Moja Virago wróciła od mechanika, wszystko było ok i pojawił się kolejny problem: szeroko pojęte "coś z prądem".
Opiszę, jak to wygląda: po przekręceniu kluczyka pierwsze co, to powinna zaświecić się kontrolka od biegu neutralnego - a w tym przypadku nic. Nie świeci się kontrolna N, starter martwy. Co ciekawe - wygląda na to, że awaria dotyczy tylko układu elektrycznego silnika, bo cała reszta, która pobiera jakikolwiek prąd działa.
Tu jednocześnie zaznaczam, że problem nie leży w akumulatorze.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Aha - i jeszcze jedno: w okienku płynu hamulcowego nie widać w ogóle płynu, który de facto był wymieniany tydzień temu. Śladów wycieku też nie ma, więc...sam już nie wiem
Yamaha Virago 125 - brak prądu
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
- Bartorius
- Plecak
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
- Imię: Bartosz
- Motocykl: Yamaha Virago XV 125
- Lokalizacja: Warszawa
- PanoramiX
- Road Racer
- Posty: 786
- Rejestracja: 04 maja 2017, 11:44
- Imię: Pawel
- Motocykl: Honda VT700 / Virago XV 125
- Lokalizacja: ESI
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
Zacznij od prześwietlenia wiązki elektrycznej. A jeszcze lepiej od sprawdzenia bezpiecznika.
Co do płynu, to widać go będzie tylko wtedy, gdy motocykl stoi prosto. Rozumiem, że oczko wziernika jest czyste i wyraźne na tyle, żeby dojrzeć w nim płyn ? Pytam, bo w Hondzie u mnie prawie nic nie widać.
Pomyślałem sobie, że jest też prosty sposób na wykluczenie z awarii czujnika biegu jałowego. Wrzuć motek na luz i naciśnij sprzęgło - dopiero wtedy odpal starter. Jeśli zaskoczy, to masz uszkodzony czujnik biegu jałowego. Jeśli nie - szukasz dalej.
Co do płynu, to widać go będzie tylko wtedy, gdy motocykl stoi prosto. Rozumiem, że oczko wziernika jest czyste i wyraźne na tyle, żeby dojrzeć w nim płyn ? Pytam, bo w Hondzie u mnie prawie nic nie widać.
Pomyślałem sobie, że jest też prosty sposób na wykluczenie z awarii czujnika biegu jałowego. Wrzuć motek na luz i naciśnij sprzęgło - dopiero wtedy odpal starter. Jeśli zaskoczy, to masz uszkodzony czujnik biegu jałowego. Jeśli nie - szukasz dalej.
- Bartorius
- Plecak
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
- Imię: Bartosz
- Motocykl: Yamaha Virago XV 125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
Dziękuję za odpowiedź.
Więc tak:
1. Bezpieczniki sprawdziłem - są ok.
2. Płyn hamulcowy - postawiłem motor prosto i w dole okienka było widać było ledwo ledwo płyn. Dwa tygodnie temu, zaraz po wymianie, płyn widoczny był w całym okienku...
3. Muszę sprawdzić jak radzisz czujnik biegu. Co prawda nie słyszałem, żeby sprawdzać czujnik w ten sposób, ale człowiek uczy się przez całe życie Czytałem też, że można odkręcić jego przewód i dotknąć elementu silnika - jak silnik zaskoczy to wina czujnika.
W każdym razie dziękuję Ci za cenne sugestie
Więc tak:
1. Bezpieczniki sprawdziłem - są ok.
2. Płyn hamulcowy - postawiłem motor prosto i w dole okienka było widać było ledwo ledwo płyn. Dwa tygodnie temu, zaraz po wymianie, płyn widoczny był w całym okienku...
3. Muszę sprawdzić jak radzisz czujnik biegu. Co prawda nie słyszałem, żeby sprawdzać czujnik w ten sposób, ale człowiek uczy się przez całe życie Czytałem też, że można odkręcić jego przewód i dotknąć elementu silnika - jak silnik zaskoczy to wina czujnika.
W każdym razie dziękuję Ci za cenne sugestie
-
- Maniac Rider
- Posty: 2835
- Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
- Imię: mirek
- Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
- Lokalizacja: konin'a okolice
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
UWAGA!!!
Jeżeli zbiorniczek płynu,jak piszesz jest prawie pusty-po uzupełnieniu bezwarunkowo należy przeprowadzić ODPOWIETRZENIE UKŁADU.
Jeśli nie wiesz jak,a chciałbyś samodzielnie to zrobić-pisz tutaj!
Jeżeli zbiorniczek płynu,jak piszesz jest prawie pusty-po uzupełnieniu bezwarunkowo należy przeprowadzić ODPOWIETRZENIE UKŁADU.
Jeśli nie wiesz jak,a chciałbyś samodzielnie to zrobić-pisz tutaj!
- ralph
- Maniac Rider
- Posty: 11294
- Rejestracja: 16 cze 2017, 11:00
- Imię: Rafal
- Motocykl: Honda Varadero
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
Regulator napięcia? albo kable? obstawiam kable.Jeżeli aku i rozrusznik jest ok.
- Bartorius
- Plecak
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
- Imię: Bartosz
- Motocykl: Yamaha Virago XV 125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
Ponieważ sprawa nie dawała mi spokoju - wczorajszy wieczór spędziłem w garażu, ubrany w kilka warstw ciuchów z uwagi na temperaturę otoczenia
Pierwsze co, to zrobiłem jak radził Panoramix - motor na luzie, wciśnięte sprzęgło, starter - i nic. Ta sztuczka nie zadziałała, przynajmniej u mnie. Dostałem się więc do czujnika położenia luzu, odkręciłem kabel i przyłożyłem do silnika. Po wciśnięciu startera silnik natychmiast ożył! Czyli przyczyna została znaleziona - niesprawny czujnik położenia biegu neutralnego
Mirage - też rozważałem zapowietrzenie układu hamulcowego, bo to jedyne sensowne wytłumaczenie dlaczego tak nagle opada poziom płynu przy jednoczesnym braku wycieku. Jednakże przychylę się do sugestii wolfqanqa - i nie będę robił samemu tylko w ramach reklamacji.
Jednocześnie dziękuję Wam za wszelkie sugestie i porady
Pierwsze co, to zrobiłem jak radził Panoramix - motor na luzie, wciśnięte sprzęgło, starter - i nic. Ta sztuczka nie zadziałała, przynajmniej u mnie. Dostałem się więc do czujnika położenia luzu, odkręciłem kabel i przyłożyłem do silnika. Po wciśnięciu startera silnik natychmiast ożył! Czyli przyczyna została znaleziona - niesprawny czujnik położenia biegu neutralnego
Mirage - też rozważałem zapowietrzenie układu hamulcowego, bo to jedyne sensowne wytłumaczenie dlaczego tak nagle opada poziom płynu przy jednoczesnym braku wycieku. Jednakże przychylę się do sugestii wolfqanqa - i nie będę robił samemu tylko w ramach reklamacji.
Jednocześnie dziękuję Wam za wszelkie sugestie i porady
- Bartorius
- Plecak
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 sie 2017, 21:36
- Imię: Bartosz
- Motocykl: Yamaha Virago XV 125
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
mirage pisze:UWAGA!!!
Jeżeli zbiorniczek płynu,jak piszesz jest prawie pusty-po uzupełnieniu bezwarunkowo należy przeprowadzić ODPOWIETRZENIE UKŁADU.
Jeśli nie wiesz jak,a chciałbyś samodzielnie to zrobić-pisz tutaj!
Jeżeli możesz to napisz proszę jak to zrobić krok po kroku. Z pewnością ktoś z tego skorzysta - o ile nie ja sam
-
- Maniac Rider
- Posty: 2835
- Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
- Imię: mirek
- Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
- Lokalizacja: konin'a okolice
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
Ano,spróbuję:
Trzeba odnaleźć odpowietrznik na zacisku -zwykle jest to króciec na klucz 8-10 z gumowym kapturkiem i nasunąć nań przezroczysty wężyk,zaś drugi jego koniec utopić w butelce z płynem tak by był zanurzony.następnie odkręcić zbiorniczek,owinąć okolice szmatką,by nie polać płynem który ma zł wpływ na elementy nadwozia.(moto w pionie).zalać do pełna,"pompować"klamką kilkakrotnie.przytrzymać wciśniętą,i w tym momencie poluzować odpowietrznik,aż wypłynie plyn lub początkowo powietrze do butelki.zakręcić na wciśniętej dźwigni
Powtarzać czynność dolewając płynu, aż przestanie wypływać powietrze.uzupełnić stan,pozakręcać,obserwować czy nie ma wycieków.
Podeprzyj się filmikiem z yt,wpisz wymiana płynu h-nowego,na pewno coś znajdziesz.
Powodzenia!
Trzeba odnaleźć odpowietrznik na zacisku -zwykle jest to króciec na klucz 8-10 z gumowym kapturkiem i nasunąć nań przezroczysty wężyk,zaś drugi jego koniec utopić w butelce z płynem tak by był zanurzony.następnie odkręcić zbiorniczek,owinąć okolice szmatką,by nie polać płynem który ma zł wpływ na elementy nadwozia.(moto w pionie).zalać do pełna,"pompować"klamką kilkakrotnie.przytrzymać wciśniętą,i w tym momencie poluzować odpowietrznik,aż wypłynie plyn lub początkowo powietrze do butelki.zakręcić na wciśniętej dźwigni
Powtarzać czynność dolewając płynu, aż przestanie wypływać powietrze.uzupełnić stan,pozakręcać,obserwować czy nie ma wycieków.
Podeprzyj się filmikiem z yt,wpisz wymiana płynu h-nowego,na pewno coś znajdziesz.
Powodzenia!
-
- Maniac Rider
- Posty: 2835
- Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
- Imię: mirek
- Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
- Lokalizacja: konin'a okolice
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
Korekta:
Zamiast zbiorniczka odkręć jego pokrywę
Zamiast zbiorniczka odkręć jego pokrywę
- PanoramiX
- Road Racer
- Posty: 786
- Rejestracja: 04 maja 2017, 11:44
- Imię: Pawel
- Motocykl: Honda VT700 / Virago XV 125
- Lokalizacja: ESI
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
Re: Yamaha Virago 125 - brak prądu
Bartorius pisze:
Pierwsze co, to zrobiłem jak radził Panoramix - motor na luzie, wciśnięte sprzęgło, starter - i nic. Ta sztuczka nie zadziałała, przynajmniej u mnie. Dostałem się więc do czujnika położenia luzu, odkręciłem kabel i przyłożyłem do silnika. Po wciśnięciu startera silnik natychmiast ożył! Czyli przyczyna została znaleziona - niesprawny czujnik położenia biegu neutralnego
Zadziałałaby, gdybyś miał złożoną stopkę boczną, bo tam jest czujnik uniemożliwiający jazdę z rozłożoną stopką...
Nie pisałem o tym, bo myślałem że to oczywista oczywistość
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości