Hyosung GV 125 na moją miarę

Awarie i serwis twojego motocykla.
Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: Matth » 04 lip 2017, 14:23

Jak trochę pojeździsz to sam wyczujesz jakie parametry będą najbardziej optymalne. ;)

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: michcron » 20 lip 2017, 14:14

Test na długim dystansie smarowania łańcucha nie wypadł dobrze. Układ się rozszczelnił. Olej wyciekał z trójnika i dławika. Kupiłem złe bo na szybkozłączki, które pościły. Teraz próbuję innego trójnika z dławieniem przepływu. Myślę też o montażu włącznika - wyłącznika smarowania, gdzieś na kierownicy.

hudy
Uczeń
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:48
Imię: marek
Motocykl: hyosung aqila
Lokalizacja: BORUSZOWICE
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: hudy » 22 lip 2017, 0:39

Układ ciągłego smarowania łańcucha w obiegu otwartym,nawet najlepszy to tylko mało efektywna zabawka.Smar podawany taką techniką musi być płynny co powoduje że pod wpływem dużej prędkości ruchu łańcucha i siły odśrodkowej tylko niewielka jego ilość zostaje na łańcuchu.Proponuję tradycyjną metodę smarowania.Po umyciu łańcucha odczekać kilkanaście minut do wyschnięcia środka myjącego,potem podajemy smar na tzw.wewnętrzną stronę łańcucha.Czynności te należy wykonać na kilka godzin przed jazdą aby rozpuszczalniki znajdujące się w smarze mogły odparować.Smarowanie ponowne(bez czyszczenia) wykonać po pokonaniu od 300 do 600km lub po każdej jeździe w deszczu.Sam nigdy bym tego ustrojstwa nie zamontował z prostego powodu:chcę się cieszyć jazdą a nie myśleć czy mi kapie,czy nie kapie(mam na myśli smarowanie).

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: michcron » 22 lip 2017, 10:01

hudy pisze:Układ ciągłego smarowania łańcucha w obiegu otwartym,nawet najlepszy to tylko mało efektywna zabawka.Smar podawany taką techniką musi być płynny co powoduje że pod wpływem dużej prędkości ruchu łańcucha i siły odśrodkowej tylko niewielka jego ilość zostaje na łańcuchu.Proponuję tradycyjną metodę smarowania.Po umyciu łańcucha odczekać kilkanaście minut do wyschnięcia środka myjącego,potem podajemy smar na tzw.wewnętrzną stronę łańcucha.Czynności te należy wykonać na kilka godzin przed jazdą aby rozpuszczalniki znajdujące się w smarze mogły odparować.Smarowanie ponowne(bez czyszczenia) wykonać po pokonaniu od 300 do 600km lub po każdej jeździe w deszczu.Sam nigdy bym tego ustrojstwa nie zamontował z prostego powodu:chcę się cieszyć jazdą a nie myśleć czy mi kapie,czy nie kapie(mam na myśli smarowanie).

Słuszne uwagi ale nie wiem czy testowałeś kolego takie coś? Tradycyjne smarowanie jest ok jak lata się wokół komina. Problem się pojawia jak jedziesz gdzieś dalej.
Faktycznie zastanawianie się czy nie za dużo kapie jest irytujące. Dlatego planuje dodatkowy wyłącznik przy kierownicy. Układ bym wtedy uruchamiał tylko co jakiś czas, np. po tankowaniu.
Dziś i jutro zrobię kolejny test i dam znać na forum. Na razie nie przekreślam pomysłu, bo łańcuch jest ładnie nasmarowany i czysty.

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: Matth » 22 lip 2017, 12:24

michcron pisze: Na razie nie przekreślam pomysłu, bo łańcuch jest ładnie nasmarowany i czysty.


Potwierdzam, świeci się jak... :D Michał, pamiętaj o moim pomyśle z gruszką. :twisted:

hudy
Uczeń
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:48
Imię: marek
Motocykl: hyosung aqila
Lokalizacja: BORUSZOWICE
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: hudy » 22 lip 2017, 23:28

Dwa do jednego.Przyjmuje do wiadomości i życzę aby"to coś"działało.A swoją drogą może wiesz czy taki układ jest montowany fabrycznie w jakimkolwiek motocyklu.

hudy
Uczeń
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:48
Imię: marek
Motocykl: hyosung aqila
Lokalizacja: BORUSZOWICE
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: hudy » 22 lip 2017, 23:43

Mam pytanie.Chodzi mi o tłumik zabieraka kola tylnego.Po wymianie i przejechaniu ok 3000km pojawił się lekki luz.To dużo czy mało.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: michcron » 24 lip 2017, 8:45

hudy pisze:Dwa do jednego.Przyjmuje do wiadomości i życzę aby"to coś"działało.A swoją drogą może wiesz czy taki układ jest montowany fabrycznie w jakimkolwiek motocyklu.

Fabrycznie taki układ raczej nigdzie nie jest montowany.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: michcron » 24 lip 2017, 8:51

hudy pisze:Mam pytanie.Chodzi mi o tłumik zabieraka kola tylnego.Po wymianie i przejechaniu ok 3000km pojawił się lekki luz.To dużo czy mało.

Nie mam zielonego pojęcia ;-). Ważne w "którą stronę" jest ten luz. Jeśli zębatka ma luz "na boki" to raczej nie dobrze. Luz w "stronę obrotu koła" też mam.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2846
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Golice - Siedemnaste Spotkanie forumowe:
Golice - Dziewietnaste Spotkanie forumowe:
Sokoli Dwór XX Spotkanie:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Hyosung GV 125 na moją miarę

Postautor: michcron » 31 lip 2017, 12:02

Dalsze testy systemu smarowania łańcucha wyglądają obiecująco. Wycieki mam ogarnięte. Zaobserwowałem, że dość spory wpływ na ilość oleju który jest podawany na zębatkę ma temperatura otoczenia. Długość trasy też ma znaczenie. Jadąc paręset kilometrów na raz, olej nie musi być cały czas podawany - tak myślę.
Zastosuję na pewno wyłącznik systemu, gdzieś w wygodny miejscu. I będę uruchamiał elektrozawór tylko co jakiś czas. Na przykład po każdym tankowaniu.


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości