arni70 pisze:To gaźniki spoko. Ale 4 zawory na cylinder...

Kurcze. Kto mu to ustawi. A jest konieczność ustawienia zaworów, czyszczenie i synchronizacja gaźników, bo maszyna moim zdaniem, nie ma mocy ile powinna mieć. Na ssaniu odpala. Jak się zagrzeje, to jakoś pracuje. Mówiłem mu, żeby na początek sprawdził świece i najlepiej zmienił. Nie nagrzewają się równo cylindry, czyli przedni (ten bliżej siedliska) szybciej się grzeje niż gar drugi... bliżej kola. Przyczyny mogą być różne:Potrzebna synchronizacja gaźników i ustawienie zaworów, może być sprawa tylko wymiany świec, a może być ta sprawa gorsza, zjechane pierścienie w jednym garze. Czy tak???
No to po kolei :
1. przedni cylinder to ten z przodu motocykla, tylny to ten drugi
2. nie ma drogi na skróty przy zakupie takiego motocykla
3. sprawdzenie luzów zaworów
4. sprawdzenie kompresji
5. sprawdzenie iskry na świecach
6. sprawdzenie pompy paliwa, ja zalecam wymiane na elektryczną
7. robienie gaźników, w tym punkcie jest sporo do zrobienia
a. czyszczenie, zalecam myjkę ultradźwiękową
b. poziom paliwa w komorach pływakowych, czy zaworki trzymają
c. czyszczenie lub nawet wymiana dysz, zwłaszcza biegu jałowego
d. kontrola i ewentualna wymiana membran lub przepustnic podciśnieniowych
e. synchronizacja gaźników, ale to tylko wpływa na bieg jałowy i przejście w średni zakres obrotów
f. regulacja iglic przepustnic podciśnieniowych, mają wpływ na średni zakres obrotów