Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Junak 121 - nie chce odpalać.
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Junak 121 - nie chce odpalać.
-
- Plecak
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
- Imię: Witek
- Motocykl: Junak 121
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Ja w moim janku miałem podobnie :) pomogło czyszczenie gaźnika u mnie dysza główna 92 są tacy co wkładają większe.Jeśli chodzi o poziom paliwa w gaźniku to raczej ciężko to zmierzyć i nie w każdym idzie go regulować zależy to od pływaka podobno w plastikowych nie ma takiej opcji .A jeśli już się zabierzesz za to na you tubie jest sporo filmików.Sprawdź tez cewkę i przewód mój kiedyś przerywał i się dławił a potem zdechł a przyczyna był złe połączenie przewodu z fajka iskra była słaba i tańczyła jak blondynka na imprezie disko polo ;)
- michcron
- Maniac Rider
- Posty: 2454
- Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
- Imię: Michal
- Motocykl: Hyosung GV 125
- Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Forumowy gospodarz:
- Kontaktowanie:
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Poziom paliwa mozna sprawdzić weżykiem. To pewnie inny gaźnik ale zasad podobna.
Iglica ma wpływ na średni zakres obrotów.
Iglica ma wpływ na średni zakres obrotów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Plecak
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
- Imię: Krystian
- Motocykl: Junak 122RS
- Lokalizacja: Biała/Wieluń
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Dobry sposób i prosty:)
Tylko pytanie jaki powinien być prawidłowy poziom paliwa w tym gaźniku...
Tylko pytanie jaki powinien być prawidłowy poziom paliwa w tym gaźniku...
- daniel1988
- Plecak
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
- Imię: Daniel
- Motocykl: Shineray XY 125-11A
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Ja miałem identycznie a nawet gorzej jak zaslepilem ta recylkulacje spalin. Odslep to i od razu będzie poprawa. Niestety to był wymóg uni europejskiej. Musi być powrót spalin z nieprzepalona mieszkanka.
-
- Plecak
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
- Imię: Krystian
- Motocykl: Junak 122RS
- Lokalizacja: Biała/Wieluń
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)
- michcron
- Maniac Rider
- Posty: 2454
- Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
- Imię: Michal
- Motocykl: Hyosung GV 125
- Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Forumowy gospodarz:
- Kontaktowanie:
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Krystian122rs pisze:Dobry sposób i prosty:)
Tylko pytanie jaki powinien być prawidłowy poziom paliwa w tym gaźniku...
Przyznam , że nie wiem. Może jest jakieś przetłoczenie na pokrywie komory płwakowej? W moich gaźnikach tak właśnie jest. A celowałem 3-5mm poniżej rozpylacza - przetłoczenia na pokrywie komory pływakowej.
- daniel1988
- Plecak
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
- Imię: Daniel
- Motocykl: Shineray XY 125-11A
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Krystian122rs pisze:Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)
Tutaj chodzi o dopalanie spalin. Idzie wężyk z filtra powietrza, który zasysa powietrze do recyrkulatora, wąż wychodzący z głowicy, którymi idą niespalone paliwo ze spalinami. Mieszanka resztek paliwa i powietrza wraca wężem podciśnieniem do króćca ssącego i tam wpada razem z mieszanką paliwo /powietrze na nowo.
Jak zaślepiłeś króciec na głowicy i na króćcu ssącym to będzie Ci podduszał silnik z nadmiaru spalin i nieprzepalonej mieszanki.
Niestety to był wymysł UE i norm spalin w Europie.
U mnie to było główną przyczyną nierównej pracy silniką, strzelania w gaźnik, gaśnięcia i nie wkręcania się na obroty po odkręceniu manetki. A podejrzewam że mamy ten sam silnik 156FMI
Coś takiego pewnie miałeś
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
- daniel1988
- Plecak
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
- Imię: Daniel
- Motocykl: Shineray XY 125-11A
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
Nie masz uprawnien by zobaczyc link!
Tutaj masz o tym i o zaślepieniu tego ale według mnie i tak chodzi moto z naszymi silnikami lepiej z tym niż bez tego bo ciśnienie wpadające do mieszanki jeszcze popycha mieszaninę powietrza z paliwem. To tylko moja opinia.
- daniel1988
- Plecak
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
- Imię: Daniel
- Motocykl: Shineray XY 125-11A
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
daniel1988 pisze:Krystian122rs pisze:Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)
Tutaj chodzi o dopalanie spalin. Idzie wężyk z filtra powietrza, który zasysa powietrze do recyrkulatora, wąż wychodzący z głowicy, którymi idą niespalone paliwo ze spalinami. Mieszanka resztek paliwa i powietrza wraca wężem podciśnieniem do króćca ssącego i tam wpada razem z mieszanką paliwo /powietrze na nowo.
Jak zaślepiłeś króciec na głowicy i na króćcu ssącym to będzie Ci podduszał silnik z nadmiaru spalin i nieprzepalonej mieszanki.
Niestety to był wymysł UE i norm spalin w Europie.
U mnie to było główną przyczyną nierównej pracy silniką, strzelania w gaźnik, gaśnięcia i nie wkręcania się na obroty po odkręceniu manetki. A podejrzewam że mamy ten sam silnik 156FMI
Coś takiego pewnie miałeśNie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
U mnie jest to ten wąż koło świecy :) niestety nie mam więcej zdjęć tego :)
-
- Plecak
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
- Imię: Krystian
- Motocykl: Junak 122RS
- Lokalizacja: Biała/Wieluń
Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty
daniel1988 pisze:Krystian122rs pisze:Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)
Tutaj chodzi o dopalanie spalin. Idzie wężyk z filtra powietrza, który zasysa powietrze do recyrkulatora, wąż wychodzący z głowicy, którymi idą niespalone paliwo ze spalinami. Mieszanka resztek paliwa i powietrza wraca wężem podciśnieniem do króćca ssącego i tam wpada razem z mieszanką paliwo /powietrze na nowo.
Jak zaślepiłeś króciec na głowicy i na króćcu ssącym to będzie Ci podduszał silnik z nadmiaru spalin i nieprzepalonej mieszanki.
Niestety to był wymysł UE i norm spalin w Europie.
U mnie to było główną przyczyną nierównej pracy silniką, strzelania w gaźnik, gaśnięcia i nie wkręcania się na obroty po odkręceniu manetki. A podejrzewam że mamy ten sam silnik 156FMI
Coś takiego pewnie miałeśNie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Danielu,
Muszę Ci wyjaśnić jak działa "Napowietrzacz spalin" (bo tak chyba należy nazwać ustrojstwo które u mnie wyrzuciłem)
Nie jest to EGR jak w samochodach osobowych.
U nas w tym silniku podciśnienie wytwarzane w gaźniku, zasysa membranę w tym ustrojstwie, która otwiera zaworek którym do spalin dostaje się powietrze z filtra dopalając je - tyle w teorii.
W praktyce żeby ochronić się przed lewym powietrzem z np. nieszczelnej membranki lub wężyka wywaliłem to ustrojstwo a wszelakie otworki po wężykach zostały dobrze zaślepione żeby gaźnik nie łapał lewego powietrza.
Po demontażu tego nie powinno się nic dziać złego z silnikiem i jego pracą. Jeżeli odłączyłeś i nie zaślepiłeś nie dziw się że źle pracował:)
Pozdrawiam i czekam na inne pomysły:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości