150c

Modyfikacje i przeróbki Junak 125.
Awatar użytkownika
Fotom
Biker
Posty: 412
Rejestracja: 24 wrz 2018, 18:34
Imię: Tomasz
Motocykl: Honda Varadero XL125V
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:

Re: 150c

Postautor: Fotom » 27 gru 2019, 12:12

romek37 pisze:To doczepią się różnicy między stanem faktycznym a zapisem w dokumentach. Ubezpieczalnie wykorzystają każdą możliwość aby uniknąć wypłaty odszkodowania albo wystąpić z regresem.

Nie. Zażądają jedynie dopłaty różnicy w stawce ubezpieczenia. A w razie "w" rzeczoznawca musi udowodnić, że to przeróbka była powodem zdarzenia.

TomekTorun
Plecak
Posty: 14
Rejestracja: 13 lis 2024, 6:50
Imię: Tomek
Motocykl: Yamaha XSR Legacy Edition
Lokalizacja: Toruń

Re: 150c

Postautor: TomekTorun » 16 mar 2025, 9:50

Szczerze. Taniej, wygodniej i bezpieczniej zrobic prawo jazdy A i kupic jakas 400-500cc. Legalnie, hamulce dostosowane do osiagow silnika i silnik nie chodzi ciagle z duzym obciazeniem zeby wyciagac te 105-110km/h.

Ja na ta chwile zaczalem 3 sezon na 125, teraz juz z prawkiem A. Spokojny cruising w trasie a po miescie latwo przejechac przez korek.

dejv
Road Racer
Posty: 991
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Polska
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: 150c

Postautor: dejv » 18 mar 2025, 1:33

Fotom pisze:Nie. Zażądają jedynie dopłaty różnicy w stawce ubezpieczenia. A w razie "w" rzeczoznawca musi udowodnić, że to przeróbka była powodem zdarzenia.
Problem to nie jest dopłata do stawki - problem to regres, którego TU może zażądać powołując się na fakt, że:
- motocykl nie był dopuszczony do ruchu
- kierujący nie miał uprawnień



Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
arapaho
Biker
Posty: 358
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Daelim VL Daystar FI 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: 150c

Postautor: arapaho » 20 mar 2025, 20:27

dejv pisze:- motocykl nie był dopuszczony do ruchu
- kierujący nie miał uprawnień

Właśnie , nie chodzi o udowadnianie że moc była powodem wypadku. Chodzi o to że jeździec tak jakby jechał bez prawa jazdy a motocykl ma nieważne badania techniczne więc defacto, nigdy nie został dopuszczony do ruchu a wystarczy tylko jeden z tych powodów, by polisa OC była nieważna.

dejv
Road Racer
Posty: 991
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Polska
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: 150c

Postautor: dejv » 20 mar 2025, 20:32

arapaho pisze:Właśnie , nie chodzi o udowadnianie że moc była powodem wypadku. Chodzi o to że jeździec tak jakby jechał bez prawa jazdy a motocykl ma nieważne badania techniczne więc defacto, nigdy nie został dopuszczony do ruchu a wystarczy tylko jeden z tych powodów, by polisa OC była nieważna.

Troche "mieszasz" pojęcia.
Według naszego prawa polisa jest (niemal) zawsze ważna.
Wyjątkiem są sytuacje gdy kierowca uciekł z miejsca zdarzenia, był pod wpływem narkotyków lub alkoholu.

Natomiast inne rozbieżności typu właśnie wspomniany brak uprawnień czy działania, które mogą formalnie oznaczać "cofnięcie" dopuszczenia do ruchu z reguły kończą się regresem, czyli sytuacja gdy TU domaga się od nas regresu zwrotu wypłaconych środków i kosztów.

Oczywiście mówimy o sytuacji gdy jesteśmy sprawcą i to z naszej polisy jest coś wypłacane.

Awatar użytkownika
arapaho
Biker
Posty: 358
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Daelim VL Daystar FI 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: 150c

Postautor: arapaho » 20 mar 2025, 21:16

Racja, trochę to uprościłem :P

Awatar użytkownika
mariodexu
Plecak
Posty: 57
Rejestracja: 25 wrz 2022, 21:04
Imię: Mariusz
Motocykl: Junak 122
Lokalizacja: Staszów
Kontaktowanie:

Re: 150c

Postautor: mariodexu » 13 kwie 2025, 18:01

Witam, zaciekawił mnie temat ponieważ sam ostatnio zmieniałem silnik ze 125 na inny. Otóż chińskie silniki do kupienia na aukcjach internetowych marki np moretti czy inne o pojemności 125 mają moc ok 8-9 KM, 150 to już moc 11-13 KM i dlatego właśnie zdecydowałem się na 150 bo moc jest ta sama co oryginalnego silnika od Junaka 122 którego mam. Różnicy nie mam żadnej, prędkość, przyspieszenie, spalanie jest identyczne.


Wróć do „Tuning Junak 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości