Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Awarie i serwis Yamaha 125.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Awatar użytkownika
Bartorius
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
Imię: Bartosz
Motocykl: Yamaha Virago XV 125
Lokalizacja: Warszawa

Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Bartorius » 11 maja 2018, 9:18

Ostatnimi dniami zauważyłem dziwną rzecz w mojej Virago, co nie miało miejsca wcześniej: po uruchomieniu silnika (na zimnym) każde otwarcie przepustnicy skutkuje zmniejszeniem obrotów silnika - nawet do jego zgaśnięcia. Muszę krótko i szybko kilkakrotnie otworzyć przepustnicę, żeby motor wszedł na obroty. Jest to szczególnie upierdliwe, jak na zimnym silniku ruszam ze świateł - zawczasu muszę zawczasu robić czynności manetką gazu opisaną powyżej, bo w przeciwnym razie potrafi mi zgasnąć. Po rozgrzaniu silnika problem znika.

Co to może być?

Dodam, że ostatnio zlałem paliwo z baku, bo jedna z rurek się "wypięła" i trzeba było ją wstawić z powrotem. Przy tej okazji przeczyściłem przewody paliwowe prowadzące z baku do kranika jak i sam kranik.

I jeszcze jedno pytanie: położenie kranika w Virago jest w trzech pozycjach - podciśnieniowe, swobodne i rezerwa. Kiedy używa się położenia podciśnienie, a kiedy przepływ swobodny? Są jakieś określone sytuacje lub przesłanki?

Husarz
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 21 kwie 2018, 22:58
Imię: Robert
Motocykl: teraz Piaggio MP3 500cc
Lokalizacja: Polska

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Husarz » 11 maja 2018, 13:16

Bartorius pisze:I jeszcze jedno pytanie: położenie kranika w Virago jest w trzech pozycjach - podciśnieniowe, swobodne i rezerwa. Kiedy używa się położenia podciśnienie, a kiedy przepływ swobodny? Są jakieś określone sytuacje lub przesłanki?



W Virago125 nie ma niestety pompy paliwa.. :( dlatego kranik ma trzy położenia: Normalne do jazdy czyli "ON" to nic innego jak zamknięty kranik i paliwo leci tylko jak pracuje silnik-(zasada podciśnienia z króćców gaźnika), rezerwa to to samo co pozycja "ON" (też pobiera podciśnieniowo) tylko że wtedy schodzi całe paliwo.. Jest jeszcze położenie swobodne bodajże oznaczone jako PRI (?), oznacza że paliwo leje się stale-kranik nie blokuje, położenie ma służyć do m.in. zalania gaźników. Jazda odbywa się na ON, ewentualnie na rezerwie..

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2450
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: michcron » 11 maja 2018, 14:23

Bartorius pisze:Dodam, że ostatnio zlałem paliwo z baku, bo jedna z rurek się "wypięła" i trzeba było ją wstawić z powrotem. Przy tej okazji przeczyściłem przewody paliwowe prowadzące z baku do kranika jak i sam kranik.

Może czas na czyszczenie gaźnika? Może przy operacjach z bakiem jakowyś syf się do gaźnika dostał?

Awatar użytkownika
Bartorius
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
Imię: Bartosz
Motocykl: Yamaha Virago XV 125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Bartorius » 11 maja 2018, 14:25

Może i tak... Tylko gdyby gaźnik się zapchał to czy objaw ustępowałby po rozgrzaniu silnika..?

Awatar użytkownika
Bartorius
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
Imię: Bartosz
Motocykl: Yamaha Virago XV 125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Bartorius » 11 maja 2018, 14:27

Husarz pisze:W Virago125 nie ma niestety pompy paliwa.. :( dlatego kranik ma trzy położenia: Normalne do jazdy czyli "ON" to nic innego jak zamknięty kranik i paliwo leci tylko jak pracuje silnik-(zasada podciśnienia z króćców gaźnika), rezerwa to to samo co pozycja "ON" (też pobiera podciśnieniowo) tylko że wtedy schodzi całe paliwo.. Jest jeszcze położenie swobodne bodajże oznaczone jako PRI (?), oznacza że paliwo leje się stale-kranik nie blokuje, położenie ma służyć do m.in. zalania gaźników. Jazda odbywa się na ON, ewentualnie na rezerwie..



Dzięki serdeczne :) I jeszcze jedno pytanie: po co w Virago zalewa się gaźnik? Pytam, bo nie wiem.

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Matth » 11 maja 2018, 14:35

Bartorius pisze:Dzięki serdeczne :) I jeszcze jedno pytanie: po co w Virago zalewa się gaźnik? Pytam, bo nie wiem.


Gaźniki zalewa się po dłuższym postoju motocykla. Nie wolno jeździć z kranikiem otwartym w tej pozycji. Może Ci wywalić paliwo przez gaźnik, a nawet dostać się do oleju przez cylindry.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2450
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: michcron » 11 maja 2018, 16:13

Bartorius pisze:Może i tak... Tylko gdyby gaźnik się zapchał to czy objaw ustępowałby po rozgrzaniu silnika..?

Nie jestem specjalistą, zwłaszcza od Virago. Ale np. dysza wolnych obrotów może być zapchana częściowo. Na zimno jest za ubogo i gaśnie.
A może za niski poziom paliwa w komorze pływakowej? I znowu na zimno jest za ubogo. Oczywiście to tylko takie moje wróżenie z fusów :) .
A czy na ssaniu (jeśli jest?) gdy silnik zimny też tak jest?
A naprawdę Virago nie ma pompki? Napędzanej z podciśnienia.

Awatar użytkownika
Bartorius
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
Imię: Bartosz
Motocykl: Yamaha Virago XV 125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Bartorius » 14 maja 2018, 14:39

Dałem Virago do mechanika na sprawdzenie układu paliwowego i czyszczenie gaźnika. W sobotę zgasła mi na skrzyżowaniu w centrum Warszawy i nie chciała odpalić pomimo, że silnik był rozgrzany. Strachu się najadłem jak cholera.
Na regulacji gaźnika nie znam się kompletnie, więc wolę nie grzebać samemu.

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Matth » 14 maja 2018, 14:40

Podstawowe pytanie, ile miałeś paliwa? Jeśli mało to czy ustawiłeś kranik na rezerwę?

Awatar użytkownika
Bartorius
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
Imię: Bartosz
Motocykl: Yamaha Virago XV 125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Yamaha Virago XV 125 - dziwne zachowanie na zimnym silniku

Postautor: Bartorius » 15 maja 2018, 8:52

Yamaszka była zatankowana do pełna, więc paliwo nie było w tym przypadku problemem.


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości