Luzy zaworowe

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Junak 121 - nie chce odpalać.
Awatar użytkownika
Goocio81
Biker
Posty: 298
Rejestracja: 05 kwie 2017, 6:12
Imię: Lukasz
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Sosnowiec
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Luzy zaworowe

Postautor: Goocio81 » 15 kwie 2017, 23:09

Wymieniłem olio i ustawiłem 0,08 na ssącym i 0,10 na wydechu (silnik 157fmi), póki co gada fajnie ale sprawdziłem tylko na zimno , zobaczę jeszcze jak się olio rozrzedzi, czy na ciepło nie będzie klepać i dam znać. Pozdro i LWG.

Viton
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
Imię: Witek
Motocykl: Junak 121
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Luzy zaworowe

Postautor: Viton » 16 kwie 2017, 1:29

To czekam na info.Sprawdzales luz przed tegulacja?

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Luzy zaworowe

Postautor: michcron » 16 kwie 2017, 6:48

Wartości nie znam. Ale w niektórych silnikach luz zaworowy po rozgrzaniu sie zwiększa. Może w waszych moto też tak jest?

Awatar użytkownika
Goocio81
Biker
Posty: 298
Rejestracja: 05 kwie 2017, 6:12
Imię: Lukasz
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Sosnowiec
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Luzy zaworowe

Postautor: Goocio81 » 16 kwie 2017, 10:46

Przed regulacją miałem Ss-0,1 W-0,12.
Z tego co udało mi się ustalić to ten silnik jest kopią z hondy CG 125. Dzisiaj znalazłem jeszcze takie dane:
http://www.motorbikespecs.net/index.dyn ... Motorcycle
Czyli Ss-0,08 i W-0,08
Jak znajdę złoty środek i przetestuję to napiszę.
Poza tym wujek Google wyjaśnił mi oznaczenie silnika 157FMI :
1 - jeden cylinder
57 - średnica cylindra
F - chłodzony powietrzem
M - silnik motocyklowy
I - pojemność 125ccm
Rozrząd mam OHV to i luzy pewnie będą inne niż w OHC.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
V824
Skuterzysta
Posty: 203
Rejestracja: 16 sty 2017, 11:07
Imię: Artur
Motocykl: Virago 535dx
Lokalizacja: Tumlin/Kielce

Re: Luzy zaworowe

Postautor: V824 » 18 kwie 2017, 19:05

michcron pisze:Wartości nie znam. Ale w niektórych silnikach luz zaworowy po rozgrzaniu sie zwiększa. Może w waszych moto też tak jest?

Mogą również po rozgrzaniu się zmniejszać luzy zaworowe ,to wszystko z jakiego materiału(stali) wykonane. Najlepiej zawsze przybrać wartości środkowe.

Awatar użytkownika
Goocio81
Biker
Posty: 298
Rejestracja: 05 kwie 2017, 6:12
Imię: Lukasz
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Sosnowiec
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Luzy zaworowe

Postautor: Goocio81 » 09 maja 2017, 15:50

Cześć wszystkim!
Wszelkie moje ustawienie nie miały większego sensu :/
Od samego początku nie mogłem za chol...rę ustawić gaźnika.
Mimo, że zmniejszyłem luzy na Ss-0,05 i W-0,06 i w efekcie silnik ucichł to na ogólną pracę silnika niewiele to wpłynęło. Wymieniałem świece, filtry, szukałem lewego powietrza, kręciłem śrubkami w gaźniku i... dupa. Świeca wiecznie czarna.
Skapitulowałem i zawiozłem moto do mechaniora, okazało się że kompresję szlag jasny trafił i moto nie dawał rady zassać odpowiedniej ilości powietrza. Teraz czeka mnie rozbieranie głowicy (Albo gniazda zaworowe popalone, albo pierścienie... czas pokaże).
Tak czy inaczej wszelkie wartości ustawień jakie podałem raczej Wam się nie przydadzą.
Pozdrawiam Was i życzę Wam więcej szczęścia.

Viton
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
Imię: Witek
Motocykl: Junak 121
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Luzy zaworowe

Postautor: Viton » 09 maja 2017, 16:08

Kup kompletna głowice i cylinder od 150 sprawdź łożyska na wale jak się maja albo odrazu wymień na coś dobrej marki jak już jesteś w takie sytuacji a wydatek pewnie podobny

Awatar użytkownika
Goocio81
Biker
Posty: 298
Rejestracja: 05 kwie 2017, 6:12
Imię: Lukasz
Motocykl: Yamaha TDM 850
Lokalizacja: Sosnowiec
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Luzy zaworowe

Postautor: Goocio81 » 09 maja 2017, 16:49

Niestety nie mam specjalnie warunków do tego żeby rozbierać silnik samodzielnie dlatego oddałem moto do warsztatu.
Będzie mnie to trochę więcej kosztowało ale za to zaoszczędzę trochę czasu i nerwów (gdyby poszło coś nie tak.)
Pzdr.

Viton
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
Imię: Witek
Motocykl: Junak 121
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Luzy zaworowe

Postautor: Viton » 09 maja 2017, 16:53

Ja planuje zrobić to z moim ale tylko po to aby trochę silnik uspokoić i aby to z plecakiem był bardziej elastyczny

Awatar użytkownika
V824
Skuterzysta
Posty: 203
Rejestracja: 16 sty 2017, 11:07
Imię: Artur
Motocykl: Virago 535dx
Lokalizacja: Tumlin/Kielce

Re: Luzy zaworowe

Postautor: V824 » 09 maja 2017, 18:11

Goocio81 pisze:Cześć wszystkim!
Wszelkie moje ustawienie nie miały większego sensu :/
Od samego początku nie mogłem za chol...rę ustawić gaźnika.
Mimo, że zmniejszyłem luzy na Ss-0,05 i W-0,06 i w efekcie silnik ucichł to na ogólną pracę silnika niewiele to wpłynęło. Wymieniałem świece, filtry, szukałem lewego powietrza, kręciłem śrubkami w gaźniku i... dupa. Świeca wiecznie czarna.
Skapitulowałem i zawiozłem moto do mechaniora, okazało się że kompresję szlag jasny trafił i moto nie dawał rady zassać odpowiedniej ilości powietrza. Teraz czeka mnie rozbieranie głowicy (Albo gniazda zaworowe popalone, albo pierścienie... czas pokaże).
Tak czy inaczej wszelkie wartości ustawień jakie podałem raczej Wam się nie przydadzą.
Pozdrawiam Was i życzę Wam więcej szczęścia.

Trochu przy małe te szczeliny , może się zawory spieły i powypalało , właśnie za mała przerwa jest niebezpieczna i ma tendencje do wypalenia zaworów lub gniazd.


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości