Honda CA REBEL

Tutaj możesz pochwalić się swoją 125.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Przykładowo Suzuki RM 125 zamiast samo RM 125. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arapaho » 09 lis 2022, 16:22

Też jestem dobrej myśli :D

Awatar użytkownika
arni70
Zarząd
Posty: 3618
Rejestracja: 23 wrz 2018, 0:15
Imię: Slawek
Motocykl: Yamaha Virago/Honda Varadero 125
Lokalizacja: Sandomierz
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arni70 » 09 lis 2022, 20:00

arapaho pisze:No niestety - od Suzuki jest wolniejsza. Nie idzie jej rozbujać dalej niż do 90 i to w sprzyjających warunkach. Fakt że była mocno zastała i długo niejeżdżona. Łańcuch lekko podrdzewiały. Pierwszy dzień max 80 km/h. Po czyszczeniu i smarowaniu łańcucha prawie 90 ale jeszcze wymaga on dopieszczenia i liczę że będzie lepiej :)


Nieeee. Rebel powinna iść lepiej. Trzeba ją ustawić... gaźnik, czyszczenie i ustawienie i zawory

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arapaho » 09 lis 2022, 21:21

Gaźnik wyczyszczony, za zawory się nie biorę bo nie potrafię :P Muszę kogoś poszukać a u mnie na wiosce to ciężki temat...

mirage
Maniac Rider
Posty: 2835
Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
Imię: mirek
Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
Lokalizacja: konin'a okolice
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: mirage » 10 lis 2022, 13:04

arapaho pisze:Gaźnik wyczyszczony, za zawory się nie biorę bo nie potrafię :P Muszę kogoś poszukać a u mnie na wiosce to ciężki temat...

Zadzwoń do mnie:
696714438

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arapaho » 26 lis 2022, 15:12

Za dopingiem i wsparciem od mirage zabrałem się za zawory i... zrobione. Myślę że się udało , róznice były spore. Zalecają żeby wszystkie zawory ustawiać w tym silniku na 0.1, tymczasem przed regulacją ssące miały 0,2 a wydechowe 0,5. Na sprawdzenie rezultatu przyjdzie poczekać aż się trochę ociepli. Po operacji pacjent na zimnym odpalił od strzała bez ssania i chodzi równiutko.

mirage
Maniac Rider
Posty: 2835
Rejestracja: 07 paź 2017, 21:36
Imię: mirek
Motocykl: honda shadow vt 125 r 2000,lub odwrotnie...
Lokalizacja: konin'a okolice
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: mirage » 27 lis 2022, 14:52

arapaho pisze:Za dopingiem i wsparciem od mirage zabrałem się za zawory i... zrobione. Myślę że się udało , róznice były spore. Zalecają żeby wszystkie zawory ustawiać w tym silniku na 0.1, tymczasem przed regulacją ssące miały 0,2 a wydechowe 0,5. Na sprawdzenie rezultatu przyjdzie poczekać aż się trochę ociepli. Po operacji pacjent na zimnym odpalił od strzała bez ssania i chodzi równiutko.

:idea:

Awatar użytkownika
arni70
Zarząd
Posty: 3618
Rejestracja: 23 wrz 2018, 0:15
Imię: Slawek
Motocykl: Yamaha Virago/Honda Varadero 125
Lokalizacja: Sandomierz
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arni70 » 27 lis 2022, 18:20

arapaho pisze:Za dopingiem i wsparciem od mirage zabrałem się za zawory i... zrobione. Myślę że się udało , róznice były spore. Zalecają żeby wszystkie zawory ustawiać w tym silniku na 0.1, tymczasem przed regulacją ssące miały 0,2 a wydechowe 0,5. Na sprawdzenie rezultatu przyjdzie poczekać aż się trochę ociepli. Po operacji pacjent na zimnym odpalił od strzała bez ssania i chodzi równiutko.


Brawo Chłopaki. I jedne i drugie były ustawione za ciasno. Biorąc pod uwagę, że materiał w Rebel ma tendencje zmniejszania- kurczenia się przy rozgrzewaniu, przy tych ustawieniach bryka była narażona na podstawianie i wypalanie zaworów. Okresowo mogła iść jak burza ale po podstawieniu, bania i jeszcze szkoda. Knigi do Rebel 125 mówią , że ustawienie zaworów powinny być w przedziale 0,06 do 0,10, co mnie dziwi, że ssące i wydechowe ten sam przedział wartości ????? U mnie w Virago ssące i wydechowe mają różnice jedne chyba do 0,1 lub 0,12, a drugie do 0,14 z różnicami również na przedziale dolnych wartości. Dobrze, że nie przyjęliście pierwszych lepszych wartości z forum Rebel. Bo sadzą głupoty albo jak dochodzi temat do wartości, to następuje gwałtowny spadek odpowiedzi w temacie. Skąd to znam? Przerabiałem kiedyś przy Virago. Myślę, że jak kupisz sobie dokładniejszy szczelinomierz, to nie ma co się bać ustawiać ciaśniej. Po co ustawiać na max wartości mniej więcej, czyli 0,10 innej miary listkiem? A później będziemy się zastanawiać, dlaczego jedna Rebel jedzie szybciej o 15 km od drugiej. Dojdzie jeszcze ustawienie gaźnika to przy takim podejściu różnica rośnie i finalny wynik to mniejszy jedzie wolniej i pod górę redukuje, a cięższy szybciej.... Później spekulacje, może "rasowany" itp :D :D Finalnie... dokładniejsze szczelinomierze, dłubanie się w dokładnym kontrowaniu i ja bym ustawiał 0,08. LWG!

arapaho pisze:Za dopingiem i wsparciem od mirage zabrałem się za zawory i... zrobione. Myślę że się udało , róznice były spore. Zalecają żeby wszystkie zawory ustawiać w tym silniku na 0.1, tymczasem przed regulacją ssące miały 0,2 a wydechowe 0,5. Na sprawdzenie rezultatu przyjdzie poczekać aż się trochę ociepli. Po operacji pacjent na zimnym odpalił od strzała bez ssania i chodzi równiutko.


Teraz jasne, dlaczego rozpędzał się max 80 km/h albo dobijając 90, nie trzymał prędkości. :idea:

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arapaho » 27 lis 2022, 20:12

pomyliłem wartości Ssące miały pierwotnie 0,2 a wydechowe 0,05 a nie jak podałem 0,5. Sorry

Awatar użytkownika
arni70
Zarząd
Posty: 3618
Rejestracja: 23 wrz 2018, 0:15
Imię: Slawek
Motocykl: Yamaha Virago/Honda Varadero 125
Lokalizacja: Sandomierz
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arni70 » 27 lis 2022, 20:37

arapaho pisze:pomyliłem wartości Ssące miały pierwotnie 0,2 a wydechowe 0,05 a nie jak podałem 0,5. Sorry


Ja bym ustawiał ssące bliżej wartości minimum, a wydechowe wartości max :idea: Spoko pojeździsz. Będziesz widział jak odpala. Jak jedzie np po 100 km.

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Honda CA REBEL

Postautor: arapaho » 05 cze 2023, 23:25

No i porobione.
Okazuje się że Przyczyna nie była jednostkowa. Po regulacji zaworów (już było ciut lepiej) wymieniłem zębatkę na większą (z 13 na 14 zębów) . Wymiana ta poza tym że nieco spadły obroty przy max prędkościach nie dała kompletnie nic w temacie osiągów. Potem zauważyłem że łańcuch raz jest napięty a raz luźny więc wymieniłem na nowy - jeszcze ciut lepiej.
Na koniec oddałem gaźnik do regulacji bo pierwsze czyszczenie robiłem sam a że nie mam w tym doświadczenia bałem się ruszać dysz żeby czegoś nie sp****
Tu okazało się że jedna z 2 dysz paliwowych 1 była zapchana i poprzednik prawdopodobnie chcąc to zrekompensować podniósł iglice na maxa> efekt był taki że z wydechów czuć było paliwo a spalanie wynosiło ponad 4,5/100. Tak więc po czyszczeniu iglica poszła w dół. Teraz bez problemu osiągam te 95/h a przy sprzyjających warunkach i do 100 przebije. Po zakupie było max 80.
Tak więc moto wymagało odmulenia i odrobinę troski ale efekt jest bardziej niż zadowalający. Dodam , że na swoje miejsce wróciła oryginalna zębatka gdyż ta "nowa" miała minimalnie, ale jednak większy luz na ośce. Teraz jest git! Przed regulacja gaźnika , po przejechaniu różnie- 170-180 km już musiałem przełączać się na rezerwę. Obecnie po regulacji zrobiłem 203 i jeszcze nie ma takiej potrzeby :))


Wróć do „Twoja Honda 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość