Tempest pisze:rytter pisze:Czy jest ryzyko ze na piatce oderwe sie od asfaltu?
Ryzyko jest, a że obecnie w przestrzeni powietrznej różnie bywa, przed sprawdzeniem tego sugeruję zamontować ze dwa AIM-9X Sidewinder, tak na wszelki wypadek, gdyby się jakiś SU-27 napatoczył w pobliżu..
A tak na poważnie, to zmiana zębatki-jeśli jest ona właściwie dobrana wydłuża biegi, zwiększa też czasem prędkość maksymalną/przelotową, jednak bieg 4 generalnie staje się biegiem zastępującym i 4 i 5-tkę. Z racji spadku mocy na kole piątkę raczej trzeba będzie traktować jako nadbieg na długich prostych bez wzniesień bo utrzymania prędkości przy komfortowych obrotach.
Pozdrawiam!
Wlasnie o to chodzilo glownie w tym zabiegu.
Generalnie jest tak ze nizsze obroty obsluguja te same predkosci ktore byly wczesniej. Moce sa te same ale spada po prostu moment obrotowy. To bardzo wyczuwalne. Moto jednak jedzie plynniej. Biegi mozna dluzej podkrecac, jedzie tak jakos inaczej, szybciej dochodzi do 80 km/h.
Setke w zasadzie robi bez wysilku. A piatka uspokoi obroty na dlugich prostych przejazdach.
Planuje zamontowac spadochron do hamowania na na owiewke sprowadze z NASA plytki do poszyc promow kosmicznych.
Muchy konskie juz rozbijaja sie na kasku wydajac dzwiec, jakby cichy pisk "aua!" i wiecej juz nic nie mowia.