OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Awatar użytkownika
Turu
Plecak
Posty: 54
Rejestracja: 01 mar 2018, 10:59
Imię: Karol
Motocykl: Suzuki marauder gz 125
Lokalizacja: Niemce

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: Turu » 22 mar 2018, 19:43

Powiem ci że nigdy nie kręciłem moto to odcięcia ....szkoda maszyny

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: MateuH » 22 mar 2018, 20:04

W Virago kosztem niestety spalania przerobiłem gaźnik dając większe dysze oraz zwiększyłem początkowa średnicę dolotu wywalając zwezke.
Praca silnika znacznie się poprawiła, żywiej reaguje na gaz. V max jak był ok 110 na liczniku tak jest z tą różnicą że jest moc na każdym biegu.
A co do spalania wzrosło o ok 0,5 litra.
Kolejnym zabiegiem jest u mnie zakup 2 silnika którego powoli kończy się remont, 20 lat mogło zabić kilka koni, dam znać w moim temacie jakie są efekty. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: MateuH » 22 mar 2018, 20:31

Serio ;)
Zabezpieczenia jak w skuterze z ryżu :)
Dzizas, nie sądziłem że to może być tak proste hahaha :)

Awatar użytkownika
PanoramiX
Road Racer
Posty: 786
Rejestracja: 04 maja 2017, 11:44
Imię: Pawel
Motocykl: Honda VT700 / Virago XV 125
Lokalizacja: ESI
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: PanoramiX » 22 mar 2018, 20:48

Zamiast druciarstwa jak w poście wolfqanqa, który wrzucił to chyba tylko dla jaj, polecałbym doprowadzenie swojej maszyny do porządku lub sprawdzenia, czy wszystko jest jak mamusia fabryka przewidziała.
Znaczenie ma w zasadzie wszystko w 125 jeżeli chodzi o sprawy techniczne pod kątem osiągów. Od ciśnienia w oponach po skład mieszanki.
Póki jeszcze jest czas zimowo garażowy, weź do ręki serwisówkę i przejrzyj swój motocykl. To naprawdę nie jest trudne. Nie kombinuj na wyrost z modułem, tylko ogarnij rzeczy podstawowe. Sprawdź stan świec, przewody WN, obejrzyj filtr powietrza i paliwa, wymień olej, sprawdź stan łożysk na kołach, ustaw luzy zaworowe, wyczyść gaźnik, wyreguluj linki sprzęgła/gazu, wyreguluj skład mieszanki, zobacz czy sprzęgło nie ma już dosyć...
Masz naprawdę wiele możliwości, żeby normalnymi metodami, doprowadzić swoją maszynę do maksymalnych osiągów.
Pociąć przewody i podziurawić tłumik zawsze możesz później, gdy zawiodą cywilizowane i zgodne ze sztuką metody.
Oczywiście to Twój motocykl i jak będziesz chciał, to możesz go nawet zrzucić z mostu. Nikt tego nie zabroni.
Na upartego możesz też jak będziesz lutował opornik, przyspawać od razu żagiel. Będzie 3 węzły na + do szybkości, o stylu nie wspomnę.

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: MateuH » 22 mar 2018, 21:05

Gdzie tu guzik lubię to ;)
PanoramiX a skąd wziąć taka elektrodę żeby żagiel przyspawać ;)
Jakby co mam mały spinakier ale to tylko z wiatrem pomoże ;)
A tak serio to silniki z czasem tracą swoje osiągi, zwłaszcza te wysilone i expoatowane na skraju swych możliwości. Tak pracujące silniki wymagają bardzo dużej troski więc na początek tak jak pisał Kolega należy zacząć od serwisu, zobaczyć co się dzieje. Sprawdzić zębatki, ich średnicę, stan. Zobaczyć czy łańcuch nie ma dość i nie stawia oporów. Zobaczyć ja się koła kręcą. Schudnąć kilka kilogramów ;)
Warto też sprawdzić luzy zaworowe i kompresję możliwe że tam moc ucieka. Regulacja składu mieszanki też nie zaszkodzi.
Ciężko doradzać nie znając stanu serduszka Waszych cacuszek....

Awatar użytkownika
Turu
Plecak
Posty: 54
Rejestracja: 01 mar 2018, 10:59
Imię: Karol
Motocykl: Suzuki marauder gz 125
Lokalizacja: Niemce

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: Turu » 22 mar 2018, 21:56

Panowie moja maruda ma 20 lat patrząc po częściach w niej oryginał jak tak go złożyli to jeszcze pożyje z tymi konikami co mu dała fabryka w made in japan jak komuś brakuje niech zmieni na mocniejszy silnik , albo kręci śrubke w zaciszu a później remont generalny , w tych pojemnościach moim zdaniem fabryki się nie powinno podrabiać .

hudy
Uczeń
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:48
Imię: marek
Motocykl: hyosung aqila
Lokalizacja: BORUSZOWICE
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: hudy » 22 mar 2018, 22:15

Jeden z naszych forumowiczów chwalił mi się że jego moto po przeróbkach jedzie 120km/h(było to w Mączkowiskach).Po około miesiącu dał info na forum że silnik kaput.Wniosek-było nie grzebać.Jeździmy 8 dych na godzinę i gitara!

Awatar użytkownika
goral184
Plecak
Posty: 10
Rejestracja: 21 mar 2018, 13:08
Imię: Piotrek
Motocykl: Suzuki Marauder 125
Lokalizacja: Łomża

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: goral184 » 23 mar 2018, 0:26

Dzięki Panoramix właśnie o to mi chodziło bo nie chcę za bardzo przerabiać motocykla a po prostu doprowadzić go do stanu fabrycznych osiągów. Tym bardziej że dowiedziałem się że moja maszyna nie ma blokady prędkości. Teraz tylko problem w tym że nie mam za bardzo pojęcia o mechanice. Ma ktoś może instrukcję lub jakiś tutorial do gz 125 bo nigdzie nie mogę znaleźć?

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: MateuH » 23 mar 2018, 5:27

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI W GZ 125

Postautor: MateuH » 23 mar 2018, 6:07

Silnik w marudzę jest ten sam co w gn, czyli ten sam co w hyo ga125 którego miałem. Silnik prosty, ale nie żebym chciał obrazić tylko w sensie że łatwy w obsłudze. Nie narzekałem na ten silnik, przy starcie potrafił nawet koło w criusie podnieść co raz spowodowało że prawie miałem pełno w zbroi ;) a były to początku motocyklizmu. Ps. Hyo miał chyba coś koło 11kW, dokładnie nie pamiętam, minusem był absolutny brak części i całkowity brak części ;)
Nr bać się grzebania w silnikach i gaźnikach
Dbać o sprawy serwisowe i będziesz pan zadowolony


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości