Wymiana rolek wariatora

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2523
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Waldi » 18 wrz 2017, 13:29

Faktycznie fajny filmik. Może być pomocny, ale są pewne różnice pomiędzy silnikami / moim i tym na filmiku/ i trzeba je uwzględniać .

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2523
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Waldi » 18 wrz 2017, 13:36

ced pisze:fajny filmik na ten temat : https://www.youtube.com/watch?v=RBcdFMWg7Vc

A skoro filmik o wymianie paska zaglądnij do tematu "pasek napędowy".

ced
Biker
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2017, 18:26
Imię: Cedric
Motocykl: Satelis RS 125
Lokalizacja: Somonino

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: ced » 18 wrz 2017, 13:42

Waldi pisze:A skoro filmik o wymianie paska zaglądnij do tematu "pasek napędowy".


widziałem nowy temat :) filmik tutaj też pasuje, bo też wymienia rolki ;) od 2:47 ;)

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2523
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Waldi » 18 wrz 2017, 13:51

Jak najbardziej pasuje, więc go zostawiamy :)

Sambox
Plecak
Posty: 20
Rejestracja: 05 sty 2019, 19:38
Imię: Michal
Motocykl: Satelis
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Sambox » 18 lut 2019, 23:11

Czy może wiecie gdzie dostanę to łożysko(to pomaranczowo-czerwone)które jest przy dzwonie sprzęgła? Niestety mechanik chyba mi je uszkodził podczas ścigania pokrywy bo po zdjęciu ledwo się obraca :/

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Damianci » 19 lut 2019, 17:05

Klucz udarowy to skuteczny sposób na odkręcenie i dokręcenie przeciwtalerza wariatora, ale raczej trochę ryzykowny. Należy używać blokady wariatora, i dokręcać kluczem dynamometrycznym. Problem w tym, że do różnych modeli skuterów są różne blokady, a do wielu z nich nawet nie ma jak dostać (kupić). Piszę o tym bo zastanawiam się nad wymianą rolek na Dr Pulley 11 gram, oryginalne mają 12,3 gram. Użyłbym takiego sposobu jak Waldi, ale mam jeszcze pewne obawy aby czegoś nie uszkodzić. Chyba poproszę aby to zrobili to w serwisie w Katowicach, jak będę na przeglądzie gwarancyjnym i zamawiał bagażnik + kufer :D

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2523
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Waldi » 19 lut 2019, 20:29

Znając życie to w serwisie również wezmą do ręki kluch udarowy/ raczej lepszy od mojego/ i bez dodatkowych czynności odkręcą i dokręcą śrubę przeciwtalerza. Blokadę wariatora musisz użyć gdy do odkręcania i dokręcania chcesz użyć kluczy "ręcznych" / np.. oczkowego lub płaskiego/.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Damianci » 19 lut 2019, 21:00

Na razie jestem na etapie rozpoznawania tematu rolek. Dowiedziałem się ze strony Dr Pulley, że rolki w Satelisie 2 (konkretnie od rocznika 2013) różnią się od Satelisa wcześniejszego. Oryginalne rolki do mojego modelu to 20x12 12,3 gram, tymczasem w modelu do 2012 były 20x17 9,5 grama. Z tego nasuwa mi się wniosek, że to muszą być dwa różne wariatory (?).

jPOjnDe
Road Racer
Posty: 781
Rejestracja: 10 mar 2017, 20:06
Imię: Piotr
Motocykl: Honda Forza 125 2018
Lokalizacja: PL
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: jPOjnDe » 19 lut 2019, 21:11

Damianci pisze:. Piszę o tym bo zastanawiam się nad wymianą rolek na Dr Pulley 11 gram, oryginalne mają 12,3 gram...

Przyjacielu zastanów się nad tymi Pulleyami..dość mocno eksploatują one inne rzeczy (wariator, pasek , itd...) Chyba bym na Twoim miejscu podmienił na lżejsze od oryginałów ,ale nie Pulley tylko normalne... Jeśli w Satku od 2013 roku są 12,3 g to np. na 11,5 lub 11 g .Cena za rolki pewnie z 60 -70 zł wiec spoko..

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Damianci » 19 lut 2019, 21:27

djpj1 pisze:Przyjacielu zastanów się nad tymi Pulleyami..dość mocno eksploatują one inne rzeczy (wariator, pasek , itd...) Chyba bym na Twoim miejscu podmienił na lżejsze od oryginałów ,ale nie Pulley tylko normalne... Jeśli w Satku od 2013 roku są 12,3 g to np. na 11,5 lub 11 g .Cena za rolki pewnie z 60 -70 zł wiec spoko..


Po prostu wyczytałem, że Dr Pulley chwali się, że stosując jego rolki o 10-15% lżejsze od oryginałów to zwiększymy znacznie przyśpieszenie, nie tracąc na prędkości max. Ale jak zastosuję normalne rolki 11 gram to chyba stracę na prędkości max. Temat na pewno znasz dużo lepiej ode mnie. A tak na marginesie to wcale mi nie chodzi, żeby maszynę na siłę umacniać, ale tylko z nudów coś tam porozkręcać, aby zobaczyć co to daje :D
P.S. W niedzielę testowałem maszynę, czy się przez zimę niezastała. Przyśpieszenie do 60 kmh, 7-8 sekund, więc przydałoby się trochę polepszyć. Prędkość na autostradzie, po płaskim 115 (110 gps), lekko z górki ok. 120 (116 gps), więc jak na 125-kę nie ma co poprawiać :D


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości