SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Betty
Plecak
Posty: 2
Rejestracja: 17 maja 2021, 17:20
Imię: Beata
Motocykl: Suzuki GN
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: Betty » 17 maja 2021, 17:34

Witam, mój niedawno zakupiony motorek zaczął puszczać biało - niebieski dym, który widoczny jest najbardziej na schodzeniu z obrotów, kiedy silnik jest zagrzany. Dodam, że mam zamontowany pusty wydech, bo pewnie nie jest to bez znaczenia. Proszę o pomoc, co się może dziać.

Robert
Plecak
Posty: 49
Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
Imię: Robert
Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: Robert » 17 maja 2021, 19:25

Betty, niebieski kolor spalin i charakterystyczny zapach to objawy spalania oleju. Albo puściły uszczelniacze na zaworach albo pierścienie w cylindrze. Do warsztatu jednym słowem. Nie mam gn125 i nie znam szczegółów tej maszyny, ale bardzo mi się podoba. Powodzenia

Online
Awatar użytkownika
arni70
Zarząd
Posty: 3622
Rejestracja: 23 wrz 2018, 0:15
Imię: Slawek
Motocykl: Yamaha Virago/Honda Varadero 125
Lokalizacja: Sandomierz
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: arni70 » 17 maja 2021, 20:12

Betty pisze:Witam, mój niedawno zakupiony motorek zaczął puszczać biało - niebieski dym, który widoczny jest najbardziej na schodzeniu z obrotów, kiedy silnik jest zagrzany. Dodam, że mam zamontowany pusty wydech, bo pewnie nie jest to bez znaczenia. Proszę o pomoc, co się może dziać.

Ja nie znam się za dobrze ale... Moto jest chyba na gaźniku. Może być do regulacji gaźnik. Może dostawać dużo paliwa i nie spala... Tak gdybam, bo sam się uczę po ostatnim ustawieniu zaworów i gaźnika przez "fachowców" mojego Virago. Może też być, tak jak kolega pisał wyżej. Niech mąż po dłuższej jeździe sprawdzi też świece, jaki kolor, czy mokre tłuste, czy mokre ale nie tłuste itd. Od tego bym zaczął i obserwować, czy ubywa oleju... Na razie ja bym nie jechał do fachowców, tylko to zobaczył. Od samego kupna to było????? A może mąż mocno regulował śrubą od obrotów jałowych? Jak dużo pokręcisz, trzeba obserwować na świecach albo jak się zachowuje, czy nie strzela z rury i tp, czy po mocnym dodaniu gazu i puszczeniu obroty zaraz spadają, czy za jakiś czas. Takich parę myśli podałem. Nie ma co myśleć zaraz o najgorszym.

Robert pisze:Betty, niebieski kolor spalin i charakterystyczny zapach to objawy spalania oleju. Albo puściły uszczelniacze na zaworach albo pierścienie w cylindrze. Do warsztatu jednym słowem. Nie mam gn125 i nie znam szczegółów tej maszyny, ale bardzo mi się podoba. Powodzenia

Moim zdaniem spalany olej daje bardzo specyficzny zapach. To bardziej wygląda przy przymykaniu obrotów na nie spalone paliwo.

Online
Awatar użytkownika
arni70
Zarząd
Posty: 3622
Rejestracja: 23 wrz 2018, 0:15
Imię: Slawek
Motocykl: Yamaha Virago/Honda Varadero 125
Lokalizacja: Sandomierz
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: arni70 » 17 maja 2021, 20:42

Jeszcze jedna myśl. Jeżeli ten dym jest faktycznie tak wyraźnie niebieski i tylko na rozgrzanym silniku, to dlaczego nie ma go na zimnym. Wtedy luzy powinny być większe. Jak się rozgrzeje silnik, ulega materiał rozszerzeniu, czyli uszczelnia się. Chyba, że za dużo było nalane oleju i dopiero jak się rozgrzeje, zwiększa się ciśnienie i wypycha go??????? Jest wiele możliwości. Warto posprawdzać, co się da, a dopiero ostatecznie mechanik. :idea:

Awatar użytkownika
Romario
Maniac Rider
Posty: 1379
Rejestracja: 21 lip 2017, 23:42
Imię: Roman
Motocykl: KAWASAKI VERSYS 650
Lokalizacja: Gdańsk
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: Romario » 17 maja 2021, 20:58

Pierwsze pytanie ,czy ubywa oleju ? Jeżeli tak to sprawa wiadoma pierścienie i wszystko co mieści się na tłoku itd. Druga sprawa pozostaw go na trzy minuty na rozgrzanym silniku na biegu jałowym ,potem przygazuj Jeżeli puści niebieski dym to uszczelniacze zaworów, Oto całe wyjaśnienie. Byłbym zapomniał sprawdz odmę.

Awatar użytkownika
Tom
Road Racer
Posty: 977
Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
Imię: Tomasz
Motocykl: Kymco Downtown 125i
Lokalizacja: Poznań
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: Tom » 17 maja 2021, 21:22

biało niebieski dym to spalanie oleju. Możesz sprawdzić jeszcze w ten sposób, że gdy już dochodzi do tego dymienia, postaw go na nóżce centralnej na luzie, przyłóż otwartą dłoń do wydechu (ale nie dotykaj go tylko z kilku cm trzymaj przy wylocie spalin) i dodaj na chwilkę gazu. Jeśli po zejściu z obrotów na dłoni będziesz mieć czarne kropeczki (olej) no to już wiesz, że - najprawdopodobniej - poszły uszczelniacze na zaworach; jeśli moc nie spadła to raczej pierścienie w porządku. Tak czy tak, warto zajrzeć do jakiegoś warsztatu żeby to ogarnęli, bo od spalanego oleju nagarem zajdą Ci zawory i zaczną się kłopoty (nieszczelność, brak kompresji przy odpalaniu, zawieszanie się zaworów itp kwiatki). 4-suw nie ma prawa dymić.

Awatar użytkownika
Tom
Road Racer
Posty: 977
Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
Imię: Tomasz
Motocykl: Kymco Downtown 125i
Lokalizacja: Poznań
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: Tom » 17 maja 2021, 21:39

No i już nie można zedytować swojego postu, trochę to wkurzające ale cóż...

Pytanie dodatkowe: ten GN to nówka czy używany? Jak nowy to pojeździj trochę, może to jakaś choroba wieku niemowlęcego.

bob127
Zarząd
Posty: 3521
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: bob127 » 18 maja 2021, 12:04

Może nieco usystematyzować.
1 .Sprawdź poziom oleju ( gdy był za duży nie ma się co przejmować).
2. Odkręć świecę i sprawdź po kolorze świec czy nie jest zbyt bogata mieszanka.( jak radził Arni).
3. Luzy zaworowe jeśli silnik to 156 fmi to możesz sama ogarnąć trzeba ustawić wg producenta.
4.Pierscienie,tłok,cylinder też mogą być przyczyną ale to już ostateczność.
5. Wymieniałaś olej po zakupie? Może był z innej
bajki np. półsyntetyczny a zalałaś syntetyka
i mógł się zacząć rozszczelniać.
Co do przyłożenia ręki do wydechu użyj chusteczki
jednorazowej ,lepiej będzie widać.
Daj znać jak skończy się przygoda Lwg.

Online
dejv
Road Racer
Posty: 932
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: dejv » 18 maja 2021, 19:10

Uszczelniacze zaworowe.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Online
dejv
Road Racer
Posty: 932
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu

Postautor: dejv » 18 maja 2021, 19:26

Uszczelniacze zaworowe.

Zasadniczo:
- biały dym to spalany płyn chłodniczy
- czarny dym to niedopalone paliwo
- niebieski dym to spalny olej silnikowy.

Biały dym to częsty objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Czarny dym to niedopalone paliwo. Jeśli moto kopci na czarno, strzela w wydech przy hamowaniu silnikiem to w pierwszej kolejności sprawdzamy stan filtra powietrza. Później sprawdzamy świece i na koniec gaźnik. Jeśli poziom poziom paliwa w komorze pływakowej jest prawidłowy a zaworek iglicowy szczelny to pozostaje regulacja składu mieszanki.
Zakładam, że zawory są ustawione prawidłowo.

Niebieski dym to spalany olej. Świece będą czarne i tłuste. Jeśli motocykl puszcza niebieskie bąki przy hamowaniu silnikiem to najczęściej to wina uszczelniaczy zaworowych.
Jeśli kopci przy dodawaniu gazu to najczęściej pierścień , pierścienie lub generalnie tłok/cylinder.
Odpowiadając na pytanie dlaczego uszczelniacze zaworowe dają taki efekt? To proste. Podczas hamowania silnikiem mamy zamknięta przepustnicę ale duże podciśnienie w dolocie. Olej jest zasysany pomiędzy uszczelniaczem a trzonkiem zaworu.

Uszczelniacze zaworowe kosztują grosze, ale do ich wymiany pasuje zrzucić głowicę. Niby da się to zrobić bez jej zrzucania, ale osobiście wolałbym kupić uszczelkę za 100 PLN a nie pieprzyć się ze sznurkami, kompresorem i innymi cudami na kiju.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości