Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: bulon123 » 07 kwie 2020, 21:56

Czy ktoś przerabiał temat swapu silnika z Satelis 2 do Satelis 1 oczywiście przy zachowaniu starego osprzętu tj. przepustnicy z immo. Jest sporo ładnych silników w przyzwoitej cenie...

bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: bulon123 » 14 kwie 2020, 10:43

Temat do zamknięcia - zdecydowałem się jednak na zakup takiego samego silnika tj. 125 rs

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2454
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: michcron » 14 kwie 2020, 17:27

Może ktoś pociągnie temat dla potomnych? Jak nie to go usunę.

pysiu
Maniac Rider
Posty: 1368
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:28
Imię: Ryszek
Motocykl: Zipp Raven 125 Lux i inne
Lokalizacja: Przemyśl i okolice
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: pysiu » 14 kwie 2020, 17:42

Na zakończenie powiem, że Satelisy to bardzo ładne skutery są. Wiele dzisiejszych modeli odstaje za nimi.
Zwłaszcza mają ładne zadki. Jazda za nimi to przyjemność. A te światła to rewelacja , nawet w dzień.

bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: bulon123 » 14 kwie 2020, 18:22

Sam skuter jest ok. Naprawdę fajnie wygląda i dobrze jeździ ale jest dość kapryśny i zdarzają się grubsze awarię... ciężko powiedzieć, czy są one w wyniku eksploatacji, złego serwisowania czy może ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2528
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: Waldi » 14 kwie 2020, 21:47

michcron pisze:Może ktoś pociągnie temat dla potomnych? Jak nie to go usunę.

Może nie w tym sezonie. ;)

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2528
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: Waldi » 14 kwie 2020, 21:49

bulon123 pisze:Sam skuter jest ok. Naprawdę fajnie wygląda i dobrze jeździ ale jest dość kapryśny i zdarzają się grubsze awarię... ciężko powiedzieć, czy są one w wyniku eksploatacji, złego serwisowania czy może ten typ tak ma.

Cały czas się zastanawiam i jeszcze nie mam pewności.

bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: bulon123 » 15 kwie 2020, 8:29

Waldi pisze:Cały czas się zastanawiam i jeszcze nie mam pewności.


Masz zdecydowanie największe doświadczenie jeśli chodzi o eksploatację i liczbę przejechanych kilometrów tym modelem. Wiesz też doskonale, że ceny niektórych części są mocno przewartościowane np. filtr powietrza 70 zł, filtr paliwa 90 zł (znalazłem prawie identyczny filtron ps 822 za 7 zł) itd. nie mówiąc już o kosztach części np. wał, cylinder czy głowica... Wydaje mi się, że jak na 125cc to trochę zbyt wiele wołają. Gdyby nie rynek (dość pokaźny) części używanych to nie byłoby zbyt różowo.

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2528
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: Waldi » 15 kwie 2020, 10:12

Co do części zamiennych to ich dostępność nie jest zła zarówno jeżeli chodzi o nowe, jak też używane. Problem zaczyna się gdy popatrzymy na ceny nowych / czytaj oryginalnych, bo zamienników brak/ części. Są one nie tylko przewartościowane, ale nawet powiedziałbym zaporowe. Może o to producentowi chodzi i dlatego tak jest. Z używanymi częściami to wiadomo. Możesz trafić na znośną, lekko zużytą, lub nie lepszą od posiadanej. Po części z tego może wynikać powtarzalność niektórych awarii. Bo gdyby wymieniać zużyte części na nowe ????...... jak wyżej - są w większości za drogie- więc "bujamy się w zamkniętym kole" i cieszymy z tego co mamy.

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2528
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: Waldi » 15 kwie 2020, 10:58

Waldi pisze:Cały czas się zastanawiam i jeszcze nie mam pewności.

Pewnie jak w większości przypadków prawda leży po środku tzn. dużo zależy od eksploatacji ,na którą mamy największy wpływ. Chodzi tutaj o "codzienne przeglądy" przed uruchomieniem silnika / olej, płyn chłodzący, powietrze w kołach i inne kwestie wizualne/ "osłuchowo" po uruchomieniu silnika czy czegoś niepokojącego nie słychać na wolnych obrotach, jak też w czasie jazdy w miarę stałe zwracanie uwagi na pracę silnika, "utratę mocy" w porównywalnych warunkach, trakcję, prowadzenie w zakrętach, itp. W miarę wczesne zauważenie, sprawdzenie i zdiagnozowanie ewentualnych nieprawidłowości może pozwolić na wcześniejsze, a co za tym idzie mniej bolesne / tańsze/ usunięcie usterek czy wręcz uniknięcie poważniejszych awarii. I jak gdzieś, kiedyś przeczytałem "ostrożnie z gazem" co osobiście tłumaczę " nie stosować na stałe jazdy na maksymalnych obrotach". Kolejną rzeczą jest prawidłowe i cykliczne serwisowanie. Jakkolwiek po zakupie staramy się o jak najlepsze warunki serwisowania dla swoich pociech / materiały eksploatacyjne, terminy wymian, cykliczność itp/ to jednak bardziej czy mniej są one "skażone" przez poprzednich właścicieli. W zależności od tego na jaki egzemplarz trafimy przy zakupie będziemy mieli mniej lub więcej problemów i tego nie pominiemy. Jedynym wyjściem pozwalającym na zminimalizowanie takiego ryzyka jest zakup nowego pojazdu / trochę szczęścia też nie zawadzi/, ale to często nie wchodzi w grę.


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości