
Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
Lokalizacja: konin'a okolice
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika Hyosung GV125

Postautor: mirage » 28 lis 2017, 3:42

Michcron
Widujeę na trasie busy PL
Opisane,że paczki wożą PL-UK.
Zapewne UK-PL też.
Poszukaj w sieci.
LwG


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości