Nowy początek

Tutaj możesz pochwalić się swoją 125.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Przykładowo Suzuki RM 125 zamiast samo RM 125. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
Awatar użytkownika
zwiadowca88
Biker
Posty: 262
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:11
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Super Cub C125A ED
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Nowy początek

Postautor: zwiadowca88 » 29 mar 2019, 21:21

Witam, nie miałem dziś wiele czasu aby zrobić zdjęcia więc na szybko zrobiłem je w pierwszej możliwej chwili. Jestem akurat u rodziny na wsi i zaraz po przyjeździe cyknąłem kilka fotek mojej perełki. Chciałem zrobić materiał wideo, pewnie go zrobię i zacznę tu wątek pod pełną nazwą "Moja Honda Super Cub C125". Dlatego też ten wątek nie nazywam tak, ponieważ nie jest to pełna prezentacja i recenzja mojej maszynki, która bez wątpienia jest pierwszą maszyną na tym forum. Ale ponieważ wczoraj obiecałem wrzucenie kilku zdjęć to czynię teraz. Jak już przeczytaliście, a zapewne zobaczyliście zdjęcia przed przeczytaniem tej wiadomości. Moją perełką stała się "Honda Super Cub C125". Dodam iż jestem pierwszym posiadaczem tego sprzętu we Wrocławiu, i jeśli ktoś ją zobaczy to będę ja :D . Takie informacje zostały mi przekazane w salonie, iż jestem pierwszym posiadaczem w mieście na chwile obecną. Dziś mam ją drugi dzień po odbiorze, na zegarze 64 Km bo ostatnio niestety mam natłok pracy. I ten maraton u mnie do 8 kwietnia potrwa. Tak więc obszerniejszy materiał wideo pojawi się bardziej w połowie kwietnia, gdy praca mi się unormuje. W tedy to opiszę szczegółowo moje spostrzeżenia i pierwsze emocje związane z moją maszynką. Sprzęt rzuca się w oczy patrząc po mijanych osobach, nawet dziś ktoś robił sobie na ulicy zdjęcia mojej perełki. Być może dlatego iż jest to pierwszy sprzęt w mieście, a konstrukcja wyraźnie różni się od motorów widywanych na co dzień. Nawet policjanci mijani dziś za mną się oglądali jak za jakąś młodą panną :D , a właściwie to za moją maszynką :D

Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


PS: Jeśli ktoś wie jak nagrywać rozmowy z interkomu na telefonie poprzez bluetooth w dobrej jakości to byłoby to pomocne przy tworzeniu recenzji. Tak to mam problem mały z dźwiękiem do wideo...

Awatar użytkownika
Aardvark
Easy Rider
Posty: 599
Rejestracja: 18 gru 2018, 8:27
Imię: Marcel
Motocykl: Yamaha Nmax 125, Barton Classic 125
Lokalizacja: Bytom
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Nowy początek

Postautor: Aardvark » 29 mar 2019, 21:29

Ale odlotowe Moto...

Awatar użytkownika
zwiadowca88
Biker
Posty: 262
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:11
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Super Cub C125A ED
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowy początek

Postautor: zwiadowca88 » 29 mar 2019, 21:35

Jeszcze nie ma zamontowanego kufra aluminiowego trekingowego który leży już w domu. Czeka mnie jeszcze montaż ładowarki USB na zamontowanym pałąku koło owiewki widoczny na zdjęciach. Na końcu trafią do niej boczne stelaże + torby boczne. A zakończy to centralny bagażnik chromowany między nogami. Dodam iż spalanie rewelacyjne, na chwile obecną 1.5 L/100 km na mieście w zwykłym miejskim ruchu. łatwo się przeciskać w korkach. Ale spojrzenia kierowców bezcenne, czuć iż pierwszy raz widzą ten typ konstrukcji.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Nowy początek

Postautor: Damianci » 29 mar 2019, 22:50

Szacun za wybór. Gratuluję. Niech Ci maszynka służy. Mam nadzieję, że przyjedziesz do Jeziorska i pokażesz na żywo to cudo. Jeszcze raz moje uznanie za oryginalność.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sloniu
Biker
Posty: 392
Rejestracja: 27 mar 2018, 14:56
Imię: Jacek
Motocykl: Inna pojemność ;)
Lokalizacja: Opole
Kawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Nowy początek

Postautor: Sloniu » 30 mar 2019, 0:08

Mega specyficzna maszynka, która w moim przypadku wywołuje uśmiech i pozytywne emocje! I dotego jest to Honda!. Jedyny aspekt, który nie wzbudza mojego zaufania to cieniutkie oponki. Muszę kiedyś się na tym przejechać! Niech dzielnie służy i nabija kilometry jak i moja druga już Hania :D

Awatar użytkownika
zwiadowca88
Biker
Posty: 262
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:11
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Super Cub C125A ED
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowy początek

Postautor: zwiadowca88 » 30 mar 2019, 7:19

Też z początku miałem obawę lekką co do zakrętów przy pierwszej godzinie jazdy. Ale teraz już swobodniej wchodzę w zakręty, nie ma większej różnicy szersza opona czy węższa. To bardziej psychiczne nastawienie, jeśli uwzględni się masę samego maleństwa to opony są w miarę optymalne, to odpowiednik calowych 2.5x17 tył oraz 2.25x17 przód. A więc wymiary "Rometa Komara", choć można w niej zamontować 2.75x17 a nawet i szersze lecz według mnie 2.75x17 to maks jaki jest jeszcze optymalny. Hamulec przedni żyleta, wciskam lekko i staje. Trzeba natomiast się oswoić ze specyficzną skrzynią biegów. Zwłaszcza przy redukowaniu biegów. Wszystkie biegi idą w dół, redukcja piętą, jak i też brak tego charakterystycznego sprzęgła w klamce. Z początku jest dziwnie, ale jak już zrobisz te parędziesiąt km zaczynasz tak się do tego oswajać iż dostrzegasz zalety, zwłaszcza w mieście i dziwnie ci jest gdy wracasz z powrotem na sprzęt z klamką sprzęgła. Mi już fajnie zmienia się biegi zwłaszcza w mieście. Łączy to zaletę skutera z tą różnicą iż tu dodajesz gazu i od razu ruszasz od niskich obrotów. A w skuterze dajesz po obrotach i startujesz po chwili. W tym przypadku jest to fajne połączenie przejścia między klasyczną skrzynią a CVT. Choć zauważyłem iż poniżej 10 km/h nie jest już tak łatwo jechać ze stałą prędkością, albo też nie mam za bardzo jeszcze sprzętu wyczutego. Niewątpliwie zaletą jest to spalanie 65 km/ 1L, aktualnie pomykam spokojnie do 60 km/h bo sprzęt na dotarciu i na chwile obecną mogę potwierdzić iż spalanie do 60 km/h wynosi 1.5 L/100 km w cyklu mieszanym. Po dotarciu zrobię większe testy. Uczucie przy prowadzeniu tej maszynki specyficzne, trzeba by jej dosiąść aby się przekonać. Bardzo dobra manewrowość, spokojnie zawracasz na jednym pasie ruchu. I to wciskanie między autami, fajnie jak tak ludzie z aut zerkają i nawet ustępują mi miejsce. Jednak motorek jest malutki, to trzeba powiedzieć zdecydowanie. Jeśli go postawi się przy jakiejś Hondzie Shadow czy Maxiskuterze, to będzie wyglądał jak jakiś nastolatek przy dorosłym facecie. Wymiarami jest niemalże tożsamy z Rometem Komarem, nieznacznie większy jest. Ale optycznie to są wymiarowo zbliżone konstrukcje. Dziadkowi się spodobał całościowo, to taki dobry sprzęt dla starszych ludzi. Lekki, zwrotny i dynamiczny do tych 60 km/h potrafi się rozpędzić w 6 sekund. Bardzo długi pierwszy bieg bo aż do 40 km/h potrafi rozpędzić maszynę. Na kolejnym 2 biegu sięgamy już bariery 60 km/h. Stąd w mieście nie trzeba tak wachlować biegami i jest to bardzo przyjemne w miejskim ruchu. Po prostu dajesz po gazie bez wciskania sprzęgła i odchodzisz do przodu. Motor od razu reaguje na gaz, inaczej niż w skuterze. Silnik dość elastyczny zdarzało mi się na 3 biegu od 30 km/h rozpędzać maszynę, i nawet zaskoczyło mnie iż nie mulił a zbierał się powoli choć ja też powoli dodawałem gazu. Podoba się też kobietą, a przynajmniej żonie brata wpadł w oko. Nie chciała się jednak przejechać, chyba dlatego iż nigdy nie jeździła żadnym motorkiem. Na chwile obecną na żywo to z tego co zauważyłem podoba się oglądającym, tak przynajmniej mówią. Szerzej opiszę to w materiale wideo.

Właśnie mam za sobą powrót do miasta, do pracy i zauważyłem iż pinlock nie trzyma mi dobrze w kasku. Po pewnym czasie zaczyna mi parować prawa strona, jest to uciążliwe. Może zdjąć i suszarką osuszyć wizjer ? Bądź też jest nieszczelna gumka silikonowa. Nie wiem czy docisnąć ją, czy zdjąć i założyć od nowa.

Damianci pisze:Szacun za wybór. Gratuluję. Niech Ci maszynka służy. Mam nadzieję, że przyjedziesz do Jeziorska i pokażesz na żywo to cudo. Jeszcze raz moje uznanie za oryginalność.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

To do końca kwietnia się wyjaśni, ale podejrzewam iż nie będę miał namiotu ani śpiworu do tego dnia, więc miałbym problem z przespaniem się gdzieś. Zobaczymy jeszcze jak będzie.

Cedric

Re: Nowy początek

Postautor: Cedric » 30 mar 2019, 9:16

:idea: Ciekawy styl a la skuterek, niestety nie dla wysokich kierowników. :( No i wychodzi 1550 zł za 1 koń mechaniczny, droga zabawka ;)
Na plus na pewno duże koła, tak jak w agility, więc będzie komfortowo, siedzenie wydaje się kanapowe.
Ale przede wszystkim to nóweczka, i gratuluję zakupu :idea:

Awatar użytkownika
zwiadowca88
Biker
Posty: 262
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:11
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Super Cub C125A ED
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowy początek

Postautor: zwiadowca88 » 30 mar 2019, 9:32

Masz rację z tym wzrostem, ja mam 174 cm wzrostu i bardzo komfortową pozycję. Wydaje mi się iż tak do 185 cm maksymalnie byłoby komfortową. Brat przejechał się a ma 180 cm i pozycje miał komfortową. Owszem trochę kosztuje, ale Vespy są znacznie droższe. Monkey bike jest jeszcze droższy, cenowo Cub 125 teraz jest porównywalny z MSX 125. Wszystkie te trzy motorki posiadają ten sam silnik, tylko Cub ma inną konfigurację sprzęgła i skrzyni biegów. Działa w cyklu 360 stopni. Siedzenie sercowe kanapowe wygodne. Na pewno ktoś nabył MSX 125, bo gdy byłem w salonie odebrać swój sprzęcik stał nowy czerwony MSX 125 czekający na swojego właściciela. Honda Monkey bike 125 też została zakupiona, model 2018 z wyprzedaży. Tak więc gdzieś w okolicy są właściciele sprzętu o podobnej specyfice, tylko najwyraźniej nie na naszym forum.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Nowy początek

Postautor: Damianci » 30 mar 2019, 9:38

Honda Super Cub to kultowy motorek. Nadal produkowany i od początku produkcji udało się sprzedać już ponad 100 milionów egzemplarzy. Najnowsza wersja jest super wykonana, jak widzę na zdjęciach wszystkie detale wykonane ze starannością. To musi kosztować.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sloniu
Biker
Posty: 392
Rejestracja: 27 mar 2018, 14:56
Imię: Jacek
Motocykl: Inna pojemność ;)
Lokalizacja: Opole
Kawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Nowy początek

Postautor: Sloniu » 30 mar 2019, 9:47

Jeżeli wykonanie jest - a widzę, że jest na poziomie CB125R to warto było zostawić w zamian tą ilość PLNów :) Dzisiaj przepiękna pogoda, także warto ruszyć dotrzeć lekko sprzęt co i ja mam w planach. Dzisiaj dzikuska powinna przekroczyć 1000km przebiegu - a, że przegląd już mam na 1000 odhaczony to nic tylko nawijać kilometry!


Wróć do „Twoja Honda 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości