Witam
Mój problem polega na tym, że nowy zestaw napędowy (JT 15T, JT 42T i łańcuch RK428H 124) kupiony do CBR 125 z 2005 po założeniu i wyregulowaniu naciągu na około 30mm luzu na środku łańcucha zgodnie z instrukcją znajduje się w pozycji "do wymiany" na znaczniku na końcu wahacza (naklejki nie mam na wahaczu bo któryś z powszednich właścicieli ją usunął ale podwójna strzałka wskazuje dokładnie koniec ramki w której jest miejsce do regulacji) i stąd moje pytanie czy na takim łańcuchu mogę jeździć normalnie dopóki nie zabraknie mi miejsca do regulacji czy też muszę kupić nowy łańcuch zalecany przez instrukcję czyli DID O-Ring (model jest tylko w instrukcji bo na stronie DID go nie ma) ?
Pozdrawiam
CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
-
- Plecak
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 kwie 2018, 9:06
- Imię: Patryk
- Motocykl: CBR 125
- Lokalizacja: Świderki
-
- Easy Rider
- Posty: 749
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 23:28
- Imię: knhyre
- Motocykl: Motocykl
- Lokalizacja: Polska
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Na wstępie zastrzegam- mimo wykształcenia technicznego-kierunkowego nie mam zwyczaju modlić się do swoich pojazdów. Wiele rzeczy robię wbrew prawdom objawionym w internecie.
Bardzo podobało mi się podejście do problemu z napędem Cichego 125. Łańcuch się wyciągnął? Po prostu skrócił go o dwa ogniwa. Jak go znam na pewno wcześniej dokładnie sprawdził stan zębatek.
Łańcuch który Ty zakupiłeś ponoć wytrzymuje ok. 5 tys przebiegu. Więc jeśli braknie Ci miejsca na regulację a uznasz że zębatki O.K. to wiesz...
A następnym razem jakiś zestaw z O ring 
Bardzo podobało mi się podejście do problemu z napędem Cichego 125. Łańcuch się wyciągnął? Po prostu skrócił go o dwa ogniwa. Jak go znam na pewno wcześniej dokładnie sprawdził stan zębatek.
Łańcuch który Ty zakupiłeś ponoć wytrzymuje ok. 5 tys przebiegu. Więc jeśli braknie Ci miejsca na regulację a uznasz że zębatki O.K. to wiesz...


-
- Plecak
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 kwie 2018, 9:06
- Imię: Patryk
- Motocykl: CBR 125
- Lokalizacja: Świderki
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Tylko ciekawe czy ten łańcuch O-Ring-owy nie będzie miał takiego samego problemu ? Szkoda, że tutaj Honda podała taki sposób mierzenia zużycia łańcucha, w GPZ 500 z tego co pamiętam łańcuch był zużyty dopiero gdy długość kolejnych 20 ogniw przekroczyła określoną w instrukcji długość (chyba 323mm).
-
- Easy Rider
- Posty: 749
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 23:28
- Imię: knhyre
- Motocykl: Motocykl
- Lokalizacja: Polska
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Zwróć uwagę , że regulację napędu są to rzeczy robione na tzw. oko i wyczucie. Czy jest podana np.sila z jaką masz napinać łańcuch mierząc jego luz ? Nie. Ustawienie koła względem osi również wykonujesz na wyczucie posiłkując się znakami czy miarką. A co będzie jeśli zachce Ci się zmienić zębatki ? Ja bym po prostu jeździł i nie myślał o tym zbytnio.
Pojazd ma mieć sprawne hamulce, dobre opony, zawieszenie bez usterek...
Pojazd ma mieć sprawne hamulce, dobre opony, zawieszenie bez usterek...
-
- Maniac Rider
- Posty: 2871
- Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
- Imię: mirek
- Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
- Lokalizacja: konin'a okolice
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
- Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Henryk pisze:Pojazd ma mieć sprawne hamulce, dobre opony, zawieszenie bez usterek...
Tyle,że zerwany w trakcie podróży chain potrafi narobić niezłego bigosu w swojej okolicy,gdzie tylko sięgnie

-
- Easy Rider
- Posty: 749
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 23:28
- Imię: knhyre
- Motocykl: Motocykl
- Lokalizacja: Polska
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Oczywiście. Oraz pęknięta dętka,opina , przewód hamulcowy, pierścień tłoka, zawór...itp, itd, itp... Nie piszę o wydłużaniu w nieskończoność przebiegu a tylko o zdroworozsądkowej korekcie z zastrzeżeniem ,iż jest to moje podejście do mechaniki.
Czytając instrukcje jednego z motocykli Junak znalazłem zdanie (cytuję z pamięci) - " Po trzeciej nieudanej próbie uruchomienia motocykla oddaj go do serwisu" Zrobił byś tak Panie mirage ? Pytanie jest retoryczne.
Czytając instrukcje jednego z motocykli Junak znalazłem zdanie (cytuję z pamięci) - " Po trzeciej nieudanej próbie uruchomienia motocykla oddaj go do serwisu" Zrobił byś tak Panie mirage ? Pytanie jest retoryczne.
-
- Road Racer
- Posty: 991
- Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
- Imię: Dawid
- Motocykl: Aprilia Tuareg
- Lokalizacja: Polska
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Po kolei:ArkiTech pisze:Witam
Mój problem polega na tym, że nowy zestaw napędowy (JT 15T, JT 42T i łańcuch RK428H 124) kupiony do CBR 125 z 2005 po założeniu i wyregulowaniu naciągu na około 30mm luzu na środku łańcucha zgodnie z instrukcją znajduje się w pozycji "do wymiany" na znaczniku na końcu wahacza (naklejki nie mam na wahaczu bo któryś z powszednich właścicieli ją usunął ale podwójna strzałka wskazuje dokładnie koniec ramki w której jest miejsce do regulacji) i stąd moje pytanie czy na takim łańcuchu mogę jeździć normalnie dopóki nie zabraknie mi miejsca do regulacji czy też muszę kupić nowy łańcuch zalecany przez instrukcję czyli DID O-Ring (model jest tylko w instrukcji bo na stronie DID go nie ma) ?
Pozdrawiam
1. Możesz kupić dowolny łańcuch 428.
Oznaczenia takie jak o-ring, x-ring itd to tylko oznaczenia mówiące jak są zbudowane uszczelnienia ogniw.
2. Naciąg łańcucha zależy od kilku rzeczy, chociażby od tego jak masz ustawione tylne zawieszenie.
3. Sprawdź czy w Twoim moto jest rolka lub ślizgacz podobny jak na zdjęciu. Nie wiem czy cbr125 powinna go posiadać, ale jeśli tak to często po jego zużyciu ludzie o nim zapominają i go demontują. A to z kolei również sprawia, że łańcuch trochę wisi.
4. Generalnie mówi się o około 25-30 mm luzu w połowie długości wahacza przy moto stojącym na kołach.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
- romek37
- Easy Rider
- Posty: 699
- Rejestracja: 16 sty 2017, 11:14
- Imię: Romek
- Motocykl: SHINERAY XY125-11A
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
- Kontaktowanie:
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Gdy zeszłym roku wymieniałem w warsztacie motocyklowym cały napęd: obie zębatki i łańcuch, mechanik powiedział,że jak zabraknie miejsca na napinanie łańcucha to mam przyjechać aby skrócić łańcuch.
- CICHY125
- Road Racer
- Posty: 906
- Rejestracja: 19 mar 2017, 19:32
- Imię: Rafal
- Motocykl: Honda CM
- Lokalizacja: Skrzydlna
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Ustawiasz koło na pierwszy znaczek , mierzysz łańcuch ile należy skrócić , tniesz potem zapinka łańcucha https://www.xlmoto.pl/zapinka-lancucha- ... 376-343791 . Po zakuciu ustawiasz odpowiedni wychył i cieszysz się parę sezonów (zależy od ilości kilometrów ) z nowego napędu . 

-
- Road Racer
- Posty: 991
- Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
- Imię: Dawid
- Motocykl: Aprilia Tuareg
- Lokalizacja: Polska
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: CBR 125 problem z nowym zestawem napędowym
Generalnie rzadko się zdarza aby napęd był wciągnięty ale tylko w takim stopniu że wystarczy skrócić łańcuch.romek37 pisze:Gdy zeszłym roku wymieniałem w warsztacie motocyklowym cały napęd: obie zębatki i łańcuch, mechanik powiedział,że jak zabraknie miejsca na napinanie łańcucha to mam przyjechać aby skrócić łańcuch.
Jeśli ktoś chce wydłużyć żywotność zestawu to wystarczy zmieniać w połowie życia napędu przednią zębatkę. To ona zużywa się jako pierwsza, niszczy łańcuch a ten z kolei niszczy tylną zębatkę.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości