bulon123 pisze:Moim zdaniem spokojnie dasz sobie z tym radę... pamiętaj tylko, że śruba spustowa jest na kwadrat (taki jak w Renault).
Oczywiście, że dam radę.
Zwracałem tylko uwagę, że Satelis 2 różni się od Satelisa 1. Gdzieś tam usłyszałem w autoryzowanym serwisie, że ok. 60 % części w Satelisie 2 jest zmieniona w stosunku do pierwszej generacji. Dodatkowo Satelis 2 produkowany od 2017 do 2019 (model J2BADA), czyli definitywnego końca produkcji kultowego Satka, różni się trochę od Satelisa 2 produkowanego między 2012 a 2016 (model J2BACA).
Analizując sprzedaż Satelisów, głównie na bazie sprzedaży we Francji plus to co mogło się sprzedać w innych krajach europejskich, wyciągam pewne dane na temat produkcji. Satelis 1 (2006-2012) było to blisko 100 tys., Satelis 2 (2012-2016) to już kilka razy mniej, natomiast rocznik 2017-2019 to już tylko ok. 3 tys.. Wiedzy i części dla Satelisa 1 jest w internecie dużo, na temat Satelisa 2 już mniej, a już prawie wcale na temat rocznika 2017-.
Posiadam dokumentację warsztatową (po francusku z internetu) dla Satelisa 2 wydaną we wrześniu 2012 roku i widzę, że pewne schematy się różnią w stosunku do mojego modelu. Ale całe szczęście wiele się pokrywa. Jednak czasami mam wątpliwości, czy coś co pasuje dla J2BACA będzie też dla J2BADA.
Podam pewien przykład. Chciałem kupić wariator jcosta do Satlisa 2. Jest taki w sprzedaży JCosta variator IT681FS PRO for Peugeot Satelis2/City Star (motor m3A LS6)-125cc. Pytałem producenta, czy pasuje do mojego modelu podając VIN i dostałem odpowiedź, że dla mojego modelu jeszcze nie zrobili testów.