SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
-
- Plecak
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 maja 2021, 17:20
- Imię: Beata
- Motocykl: Suzuki GN
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Witam, mój niedawno zakupiony motorek zaczął puszczać biało - niebieski dym, który widoczny jest najbardziej na schodzeniu z obrotów, kiedy silnik jest zagrzany. Dodam, że mam zamontowany pusty wydech, bo pewnie nie jest to bez znaczenia. Proszę o pomoc, co się może dziać.
-
- Plecak
- Posty: 49
- Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
- Imię: Robert
- Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
- Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
- Drobna naprawa u mnie: Tak
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Betty, niebieski kolor spalin i charakterystyczny zapach to objawy spalania oleju. Albo puściły uszczelniacze na zaworach albo pierścienie w cylindrze. Do warsztatu jednym słowem. Nie mam gn125 i nie znam szczegółów tej maszyny, ale bardzo mi się podoba. Powodzenia
-
Onlinearni70
- Zarząd
- Posty: 3622
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 0:15
- Imię: Slawek
- Motocykl: Yamaha Virago/Honda Varadero 125
- Lokalizacja: Sandomierz
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Betty pisze:Witam, mój niedawno zakupiony motorek zaczął puszczać biało - niebieski dym, który widoczny jest najbardziej na schodzeniu z obrotów, kiedy silnik jest zagrzany. Dodam, że mam zamontowany pusty wydech, bo pewnie nie jest to bez znaczenia. Proszę o pomoc, co się może dziać.
Ja nie znam się za dobrze ale... Moto jest chyba na gaźniku. Może być do regulacji gaźnik. Może dostawać dużo paliwa i nie spala... Tak gdybam, bo sam się uczę po ostatnim ustawieniu zaworów i gaźnika przez "fachowców" mojego Virago. Może też być, tak jak kolega pisał wyżej. Niech mąż po dłuższej jeździe sprawdzi też świece, jaki kolor, czy mokre tłuste, czy mokre ale nie tłuste itd. Od tego bym zaczął i obserwować, czy ubywa oleju... Na razie ja bym nie jechał do fachowców, tylko to zobaczył. Od samego kupna to było????? A może mąż mocno regulował śrubą od obrotów jałowych? Jak dużo pokręcisz, trzeba obserwować na świecach albo jak się zachowuje, czy nie strzela z rury i tp, czy po mocnym dodaniu gazu i puszczeniu obroty zaraz spadają, czy za jakiś czas. Takich parę myśli podałem. Nie ma co myśleć zaraz o najgorszym.
Robert pisze:Betty, niebieski kolor spalin i charakterystyczny zapach to objawy spalania oleju. Albo puściły uszczelniacze na zaworach albo pierścienie w cylindrze. Do warsztatu jednym słowem. Nie mam gn125 i nie znam szczegółów tej maszyny, ale bardzo mi się podoba. Powodzenia
Moim zdaniem spalany olej daje bardzo specyficzny zapach. To bardziej wygląda przy przymykaniu obrotów na nie spalone paliwo.
-
Onlinearni70
- Zarząd
- Posty: 3622
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 0:15
- Imię: Slawek
- Motocykl: Yamaha Virago/Honda Varadero 125
- Lokalizacja: Sandomierz
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Jeszcze jedna myśl. Jeżeli ten dym jest faktycznie tak wyraźnie niebieski i tylko na rozgrzanym silniku, to dlaczego nie ma go na zimnym. Wtedy luzy powinny być większe. Jak się rozgrzeje silnik, ulega materiał rozszerzeniu, czyli uszczelnia się. Chyba, że za dużo było nalane oleju i dopiero jak się rozgrzeje, zwiększa się ciśnienie i wypycha go??????? Jest wiele możliwości. Warto posprawdzać, co się da, a dopiero ostatecznie mechanik.
- Romario
- Maniac Rider
- Posty: 1379
- Rejestracja: 21 lip 2017, 23:42
- Imię: Roman
- Motocykl: KAWASAKI VERSYS 650
- Lokalizacja: Gdańsk
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Pierwsze pytanie ,czy ubywa oleju ? Jeżeli tak to sprawa wiadoma pierścienie i wszystko co mieści się na tłoku itd. Druga sprawa pozostaw go na trzy minuty na rozgrzanym silniku na biegu jałowym ,potem przygazuj Jeżeli puści niebieski dym to uszczelniacze zaworów, Oto całe wyjaśnienie. Byłbym zapomniał sprawdz odmę.
- Tom
- Road Racer
- Posty: 977
- Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
- Imię: Tomasz
- Motocykl: Kymco Downtown 125i
- Lokalizacja: Poznań
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
biało niebieski dym to spalanie oleju. Możesz sprawdzić jeszcze w ten sposób, że gdy już dochodzi do tego dymienia, postaw go na nóżce centralnej na luzie, przyłóż otwartą dłoń do wydechu (ale nie dotykaj go tylko z kilku cm trzymaj przy wylocie spalin) i dodaj na chwilkę gazu. Jeśli po zejściu z obrotów na dłoni będziesz mieć czarne kropeczki (olej) no to już wiesz, że - najprawdopodobniej - poszły uszczelniacze na zaworach; jeśli moc nie spadła to raczej pierścienie w porządku. Tak czy tak, warto zajrzeć do jakiegoś warsztatu żeby to ogarnęli, bo od spalanego oleju nagarem zajdą Ci zawory i zaczną się kłopoty (nieszczelność, brak kompresji przy odpalaniu, zawieszanie się zaworów itp kwiatki). 4-suw nie ma prawa dymić.
- Tom
- Road Racer
- Posty: 977
- Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
- Imię: Tomasz
- Motocykl: Kymco Downtown 125i
- Lokalizacja: Poznań
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
No i już nie można zedytować swojego postu, trochę to wkurzające ale cóż...
Pytanie dodatkowe: ten GN to nówka czy używany? Jak nowy to pojeździj trochę, może to jakaś choroba wieku niemowlęcego.
Pytanie dodatkowe: ten GN to nówka czy używany? Jak nowy to pojeździj trochę, może to jakaś choroba wieku niemowlęcego.
-
- Zarząd
- Posty: 3521
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
- Imię: Robert
- Motocykl: cbr 125 r i inny
- Lokalizacja: Piastów
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Może nieco usystematyzować.
1 .Sprawdź poziom oleju ( gdy był za duży nie ma się co przejmować).
2. Odkręć świecę i sprawdź po kolorze świec czy nie jest zbyt bogata mieszanka.( jak radził Arni).
3. Luzy zaworowe jeśli silnik to 156 fmi to możesz sama ogarnąć trzeba ustawić wg producenta.
4.Pierscienie,tłok,cylinder też mogą być przyczyną ale to już ostateczność.
5. Wymieniałaś olej po zakupie? Może był z innej
bajki np. półsyntetyczny a zalałaś syntetyka
i mógł się zacząć rozszczelniać.
Co do przyłożenia ręki do wydechu użyj chusteczki
jednorazowej ,lepiej będzie widać.
Daj znać jak skończy się przygoda Lwg.
1 .Sprawdź poziom oleju ( gdy był za duży nie ma się co przejmować).
2. Odkręć świecę i sprawdź po kolorze świec czy nie jest zbyt bogata mieszanka.( jak radził Arni).
3. Luzy zaworowe jeśli silnik to 156 fmi to możesz sama ogarnąć trzeba ustawić wg producenta.
4.Pierscienie,tłok,cylinder też mogą być przyczyną ale to już ostateczność.
5. Wymieniałaś olej po zakupie? Może był z innej
bajki np. półsyntetyczny a zalałaś syntetyka
i mógł się zacząć rozszczelniać.
Co do przyłożenia ręki do wydechu użyj chusteczki
jednorazowej ,lepiej będzie widać.
Daj znać jak skończy się przygoda Lwg.
-
Online
- Road Racer
- Posty: 932
- Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
- Imię: Dawid
- Motocykl: Aprilia Tuareg
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Uszczelniacze zaworowe.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
Online
- Road Racer
- Posty: 932
- Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
- Imię: Dawid
- Motocykl: Aprilia Tuareg
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: SUZUKI GN 125 kopci z wydechu
Uszczelniacze zaworowe.
Zasadniczo:
- biały dym to spalany płyn chłodniczy
- czarny dym to niedopalone paliwo
- niebieski dym to spalny olej silnikowy.
Biały dym to częsty objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Czarny dym to niedopalone paliwo. Jeśli moto kopci na czarno, strzela w wydech przy hamowaniu silnikiem to w pierwszej kolejności sprawdzamy stan filtra powietrza. Później sprawdzamy świece i na koniec gaźnik. Jeśli poziom poziom paliwa w komorze pływakowej jest prawidłowy a zaworek iglicowy szczelny to pozostaje regulacja składu mieszanki.
Zakładam, że zawory są ustawione prawidłowo.
Niebieski dym to spalany olej. Świece będą czarne i tłuste. Jeśli motocykl puszcza niebieskie bąki przy hamowaniu silnikiem to najczęściej to wina uszczelniaczy zaworowych.
Jeśli kopci przy dodawaniu gazu to najczęściej pierścień , pierścienie lub generalnie tłok/cylinder.
Odpowiadając na pytanie dlaczego uszczelniacze zaworowe dają taki efekt? To proste. Podczas hamowania silnikiem mamy zamknięta przepustnicę ale duże podciśnienie w dolocie. Olej jest zasysany pomiędzy uszczelniaczem a trzonkiem zaworu.
Uszczelniacze zaworowe kosztują grosze, ale do ich wymiany pasuje zrzucić głowicę. Niby da się to zrobić bez jej zrzucania, ale osobiście wolałbym kupić uszczelkę za 100 PLN a nie pieprzyć się ze sznurkami, kompresorem i innymi cudami na kiju.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Zasadniczo:
- biały dym to spalany płyn chłodniczy
- czarny dym to niedopalone paliwo
- niebieski dym to spalny olej silnikowy.
Biały dym to częsty objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Czarny dym to niedopalone paliwo. Jeśli moto kopci na czarno, strzela w wydech przy hamowaniu silnikiem to w pierwszej kolejności sprawdzamy stan filtra powietrza. Później sprawdzamy świece i na koniec gaźnik. Jeśli poziom poziom paliwa w komorze pływakowej jest prawidłowy a zaworek iglicowy szczelny to pozostaje regulacja składu mieszanki.
Zakładam, że zawory są ustawione prawidłowo.
Niebieski dym to spalany olej. Świece będą czarne i tłuste. Jeśli motocykl puszcza niebieskie bąki przy hamowaniu silnikiem to najczęściej to wina uszczelniaczy zaworowych.
Jeśli kopci przy dodawaniu gazu to najczęściej pierścień , pierścienie lub generalnie tłok/cylinder.
Odpowiadając na pytanie dlaczego uszczelniacze zaworowe dają taki efekt? To proste. Podczas hamowania silnikiem mamy zamknięta przepustnicę ale duże podciśnienie w dolocie. Olej jest zasysany pomiędzy uszczelniaczem a trzonkiem zaworu.
Uszczelniacze zaworowe kosztują grosze, ale do ich wymiany pasuje zrzucić głowicę. Niby da się to zrobić bez jej zrzucania, ale osobiście wolałbym kupić uszczelkę za 100 PLN a nie pieprzyć się ze sznurkami, kompresorem i innymi cudami na kiju.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości