Zabawy z paskiem i rolkami

Modyfikacje twojej 125
Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Damianci » 12 wrz 2019, 9:37

Rozpoczynam nowy temat dotyczący wymiany paska i rolek w napędzie przekładni CVT, oraz efektów jaki te modyfikacje powodują w Waszych sprzętach.
Tytuł tematu być może sugeruje wyuzdane zabawy dla dorosłych ;) , ale faktycznie dotyczy skutermenów, w większości starych chłopów (jak ja) :!:
Ale do rzeczy. Jakie macie doświadczenia w tym zakresie ?

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Damianci » 12 wrz 2019, 9:46

Zacznę od siebie. Mojego Satelisa mam od nowości, od maja zeszłego roku przejechałem nim 12 tys. kilometrów. Przy przebiegu ok. 10800 km, wymieniono mi w serwisie pasek na nowy dokładnie taki sam jaki montują w fabryce. Ale rolki zostawili stare. W Satelisie 2 fabryczne rolki powinny mieć wymiary 20x12mm (średnica x szerokość) i wagę 12,3 gram/szt. Wczoraj osobiście sprawdziłem, że rolki są już w pewien sposób zużyte. Mają szlify, pomiar suwmiarką to średnica ok. 19,8mm i szerokość ok. 11,8mm. Natomiast ważą ok. 11,5 gram/sztuka, 69 gram/komplet 6 sztuk. Postanowiłem więc wymienić rolki, dlatego zamówiłem nowe. Ale będą to rolki Dr Pulley o wadze 11 gram/szt., czyli ok. 10 % lżejsze od fabrycznych. Za tydzień czeka mnie montaż nowych rolek i zobaczę jakie będą tego efekty. Zgodnie z zaleceniami Doktora Pulley'a oczekuję lepszego przyśpieszenia i takiej samej prędkości maksymalnej. :D

bob127
Zarząd
Posty: 3587
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Kontaktowanie:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: bob127 » 12 wrz 2019, 9:58

Henryku, Henryku,Henryku...... Azalisz gotów jesteś na takie dyskursy??? Czy nie lepiej dysputy toczyć o ogniwkach w łańcuchu.... :ugeek: :ugeek: :ugeek:

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Damianci » 12 wrz 2019, 9:59

"Kanciaste" rolki Dr Pulley zamówiłem w Niemczech. Załączam Typenliste, po wybraniu odpowiedniego modelu, są linki do właściwych rolek.
Przedstawiam też teoretyczne działanie rolek Dr Pulley w stosunku do okrągłych.

http://www.drpulley.info/drpulley_docs/Typenliste.htm


Awatar użytkownika
Tom
Road Racer
Posty: 977
Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
Imię: Tomasz
Motocykl: Kymco Downtown 125i
Lokalizacja: Poznań
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Tom » 12 wrz 2019, 10:10

W małej 50-tce miałem założone rolki w kształcie tych od DrPulley. Efekt był zauważalny: lepiej przyspieszał, trzymał cały czas równe obroty i zwiększyła się szybkość maksymalna. Do końca jeżdżenia na nim, kulałem się na takich rolkach. Sprzedałem z oryginalnymi a te mi pozostały.
Teraz musiał bym mieć DrPulley pod wymiar 20x15.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Damianci » 12 wrz 2019, 10:23

Tom pisze:W małej 50-tce miałem założone rolki w kształcie tych od DrPulley. Efekt był zauważalny: lepiej przyspieszał, trzymał cały czas równe obroty i zwiększyła się szybkość maksymalna.


Czyli w Twoim przypadku potwierdziła się teoria doktora Pulley'a. Ale gdzieś musi być jakiś haczyk, bo jeśli mamy lepsze przyspieszenie, większą prędkość i lepszą reakcję na gaz, (wg Pulleya jego rolki są też 15 razy trwalsze), to dlaczego nie montują ich w fabrycznych wariatorach ? Wydaje mi się, że może być to okupione szybszym zużyciem wariatora, przeciwtalerza oraz paska. Ale tym na razie się nie przejmuję. Rolki Dr Pulley są 2-3 razy droższe niż ich okrągłe odpowiedniki. Zobaczymy efekty.

jPOjnDe
Road Racer
Posty: 781
Rejestracja: 10 mar 2017, 20:06
Imię: Piotr
Motocykl: Honda Forza 125 2018
Lokalizacja: PL
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: jPOjnDe » 12 wrz 2019, 10:24

Przypomnę ,iż w Kymco Downtownie zmieniłem rolki na lżejsze - z 13 gr (18x14x13) na 11,5gr ( tylko normalne ,a nie dr Pulley). Zaowocowało to lepszym przyspieszeniem bez zmiany maksymalnych osiągów.
W Hondzie mam 15 gr , ale poczekam na efekty Damian u Ciebie....choć bardziej skłaniam się nad montażem całego zestawu Malossi Multivar 2000 (variator,sprężyna ,rolki )

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Damianci » 12 wrz 2019, 10:54

djpj1 pisze:W Hondzie mam 15 gr , ale poczekam na efekty Damian u Ciebie....choć bardziej skłaniam się nad montażem całego zestawu Malossi Multivar 2000 (variator,sprężyna ,rolki )


Ja tutaj próbuję coś zmienić, aby dogonić Forzę na fabrycznym napędzie. A Ty jeszcze chcesz założyć sportowy wariator. To będzie bite 130 km/h :D

Awatar użytkownika
Tom
Road Racer
Posty: 977
Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
Imię: Tomasz
Motocykl: Kymco Downtown 125i
Lokalizacja: Poznań
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Tom » 12 wrz 2019, 11:06

Pewnie nie montują ich fabrycznie z racji patentów albo coś. Ja na tych swoich "D" (nie są to DrPulley) przejechałem ponad 10 tys km i śladu zużycia ani rolek ani wariatora nie było. Były tylko ślady ślizgania się tych płaskich powierzchni (foto), ale wymiarów nie zmieniły i dalej pracowały jak na początku.
rolki_D.jpg


Lepszy zryw - bo tarcze dalej od siebie się odsuwają (większe przełożenie na starcie). Lepszy max - bo tarcze bliżej siebie mogą się zsunąć (znów większe przełożenie niż w standardzie). Konstrukcyjnie inaczej przesuwają wariator po tulei. Nie wiem tylko, dlaczego zalecają lżejsze zakładać niż w standardzie. Widocznie wariator musi inaczej oddawać moc z wału na pas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Jorg68
Easy Rider
Posty: 707
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:52
Imię: Jerzy
Motocykl: Yamaha Tricity 300
Lokalizacja: Jaśkowice powiat tarnogórski
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Jorg68 » 12 wrz 2019, 11:37

Przyłączam się do tych co lubią eksperymenty i proszę Damian zamów i dla mnie rolki.


Wróć do „Tuning 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości