Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Awarie i serwis Yamaha 125.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Tempest

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: Tempest » 04 mar 2018, 22:33

Sprawdziłbym na złączu diagnostycznym, komputer wykaże wszystkie błędy od lambdy, przez świece, moduł zapłonowy po wtryski.. Podjedź do Yamahy (poczekaj aż na drogach nie będzie już soli!!!) i będziesz wszystko wiedział za 50 zł. LwG!

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: MateuH » 04 mar 2018, 22:36

Świece? To mnie teraz zdziwiłeś.. Ale fakt to nowa jednostka i komp może dużo pomóc

bob127
Zarząd
Posty: 3587
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Kontaktowanie:

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: bob127 » 04 mar 2018, 23:22

A może rzeczywiście poluzowana świeca ,za duża lub za mała szczelina między elektrodami lub jakiś chiński zamiennik.U mnie w janku 127 po wymianie świecy mocy przybyło ze 20 procent.Kup ngk za 12 zł
i wymień świecę.Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze.LWG

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: MateuH » 05 mar 2018, 6:31

Oczywiście komputer nie pokarze wszystkiego. Chyba że dużo się ostatnio zmieniło i komp mierzy kompresję i sprawdza luzy zaworowe.
Komputer oczywiście, co najmniej raz w sezonie albo i 2 razy. Zdiagnozować usterki, zareagować i nie dopuścić do awarii.
Może być tak, że zdechł jakich czujnik lub zaginęła komunikacja i silnik bangla w trybie awaryjnym.
Ale warto zajrzeć do instrukcji i zobaczyć co piszą o konieczności regulacji zaworów. Masz to Moto od salonu czy z 2 ręki. Może ktoś zaniedbał..?
W serwisie na bank sprawdza Ci też poziom sprężania, stan filtrów itd.
Ale sprawdź czy nie masz oporów na kołach. Czy np łożysko lub hamulec nie trzyma.
Ja bym poprosił jakiegoś kolegę z okolicy o pomoc w wstępnej diagnozie.
Ps a silnik jak pracuje? Nic nie stuka dzwoni?
Jak chodzi tak jak mój były hyo https://youtu.be/QAerLF0C2es przed wymianą zaworów to lipa może być
Spoko żartuje to miało że 20 lat ;)

Blues
Road Racer
Posty: 770
Rejestracja: 02 mar 2017, 22:19
Imię: Rafal
Motocykl: Tiger
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: Blues » 05 mar 2018, 8:45

Odpowiem Ci tutaj nie na PW, bo może komuś się to też przyda.
Ja kupiłem motonga w salonie, sam sobie go docierałem. Przy mojej wadze 100+ i skrajnie korzystnych warunkach (tylko bez górki :)) udało mi się rozpędzić do 126 km/h licznikowego. Licznikowa stoowka nie jest żadnym problemem nawet na marnym paliwie jakie kiedyś zalałem. MT-ek rozpędza się do 5-go biegu, 6 to jak ktoś napisał w zasadzie nadbieg zbijający obroty. Tryb awaryjny jest sygnalizowany kontrolką, więc nie podejrzewam.

Awatar użytkownika
Leszek
Uczeń
Posty: 133
Rejestracja: 15 lip 2017, 20:03
Imię: Leszek
Motocykl: Yamaha XJ900
Lokalizacja: Dolnośląskie, Polkowice

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: Leszek » 05 mar 2018, 16:16

Policz zęby. Szukając na allegro trafiam na zębatki 14 przód i 48 zębów tył i to powinien być oryginalny układ. Ale można nabyć tuningowe 15 i 16 zębów przód. Jeśli ktoś grzebał przy ilości zębów to możne spaść v max. Ja jeżdżę dużo w trasie i mam układ na większa prędkość. Ale mieszkając w mieście zmienił bym na to aby był silniejszy a nie szybszy. Mniej wtedy trzeba biegami mieszac

Awatar użytkownika
Marko7
Easy Rider
Posty: 738
Rejestracja: 13 mar 2017, 22:08
Imię: Marek
Motocykl: Sym GTS 125i, Derbi Terra 125
Lokalizacja: Rogoźno
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: Marko7 » 05 mar 2018, 18:14

Radzio pisze:Przy mojej wadze 90 kg przy pełnym pochyleniu na bak w dobrych warunkach jestem w stanie złapać 120 km/h albo trochę więcej.
W bezwietrzną pogodę mogę utrzymać 105-110 jako prędkość przelotową.Na 6 biegu praktycznie już nie przyśpiesza.Do 100 nie ma żadnego problemu w pozycji wyprostowanej.Mam przebieg 7000 km moto z polskiego salonu.Jeździłem wcześniej innym MT-kiem jako demo dilera , dostałem go na godzinę czasu i pamiętam że 110 przekraczałem.
Zobacz ile osiągasz na 4 biegu do odcięcia bo u mnie jest to równe 100.


A tak z ciekawości jak to się ma do wskazań GPS mierzyłeś może.?
Często jest tak że naoglądamy się na YT co to nie porafi każdy pisze ile osiągnął maks. (być może raz w życiu w dobrych warunkach) i później jest czemu mój tyle nie idzie..... Kwestia dobrej nawierzchni też jest tutaj ważna.
Raz ze znajomym który testował wersję Demo jechałem Mt-125 i wg mojego wskazania licznika jechało to jakieś 117km/h ale GPS już znacznie mniej.

Enchi
Plecak
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2018, 14:14
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha MT-125
Lokalizacja: Heusden-Zolder
Kontaktowanie:

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: Enchi » 05 mar 2018, 19:09

Dzięki panowie za rady, z tyłu mam 48 zębów a z przodu nawet nie widzę a nie będę rozkręcać niczego :p
Zauważyłem jeszcze jedno, po odpaleniu motocykla obrotomierz lekko faluje (stabilizuje się po kilkunatu sekundach), tak samo gdy skończę jazdę. Nagrałem to i wrzuciłem na youtube link daje niżej. Być może ma to powiązanie z tym, dlaczego vmax taki mały.


Awatar użytkownika
Radzio
Plecak
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2017, 20:23
Imię: Radek
Motocykl: MT 125
Lokalizacja: LUBLIN

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: Radzio » 05 mar 2018, 19:17

Marko7 pisze:A tak z ciekawości jak to się ma do wskazań GPS mierzyłeś może.?
Często jest tak że naoglądamy się na YT co to nie porafi każdy pisze ile osiągnął maks. (być może raz w życiu w dobrych warunkach) i później jest czemu mój tyle nie idzie..... Kwestia dobrej nawierzchni też jest tutaj ważna.
Raz ze znajomym który testował wersję Demo jechałem Mt-125 i wg mojego wskazania licznika jechało to jakieś 117km/h ale GPS już znacznie mniej.

Nie mierzyłem ale widziałem film na YT koleś mierzył że 135 km/h licznikowe czyli max to jest 120 czyli tyle realnie pojedzie.Z drugiej strony w samochodach też zawyżają liczniki i jak jechałem 115 to znajomy w fabii 1.2 tsi też miał 115 licznikowo a realnie mieliśmy mniej.Na idealnym gładkim asfalcie +5 do szybkości.

U mnie obroty falują tak samo i tak ma być.Spróbuj się złożyć jak scyzoryk i położyć na baku i wtedy zobacz ile poleci.
W silny czołowy wiatr w tamtym roku nie mogłem 90 przekroczyć.

Enchi
Plecak
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2018, 14:14
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha MT-125
Lokalizacja: Heusden-Zolder
Kontaktowanie:

Re: Yamaha MT-125 mała prędkość maksymalna.

Postautor: Enchi » 06 mar 2018, 19:27

Dobra z tego co się dowiedziałem, jest możliwość, że mam blokade na module. Ja żyje w Belgii a ponoć w krajach beneluxu stosują właśnie takie blokady. W tym celu sprawdziłem jaki mam moduł jest to 5D71. Jeżeli ktoś z was ma MT-125 i śmiga mu normalnie 120km/h to byłbym wdzięczny, gdyby sprawdził jaki ma numer modułu. Być może to jest rozwiązanie. Moduł znajduje się pod tylnim siedzeniem, żeby się do niego dostać trzeba zdjąć siedzenie kierowcy i zdjąć jedną boczną osłonkę to są ledwie 3/4 śruby ale na 2 różnych imbusach. Niżej zapodaje foto jak to wygląda u mnie.
Pozdrawiam
Nie masz uprawnien by zobaczyc link!


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości