W ramach przygotowań do nadchodzącego sezonu postanowiłem dobrać się do silnika i trochę pogrzebać.
Najbardziej uciążliwa była jazda na 5-tym biegu ,coś powodowało głośną pracę skrzyni zwłaszcza tak do 80km/h
Był też problem nie równej pracy ciepłego na wolnych obrotach tu podejrzewałem gniazda /zawory ponieważ zaraz po zakupie
musiałem ustawić luzy zaworowe bo praktycznie nie było.
Jak się okazało nie jest tak źle .Usunąłem grubą warstwę nagaru ,dotarłem zawory i wymieniłem uszczelniacze zaworowe.
Zdziwiłem się dla czego zlany olej ma rdzawy kolor.
Po rozkręceniu kosza sprzęgłowego wyjaśniło się co zabarwiło olej ale dla czego tak skorodowało sprzęgło ?
Winnym głośnej piątki okazał się jeden z trybów.Udało mi się kupić kompletną skrzynię wizualnie z mniejszym przebiegiem .
Wszystkie śruby na silniku były skorodowane więc pojechały do galwanizerni.Silnik pomalowałem farbą do silników firmy na "M"
Jak długo będzie dobrze nie wiem.
Po pierwszych testach wszystko ok jeździ jak dawniej i ten luksus cichej piątki
