Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: bulon123 » 15 kwie 2020, 16:30

Jeśli chodzi o serwisowanie to zgadzam się, iż należy przestrzegać terminów wymiany i stosować dobre materiały eksploatacyjne. Nie możemy jednak zapomnieć o tym, iż w wielu krajach skuter jest podstawowym środkiem przepuszczania się i poza przeglądami ewentualnie co tankowanie sprawdzeniu stanu płynów w układach nie powinno się robić nic. W czasach junaka czy wsk było to codziennością, a awaryjnosc wynikała z niskiej jakości części. W obecnych czasach jesteśmy przyzwyczajeni i oczekujemy czegoś więcej ;) tak fajny skuter jak satelis powinien być tak zaprojektowany aby przestrzegając okresowych przeglądów i wymiany przejechał te minimum 50 tyś km. Slabe jest to, że produkując pojazd tyle lat oraz modyfikując go nie były poprawiane takie elementy jak stator (zdecydowanie zbyt słaby), pompa paliwa, czy łożyska na wale ... inna sprawa to właśnie "zaporowe" ceny części wymuszające na użytkownikach szukania alternatyw, które przyczyniają się do wyższej awaryjnosci.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: Damianci » 18 kwie 2020, 22:48

Temat wymiany silnika miedzy dwoma generacjami Satelisa byłby ciekawy. Jednak mamy do czynienia z innymi silnikami o różnej mocy. Już to pisałem w innym temacie, ale przypomnę, że w Satelisie 1 (2006-2012) jest silnik o mocy 11 kW(15 koni), a Satelisie 2 najpierw był silnik o mocy 10,3 KW (14 koni) w rocznikach 2012-2016, a po wejściu EURO4 nowy silnik o mocy 10,6 kW (14,4 koni) roczniki 2017 i wyżej. Po zakończeniu produkcji Satelisa w 2019, ten silnik jest nadal stosowany w Peugeot Pulsion. Również od 2017 ten najnowszy silnik jest stosowany w Citystar. Ponieważ mam ten najnowszy, to zastanawiam się jak długo pociągnę na nim bezawaryjnie. Na razie mam przejechane 13648 km (w sumie w niecałe dwa lata od kupna nowego w salonie, pod koniec kwietnia kończy mi się dwuletnia gwarancja), ale w tym sezonie to bym chciał przekroczyć 20 tys. :D :!:

bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik Satelis 2 do Satelis 1

Postautor: bulon123 » 19 kwie 2020, 10:52

Jeśli chodzi o satelis to różnych typów tego samego silnika jest sporo (2006, 2009, 2012). Główne różnice to te związane z przepustnicą oraz ecu (mapa wtrysku). Sam wtryskiwacz jest taki sam. Różnica w mocy spowodowana jest właśnie normami emisji spalin, którą można zobaczyć na przykładzie sondy lambda oraz układu wydechowego. Pisząc wprost najnowszy silnik na starym osprzęcie powinien mieć 15KM. Kupowanie nowszego silnika jest uzasadnione z dwóch powodów: jeden to prawdopodobnie będzie miał mniejszy przebieg, a drugi to taki, iż części mogą być wykonane z innych materiałów (poprawiona konstrukcja). Ale to tylko takie gdybanie bez dokładnego sprawdzenie konfiguracji na hamowni.


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości