Uszczelki były, jaki był olej i jak traktowano silnik nie wiem.
Wiem że miał masę nagaru a olej był czarny i gęsty. Na to że była w nim woda nic nie wskazywało. Silnik długo leżał nie odpalany. Na koniec swojego powiedzmy życia ponoć przestał chodzić na przednim garze. Miał przestawiony rozrząd, czyli coś tam się stało kiedyś..
Zatarty sworzeń tłoka Virago
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
- MateuH
- Easy Rider
- Posty: 532
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Yamaha Virago XV125
- Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
-
- Road Racer
- Posty: 901
- Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
Słyszałem opinie, że w XVS650 jeden garnek się przegrzewał co często było powodem zatarcia, ale w Virago raczej nie było problemów z silnikiem. Mocno przepracowany olej - to już jest jakiś trop. Może przy dalszych rozbiórkach wpadniesz na coś jeszcze.
- MateuH
- Easy Rider
- Posty: 532
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Yamaha Virago XV125
- Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
Tak ale tylny cylinder który ma gorzej a tu są cyrki na przednim. Tak to bym pomyślał że sie przegrzal, poskładał i zabił kolejny raz, tak że nie ma tego złego 

- PanoramiX
- Road Racer
- Posty: 786
- Rejestracja: 04 maja 2017, 11:44
- Imię: Pawel
- Motocykl: Honda VT700 / Virago XV 125
- Lokalizacja: ESI
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
Może się przyda... Virago 125/250
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
- michcron
- Maniac Rider
- Posty: 2847
- Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
- Imię: Michal
- Motocykl: Hyosung GV 125
- Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
- Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
- Sokoli Dwór XX Spotkanie:
- Forumowy gospodarz:
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
Z tych rysunków to tak jakby wynika, że przy zapchanym kanale olejowym brak by było smarowania nawet w głowicy.
Jakoś w tym miejscu w GV mam otworek, wydaję mi się do smarowania sworzeń - korbowód.
Hyo jest chyba inaczej? Mam chyba dwie rurki olejowe na zewnątrz silnika, którymi jest pompowany olej do głowic. Nie mam teraz prze oczami silnika, ale chyba tak jest.
Jakoś w tym miejscu w GV mam otworek, wydaję mi się do smarowania sworzeń - korbowód.
Hyo jest chyba inaczej? Mam chyba dwie rurki olejowe na zewnątrz silnika, którymi jest pompowany olej do głowic. Nie mam teraz prze oczami silnika, ale chyba tak jest.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MateuH
- Easy Rider
- Posty: 532
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Yamaha Virago XV125
- Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
PanoramiX dzięki ale już wczoraj je przeglądałem. Są w manualu.
Michron no właśnie głowica nie wykazuje braku smarowania. Jakieś to takie dziwne jest. Mi się wydawało że głowica powinna bardziej oberwać
Michron no właśnie głowica nie wykazuje braku smarowania. Jakieś to takie dziwne jest. Mi się wydawało że głowica powinna bardziej oberwać
- michcron
- Maniac Rider
- Posty: 2847
- Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
- Imię: Michal
- Motocykl: Hyosung GV 125
- Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
- Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
- Sokoli Dwór XX Spotkanie:
- Forumowy gospodarz:
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
A no właśnie. Może pomiar sworznia i otworu w kobie coś wyjaśni?
A może ktoś nie pilnował poziomu oleju. Było go za mało, pompa oleju dawała radę tłoczyć do głowic, ale na cylindry, sworzeń olej się nie dostawał? Takie zgaduj zgadula
.
A może ktoś nie pilnował poziomu oleju. Było go za mało, pompa oleju dawała radę tłoczyć do głowic, ale na cylindry, sworzeń olej się nie dostawał? Takie zgaduj zgadula

- MateuH
- Easy Rider
- Posty: 532
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Yamaha Virago XV125
- Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
Dokładnie, loteria
- MateuH
- Easy Rider
- Posty: 532
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Yamaha Virago XV125
- Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Zatarty sworzeń tłoka Virago
Udało się sworzen wywalić. Są ślady ale pojechałem do szlifierni z całym silnikiem pomierzyli, przefrezowali i sworzen zaczął wchodzić jak trzeba. Luz w tolerancji, identyczny jak na 2 garze. Uf uf. Ale i tak szukam zapasowego wału. Wymiana korba to udręka i zajebiste koszty tak samo jak tuleja, ok 300-350 zł, szok.
Teraz się okazało że zawory dolotu są do wymiany. Czekam na paczkę.
Prawdopodobna przyczyna to jazda na niskim poziomie oleju bo kanały i dysze drozne były.
Teraz się okazało że zawory dolotu są do wymiany. Czekam na paczkę.
Prawdopodobna przyczyna to jazda na niskim poziomie oleju bo kanały i dysze drozne były.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości