Hej. Podczas jazdy po wertepach odczuwalne sa wyraźne drgania/skoki na kierownicy, którym towarzyszy stukot - tak jakby był luz widełek w szyjce ramy. Podejrzewam że może siadło jakieś łożysko a może wystarczy coś mocniej dokręcić ??? Jeśli łożysko to znalazłem na alledrogo dwa diametralnie różne zestawy łożysk główki ramy z czego jeden jest za 25,- a drugi 118,- i wyglądają jak z kompletnie różnych bajek. Nie rozumiem o co kaman... . To mój pierwszy motocykl i tego elementu jeszcze nie rozbierałem - może uczeni w piśmie koledzy mają jakieś sugestie
linki do tych zestawów :
https://allegro.pl/oferta/lozyska-glowk ... 0143274431
https://allegro.pl/oferta/lozyska-glowk ... 0143274431
Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
- arapaho
- Skuterzysta
- Posty: 188
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda CA Rebel 125
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
-
- Skuterzysta
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 gru 2018, 14:20
- Imię: Krzysztof
- Motocykl: Suzuki GZ 125 Marauder; Honda VT 750
- Lokalizacja: Warszawa
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Chyba wkleiłeś dwa razy ten sam link ...
- arapaho
- Skuterzysta
- Posty: 188
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda CA Rebel 125
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
- Fotom
- Biker
- Posty: 409
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 18:34
- Imię: Tomasz
- Motocykl: Honda Varadero XL125V
- Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Te pierwsze to zwykłe kulkowe, których się już nie stosuje.
Te drugie, to łożyska wałkowe (igiełkowe), dużo lepsze, ponieważ mogą przenosić znacznie większe obciążenia. Nacisk wałeczka jest rozłożony na większą powierzchnię bieżni, niż nacisk kulki, przez co bieżnia nie wyrabia się punktowo.
Te drugie, to łożyska wałkowe (igiełkowe), dużo lepsze, ponieważ mogą przenosić znacznie większe obciążenia. Nacisk wałeczka jest rozłożony na większą powierzchnię bieżni, niż nacisk kulki, przez co bieżnia nie wyrabia się punktowo.
- Tom
- Road Racer
- Posty: 977
- Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
- Imię: Tomasz
- Motocykl: Kymco Downtown 125i
- Lokalizacja: Poznań
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Na jednej aukcji podane jest do jakich roczników te łożyska pasują. Jakie masz u siebie, to musiał byś rozebrać widelec i dopiero potem zamawiać żeby nie wyrzucić niepotrzebnie kasy.
Dodam, że jak miałem 50-tkę, to tam były już łożyska toczne, stożkowe mimo że wszystkie inne 50-tki były na kulkach. Nawet gość który mi to pierwszy raz robił zdziwił się, że w małej pięćdziesiątce są takie łożyska. Nie ma reguły.
Dodam, że jak miałem 50-tkę, to tam były już łożyska toczne, stożkowe mimo że wszystkie inne 50-tki były na kulkach. Nawet gość który mi to pierwszy raz robił zdziwił się, że w małej pięćdziesiątce są takie łożyska. Nie ma reguły.
- arapaho
- Skuterzysta
- Posty: 188
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda CA Rebel 125
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Rozumiem, czyli najpierw rozbiórka. Mam nadzieję że to trafna diagnoza - dzisiaj zrobiłem experyment i postawiłem motor na stopce centralnej, następnie dociążyłem tylnie koło osobą małżonki i pokręciłem kierą prawo - lewo. Nie wyczułem żadnych anomalii. Natomiast gdy chwyciłem za lagi i zacząłem szarpać przód-tył to wyczułem delikatne luzy. Także chyba raczej nic innego to nie może być jak te łożyska... A może spróbować zniwelować ten luz dokręcając mocniej nakrętkę trzymająca sztycę aby minimalnie docisnąć łożyska...
- slawek13
- Uczeń
- Posty: 110
- Rejestracja: 14 wrz 2020, 8:57
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda Forza 125, Honda Goldwing 1800 Trike.
- Lokalizacja: Świerzów, Dolnośląskie
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Bywa tak że nakrętki też potrafią się lekko wyluzować, od drgań podczas jazdy, dobry pomysł to pierw sprawdzić i dokręcić wtedy zobaczysz.
Kiedyś takie coś parę razy przerabiałem jako mechanik z zawodu i pomogło nie zawsze trzeba od razu brać się za demontaż. Takie łożyska sporo wytrzymują.
Kiedyś takie coś parę razy przerabiałem jako mechanik z zawodu i pomogło nie zawsze trzeba od razu brać się za demontaż. Takie łożyska sporo wytrzymują.
- Tom
- Road Racer
- Posty: 977
- Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
- Imię: Tomasz
- Motocykl: Kymco Downtown 125i
- Lokalizacja: Poznań
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Jeśli masz luz ciągnąc za lagi, to obowiązkowo musisz dokręcić nakrętkę ale tak żeby nie zablokować sobie ruchu kierownicy . Dopiero po odpowiednim dokręceniu będziesz mógł sprawdzić, czy skręcając na boki nie wyczuwasz "skoków" i "haczeń" bo to by oznaczało że łożyska są do wymiany. Niestety często jest tak, że gdy pojawią się luzy, to te luzy wybijają bieżnię łożysk i są do wymiany.
-
- Maniac Rider
- Posty: 2836
- Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
- Imię: mirek
- Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
- Lokalizacja: konin'a okolice
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Dowiedz się jakim momentem należy
dokręcać,złap dynamometr,sprawdź.
Może to wystarczy.
Przy tego typu pracach polecam
korzystanie z klucza
dynamometrycznego.
dokręcać,złap dynamometr,sprawdź.
Może to wystarczy.
Przy tego typu pracach polecam
korzystanie z klucza
dynamometrycznego.
- arapaho
- Skuterzysta
- Posty: 188
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda CA Rebel 125
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Suzuki GN125 - drgania kierownicy
Niestety nie posiadam dojścia do klucza dynamometrycznego, ale po sprawdzeniu tych dwóch śrub okazało się że miały spory luz. Każdą starałem się dokręcić z "czuciem" i poszło o 1/4 obrotu. Kierownica kręci się lekko bez wyczuwalnych skoków a telepanie i stukanie na wertepach ustało
Podziękowania za rady i odzew.
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Podziękowania za rady i odzew.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości