OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: michcron » 07 gru 2017, 16:27

mirage pisze:NP do "stop" leda bym nie założył,chyba że byłaby skuteczna "kontrolka".
Ledy dostępne w sprzedaży to zwykle albo jedynie produkty Chrl,zaopatrzone w klauzulę off Road only.Mam na myśli te do postoju,kierunku itd;Nie główne.

Na żarówkę pozycyjną, stopu też jest homologacja? Nie do wiary :D .

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: Matth » 07 gru 2017, 16:34

Wszytko jest fajnie dopóki nie doczepi się policja. Żarówka ledowa jest znacznie lepsza od zwykłej, ale jej stosowanie jest nielegalne.
Polecam poszukać coś w stylu Philips Whitevision +100%.

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: Matth » 07 gru 2017, 16:38

michcron pisze:Na żarówkę pozycyjną, stopu też jest homologacja? Nie do wiary :D .


Niestety tak. Od niedawna przeprowadzane są kontrole i jeśli na pudełku nie ma informacji o homologacji to dystrybutor może dostać za to karę. Niektórzy producenci stosują patent i na pudełku zamieszczają informację, że dana żarówka jest tylko do "offroad-u" albo stosowania w kabinie pasażera. Komicznie wygląda żarówka ksenonowa typu D1S z informacją o stosowaniu w kabinie. :D
Chory kraj, niestety...

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: michcron » 07 gru 2017, 16:41

Matth pisze:Wszytko jest fajnie dopóki nie doczepi się policja. Żarówka ledowa jest znacznie lepsza od zwykłej, ale jej stosowanie jest nielegalne.
Polecam poszukać coś w stylu Philips Whitevision +100%.

To, że mandat mi grozi to ja wiem. Mam ze sobą zwykłą żarówkę w razie czego jak by policjant był miły i pozwolił zmienić.
W aucie mam takie żarówki Philips, i kierowcy z na przeciwka ciągle mi migają, że na długich jadę. Ale z homologacją, legalnie :D .

Matth
Road Racer
Posty: 901
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
Imię: Mateusz
Motocykl: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: Matth » 07 gru 2017, 16:45

I to jest najlepsze wyjście, zmieniasz na "legalną" i jedziesz dalej a po chwili znowu zmieniasz na leda. Pewnie nie jeden policjant by się zdziwił, gdyby zobaczył Twoją żarówkę z wentylatorkiem. :D

Tempest

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: Tempest » 07 gru 2017, 17:23

michcron pisze:To wtedy zostaje droga sądowa. Ubezpieczyciel musi wykazać, że żarówka miało wpływ na kolizje. Mam homologację na lampę. Skąd wniosek, że to nie wystarczy? Czy wszystkie elementy pojazdu mają homologację. W ten sposób za "złe" lusterko ci nie uznają. Na przeglądach ktoś sprawdza homologację żarówek, homologację klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych,...? A te faktycznie mogą mieć znaczący wpływ na kolizję.
Podaj przykład takiej sytuacji w sieci, to wierzę i posypię głowę popiołem :D .Prędzej dowód rejestracyjny mi zabiorą w czasie kontroli. Ale jakoś nie zabierają.
Tak samo z max mocą 125-tek. Co jeśli w fabryce jakoś tak wyjdzie, ze silnik ma 15,2 kunia. I ma za dużo według ustawy takie a takiej. Ło matko kryminał :D. Zrobię szlif cylindra o matko mam za dużą pojemność, ponad 125. Splanuje głowicę bo muszę, zwiększe kompresję , moc- zbrodnia niesłychana.


Popytaj Twojego ubezpieczyciela.. Koledze nie uznano OC bo miał z tyłu 150mm zamiast 160mm a motocykl nie miał informacji o zamiennikach. Nikt nic nie musi udowadniać ubezpieczając motocykl potwierdzasz że nie przeprowadziłeś w nim zmian innych niż dopuszcza producent. Nikt się nie doczepi do 126cc przez naprawdę cylindra.. Ale już do 150cc tak i to akurat jest zawsze sprawdzane w przypadku kolizji przez ubezpieczyciela sprawcy.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: michcron » 07 gru 2017, 17:31

Opowieści z krypty.Pytałem agenta. Nie piszemy tu o zamianie silnika z 125 na większy tylko o żarówce. Jazda z kat. B na więcej niż 125 jest jazdą bez uprawnień. Koniec dyskusji z policją, ubezpieczycielem. Ale żarówka bez homologacji i utrata OC?
A to odszukane w sieci:
Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych dokładnie określa zasady działania regresu nietypowego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ubezpieczyciel może dochodzić roszczeń od kierującego pojazdem jeśli ta osoba:
1.wyrządziła szkodę umyślnie
2.uczestniczyła w wypadku, znajdując się pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających (np. narkotyków)
3.weszła w posiadanie pojazdu na wskutek popełnienia przestępstwa (przykład: kradzież samochodu)
4.zbiegła z miejsca wypadku
5.nie posiadała wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem (uwaga: ta zasada nie obowiązuje w sytuacjach związanych z ratowaniem życia ludzkiego lub mienia, a także podczas pościgu za sprawcą przestępstwa)

Co innego policja. Tu mandacik może być.

To też z sieci nie sprawdzone:
Regulamin nr 48 EKG ONZ, które zgodnie z porozumieniem z 1958 roku Polska zobowiązała się respektować.

"Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł
mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów
można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich,
zgodnie z regulaminem nr 45 (12)."

To dopuszczone są ledy czy nie?

Awatar użytkownika
waludi
Biker
Posty: 286
Rejestracja: 15 paź 2017, 17:19
Imię: waldek
Motocykl: honda
Lokalizacja: zabrze
Zlot Jeziorsko III:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: waludi » 08 gru 2017, 10:47

Wkład reflektora + "oryginalna" żarówka daje nam efekt światło cienia,
Przy montażu ledów zakupionych w aliesekpresie z parę złotych nie ma problemu świecą co prawda punktowo lecz przeważnie jeszcze słabiej niż zwykłe żarówki.
Schody zaczynają się przy zamontowanie leda dużej mocy, fakt wtedy się chwalimy ze teraz to już w żadną dziurę się nie wpadnie bo jasno jak w dzień, i konia z rzędem temu kto w momencie mijania się nocą na jakieś drodze z pojazdem z takim samym oświetleniem, i gdy nic nie będziemy widzieć , nawet zmuszani będziemy zwolnić praktycznie do zera bo w oczach tylko będą nam latały pkt świetna powie "O jaki sprytny człowiek teraz pewnie dobrze widzi i nie wpadnie do żadnej dziury"
Nie chodzi tu o przepisy , obawę czy zabiorą dowód rejestracyjny czy też inne rzeczy. Chodzi tu o zdrowy rozsądek.
Ten kto jeździ nocą i dostaje co jakiś czas po oczach taką wiązką światła pewnie zrozumie o co mi chodzi

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: michcron » 08 gru 2017, 11:02

Są lampy + żarówki z homologacją w 100% legalne, które oślepiają. Ksenony, Philips Whitevision +100% które mam w aucie(lub coś podobnego od Philipsa). Dwa razy jeździłem na stację bo jadący z naprzeciwka mi mrugali co bym przełączył na mijania. A jechałem właśnie na światłach mijania. Taki był efekt zastosowania legalnych żarówek z homologacją w nowych reflektorach. Oczywiście lampy były ustawione poprawnie.
A ksenony was nie oślepiają? Mnie tak, a są legalne. Żarówka motocyklowa ma 12v 35/35w o ile dobrze pamiętam i świeci jak kaganek. Samochodowa świeci lepiej ale ma 55W? Więc czy zadziała dobrze z takim alternatorem jak mój, z taką instalacją, z takim akumulatorem? Wątpię.
Ten LED który mam pewnie też jest z Chin (a co nie jest?) i świeci doskonale. I nigdy, żaden kierowca jadący z naprzeciwka mi nie mrugał. Po wymianie żarówki pojechałem na stację ustawić od nowa reflektor.

Nich każdy sam zdecyduje. Jeździć z tym kagankiem 35W, założyć 55W, czy LED i ryzykować mandat. Mogę jedynie napisać, że dwukrotnie motocykl przeszedł badanie techniczne i dwukrotnie kontrolę drogową. Nic się nie stało. Diagnosta raz tylko udawał, że coś sprawdza i koryguje reflektor.

Tempest

Re: OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE

Postautor: Tempest » 08 gru 2017, 18:16

michcron pisze: Ksenony, Philips Whitevision +100% które mam w aucie(lub coś podobnego od Philipsa).

Nie nazywajmy tego ksenonami, to zwykle żarówki H7, nie powinny oślepiać. Też mam je w samochodzie. ( u mnie jest autopoziomowanie, ale nigdy mi nikt nie mrugał), dobre żarówki do auta. W motocyklu mam ich motocyklowy odpowiednik X-tremeVision 130% ale co ciekawe jakiejś specjalnej różnicy od fabrycznej Philips BlueVision nie zauważyłem..

Pozdrawiam!


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości