Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Junak 121 - nie chce odpalać.
Viton
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:26
Imię: Witek
Motocykl: Junak 121
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Viton » 18 kwie 2017, 12:59

Ja w moim janku miałem podobnie :) pomogło czyszczenie gaźnika u mnie dysza główna 92 są tacy co wkładają większe.Jeśli chodzi o poziom paliwa w gaźniku to raczej ciężko to zmierzyć i nie w każdym idzie go regulować zależy to od pływaka podobno w plastikowych nie ma takiej opcji .A jeśli już się zabierzesz za to na you tubie jest sporo filmików.Sprawdź tez cewkę i przewód mój kiedyś przerywał i się dławił a potem zdechł a przyczyna był złe połączenie przewodu z fajka iskra była słaba i tańczyła jak blondynka na imprezie disko polo ;)

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2454
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: michcron » 18 kwie 2017, 13:07

Poziom paliwa mozna sprawdzić weżykiem. To pewnie inny gaźnik ale zasad podobna.
Iglica ma wpływ na średni zakres obrotów.
2d0029bd2cec69c6.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Krystian122rs
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
Imię: Krystian
Motocykl: Junak 122RS
Lokalizacja: Biała/Wieluń

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Krystian122rs » 18 kwie 2017, 13:59

Dobry sposób i prosty:)
Tylko pytanie jaki powinien być prawidłowy poziom paliwa w tym gaźniku...

Awatar użytkownika
daniel1988
Plecak
Posty: 40
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
Imię: Daniel
Motocykl: Shineray XY 125-11A
Lokalizacja: Polkowice

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: daniel1988 » 18 kwie 2017, 14:50

Ja miałem identycznie a nawet gorzej jak zaslepilem ta recylkulacje spalin. Odslep to i od razu będzie poprawa. Niestety to był wymóg uni europejskiej. Musi być powrót spalin z nieprzepalona mieszkanka.

Krystian122rs
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
Imię: Krystian
Motocykl: Junak 122RS
Lokalizacja: Biała/Wieluń

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Krystian122rs » 18 kwie 2017, 15:34

Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2454
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: michcron » 18 kwie 2017, 15:49

Krystian122rs pisze:Dobry sposób i prosty:)
Tylko pytanie jaki powinien być prawidłowy poziom paliwa w tym gaźniku...


Przyznam , że nie wiem. Może jest jakieś przetłoczenie na pokrywie komory płwakowej? W moich gaźnikach tak właśnie jest. A celowałem 3-5mm poniżej rozpylacza - przetłoczenia na pokrywie komory pływakowej.

Awatar użytkownika
daniel1988
Plecak
Posty: 40
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
Imię: Daniel
Motocykl: Shineray XY 125-11A
Lokalizacja: Polkowice

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: daniel1988 » 18 kwie 2017, 17:11

Krystian122rs pisze:Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)


Tutaj chodzi o dopalanie spalin. Idzie wężyk z filtra powietrza, który zasysa powietrze do recyrkulatora, wąż wychodzący z głowicy, którymi idą niespalone paliwo ze spalinami. Mieszanka resztek paliwa i powietrza wraca wężem podciśnieniem do króćca ssącego i tam wpada razem z mieszanką paliwo /powietrze na nowo.
Jak zaślepiłeś króciec na głowicy i na króćcu ssącym to będzie Ci podduszał silnik z nadmiaru spalin i nieprzepalonej mieszanki.
Niestety to był wymysł UE i norm spalin w Europie.
U mnie to było główną przyczyną nierównej pracy silniką, strzelania w gaźnik, gaśnięcia i nie wkręcania się na obroty po odkręceniu manetki. A podejrzewam że mamy ten sam silnik 156FMI

Coś takiego pewnie miałeś
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!

Awatar użytkownika
daniel1988
Plecak
Posty: 40
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
Imię: Daniel
Motocykl: Shineray XY 125-11A
Lokalizacja: Polkowice

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: daniel1988 » 18 kwie 2017, 17:42

Nie masz uprawnien by zobaczyc link!


Tutaj masz o tym i o zaślepieniu tego ale według mnie i tak chodzi moto z naszymi silnikami lepiej z tym niż bez tego bo ciśnienie wpadające do mieszanki jeszcze popycha mieszaninę powietrza z paliwem. To tylko moja opinia.

Awatar użytkownika
daniel1988
Plecak
Posty: 40
Rejestracja: 16 sty 2017, 22:42
Imię: Daniel
Motocykl: Shineray XY 125-11A
Lokalizacja: Polkowice

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: daniel1988 » 18 kwie 2017, 17:45

daniel1988 pisze:
Krystian122rs pisze:Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)


Tutaj chodzi o dopalanie spalin. Idzie wężyk z filtra powietrza, który zasysa powietrze do recyrkulatora, wąż wychodzący z głowicy, którymi idą niespalone paliwo ze spalinami. Mieszanka resztek paliwa i powietrza wraca wężem podciśnieniem do króćca ssącego i tam wpada razem z mieszanką paliwo /powietrze na nowo.
Jak zaślepiłeś króciec na głowicy i na króćcu ssącym to będzie Ci podduszał silnik z nadmiaru spalin i nieprzepalonej mieszanki.
Niestety to był wymysł UE i norm spalin w Europie.
U mnie to było główną przyczyną nierównej pracy silniką, strzelania w gaźnik, gaśnięcia i nie wkręcania się na obroty po odkręceniu manetki. A podejrzewam że mamy ten sam silnik 156FMI

Coś takiego pewnie miałeś
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!

Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


U mnie jest to ten wąż koło świecy :) niestety nie mam więcej zdjęć tego :)

Krystian122rs
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2017, 12:35
Imię: Krystian
Motocykl: Junak 122RS
Lokalizacja: Biała/Wieluń

Re: Junak 122RS - Problem z wkręcaniem się na obroty

Postautor: Krystian122rs » 19 kwie 2017, 8:18

daniel1988 pisze:
Krystian122rs pisze:Tylko co ma piernik do wiatraka? przecież z filtra powietrze trafia do dolotu poprzez zawór podciśnieniowy i tyle żadnej filozofii tu nie ma:)
Chyba że jesteś w stanie mi to wytłumaczyć logicznie co się dzieje. u mnie nie było róznicy czy egr działał czy był zaślepiony;)


Tutaj chodzi o dopalanie spalin. Idzie wężyk z filtra powietrza, który zasysa powietrze do recyrkulatora, wąż wychodzący z głowicy, którymi idą niespalone paliwo ze spalinami. Mieszanka resztek paliwa i powietrza wraca wężem podciśnieniem do króćca ssącego i tam wpada razem z mieszanką paliwo /powietrze na nowo.
Jak zaślepiłeś króciec na głowicy i na króćcu ssącym to będzie Ci podduszał silnik z nadmiaru spalin i nieprzepalonej mieszanki.
Niestety to był wymysł UE i norm spalin w Europie.
U mnie to było główną przyczyną nierównej pracy silniką, strzelania w gaźnik, gaśnięcia i nie wkręcania się na obroty po odkręceniu manetki. A podejrzewam że mamy ten sam silnik 156FMI

Coś takiego pewnie miałeś
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Danielu,
Muszę Ci wyjaśnić jak działa "Napowietrzacz spalin" (bo tak chyba należy nazwać ustrojstwo które u mnie wyrzuciłem)
Nie jest to EGR jak w samochodach osobowych.
U nas w tym silniku podciśnienie wytwarzane w gaźniku, zasysa membranę w tym ustrojstwie, która otwiera zaworek którym do spalin dostaje się powietrze z filtra dopalając je - tyle w teorii.
W praktyce żeby ochronić się przed lewym powietrzem z np. nieszczelnej membranki lub wężyka wywaliłem to ustrojstwo a wszelakie otworki po wężykach zostały dobrze zaślepione żeby gaźnik nie łapał lewego powietrza.
Po demontażu tego nie powinno się nic dziać złego z silnikiem i jego pracą. Jeżeli odłączyłeś i nie zaślepiłeś nie dziw się że źle pracował:)

Pozdrawiam i czekam na inne pomysły:)


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości