Junak 125 Racer

Tutaj możesz pochwalić się swoim motocyklem.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Przykładowo Junak RS 125 zamiast samo RS 125. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
KENKON
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2019, 18:55
Imię: Pawel
Motocykl: Junak 125 racer
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Junak 125 Racer

Postautor: KENKON » 26 kwie 2020, 19:06

Przyszła pora na opisanie moich wrażeń z eksploatacji Junaka 125 Racera po prawie 10 tys. kilometrów (brakuje niespełna 300 km).
IMG_20190913_155952.jpg

Zacznę od tego, że motor kupiłem 19.02.2019 roku za kwotę 6300 zł(rocznik 2018).
Jest to mój pierwszy jednoślad z kórego w ostatecznym rozrachunku jestem zadowolony. O wadach napiszę w dalszej części. :)
Jak sie jeździ zapytacie?
Do samej jazdy nie mogę się przyczepić, bo przy sprzyjającym wietrze można utrzymywać prędkość licznikową na poziomie 90-100 km/h.
Z plecaczkiem o wadze 50-60kg i z bagażami realna prędkość licznikowa wynosi 80-85. No chybą, że wiatr sprzyja :)
Z tego względu, że pokonuję dosyć duże odległości (wczoraj udało mi się zrobić rekordowo w dzień 562km z osobą towarzyszącą nad Solinę z pełnym bagażem) kupiłem sakwy, które moim zdaniem pasują i dodają +50 do powagi maszyny. :D
A wygląda to tak:
IMG_20200425_074218.jpg

IMG_20200417_120020.jpg

Jeśli chodzi o przekłamania licznika, to w moim wypadku junak zawyża o około 6km/h.
Prędkość maksymalną jaką udało mi się osiągnąć, to 112 km/h i było już odcięcie. Prędkość tą złapałem z górki.
Na prostej drodze udało mi się osiągnąć około 108 km/h.
Ważę 85 kg przy wzroscie 173 i miałem spory dylemat, bo była możliwość kupienia junaka RS 125 używanego z przebiegiem około 7500 km za kwotę o ile dobrze pamiętam 5500 zł. Problemem niestety okazał się mój wzrost. Był po prostu na duży.:)
Wybór padł z tego względu na zieloną strzałę.
Jak się sprawuje?
Pierwszą awarię, która nie unieruchomiła mnie w trasie była wymiana wałka rozrządu i pokrywy zaworów.(Motor stracił wtedy moc i wydawał metaliczny dzwięk "cykania"). Oczywiście zostało to naprawione na gwarancji.
Drugą wadą, bo tak chyba trzeba to nazwać był wtrysk. U mnie jest akurat marki Yeson. Był problem po rozruchu z trzymaniem obrotów i został z tego względu wymieniony również na gwarancji przy przebiegu około 6000 tys. km
Dosyć ciężko odpala przy temperaturach -5 do 5 stopni.( za drugim, trzecim razem) Próbowałem z tym walczyć, natomiast już nie mam pomysłu co jest problemem. Przy wyższych temperaturach odpala od strzała.
Od tego czasu motor nie sprawia mi żadnych problemów. :!:
Na wiosnę musiałem wymienić akumulator, który przez moje lenistwo odmówił wspołpracy (nie wyciągnąłem go na zime :( ) Koszt: 145 zł...
Lada dzień jadę na przegląd przy 9000 km (mam około 9700 km a tolerancja jest 10% jeśli chodzi o utrzymanie gwarancji, także na "styk" :D i wtedy też wymienię łańcuch i zębatki kupione już jakiś czas temu. (łączny koszt częsci, to 300 zł z groszami)
Łancuch montowany fabrycznie bardzo często wymaga regulacji... Przy tym przebiegu już jest na końcu naciągu.
W razie pytań służę pomocą. :)
LWG!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bob127
Zarząd
Posty: 3520
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: bob127 » 26 kwie 2020, 20:42

Dzięki za garść informacji.W moim junaku 127 też
napęd dociągnął do 10000.Natomiast w hondzie
został wymieniony przy 20000. I to jest ta różnica
w jakości.Jestem przekonany , że ten który
założyłeś teraz przejedzie dłużej. Z racji zakończenia gwarancji życzę bezawaryjnej eksploatacji Lwg.

.Ps.Sorry mój błąd.Junak daje gwarancję na dwa lata lub przebieg do 12000.

KENKON
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2019, 18:55
Imię: Pawel
Motocykl: Junak 125 racer
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: KENKON » 27 kwie 2020, 8:44

Jeszcze warto wspomnieć o spalaniu,które jest znikome. :D
Korzystam z pełnych możliwości junaka i za każdym tankowaniem pod korek wychodzi 3.0-3.1 l/100km.
Jazda w dwie osoby podnosi spalanie o 10% (3.3-3.4 l/100km).

nem0
Plecak
Posty: 43
Rejestracja: 04 mar 2018, 13:53
Imię: Grzegorz
Motocykl: Junak Racer
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko VI:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: nem0 » 30 kwie 2020, 23:16

Mam takiego samego sprzeta :) W sumie wyniki mam podobne, chociaż ja wymieniłem zębatkę z przodu na ząbek większa. Przyspieszenie jakoś drastycznie nie spadło, za to kultura wzrosła i przy prędkościach przelotowych są niższe obroty.
Myślałem też o podobnych sakwach, ale kufer centralny wydaje mi się wygodniejszy. Muszę tylko wymyślić jakiś patent na stelaż, bo dedykowanych brak :(
Na razie 4500 na liczniku i poza uszkodzona kostka od regulatora napięcia (brak ładowania, wymienili od ręki na gwarancji) nie narzekam ;)

PS: Też Ci trzeszczy obudowa od lampy przy wysokich obrotach?

KENKON
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2019, 18:55
Imię: Pawel
Motocykl: Junak 125 racer
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: KENKON » 07 maja 2020, 18:16

Daj proszę znać jak coś wymyślisz z tym stelażem, bo ciągle chodzi mi po głowie. ;)
Z trzeszczeniem oraz kostką regulatora napięcia nie miałem problemu.
Dzisiaj Junak poszedł na przegląd i w przyszły weekend planuje zrobić trasę typu Kielce-Wrocław-Kielce :D.
Jeśli plan się powiedzie, to wstawię parę zdjęć.

nem0
Plecak
Posty: 43
Rejestracja: 04 mar 2018, 13:53
Imię: Grzegorz
Motocykl: Junak Racer
Lokalizacja: Wrocław
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko VI:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: nem0 » 11 maja 2020, 10:00

Jak będę się zabierał za stelaż to na pewno zrobię dokumentację dla przyszłych pokoleń ;)
Jak będziesz się wybierał do Wro, daj znać. Porównamy Junaczki na żywo ;)

Melon74
Plecak
Posty: 51
Rejestracja: 24 wrz 2019, 12:34
Imię: Rysiek
Motocykl: Romet soft 2
Lokalizacja: Gromadka
Kawa u mnie: Tak

Re: Junak 125 Racer

Postautor: Melon74 » 11 maja 2020, 21:12

nem0 pisze:Mam takiego samego sprzeta :) W sumie wyniki mam podobne, chociaż ja wymieniłem zębatkę z przodu na ząbek większa. Przyspieszenie jakoś drastycznie nie spadło, za to kultura wzrosła i przy prędkościach przelotowych są niższe obroty.
Myślałem też o podobnych sakwach, ale kufer centralny wydaje mi się wygodniejszy. Muszę tylko wymyślić jakiś patent na stelaż, bo dedykowanych brak :(
Na razie 4500 na liczniku i poza uszkodzona kostka od regulatora napięcia (brak ładowania, wymienili od ręki na gwarancji) nie narzekam ;)

PS: Też Ci trzeszczy obudowa od lampy przy wysokich obrotach?

Mam z ta obudowa to samo w sofcie. Zaczyna dzwonic przy 5.200 a przestaje przy 6.000. :D

KENKON
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2019, 18:55
Imię: Pawel
Motocykl: Junak 125 racer
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: KENKON » 20 paź 2021, 17:03

Mała aktualizacja....
W lipcu Junak uległ awarii w trasie. :? Wynikiem tego był remont silnika na kwotę ponad 1100 zł.
Przebieg na ten moment niecałe 16 tys. Dla zainteresowanych dołączam paragon.
IMG_20210915_173215182.jpg

Czy jestem zadowolony z dotychczasowej eksploatacji?
Podsumowując tak, bo liczę się dalej z tym, że kupilem go za 6300 zł nowego i nie ma co porównywać jakości do 125 kosztujących w granicach 20 tys. ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bob127
Zarząd
Posty: 3520
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: bob127 » 20 paź 2021, 18:35

KENKON pisze:Mała aktualizacja....
W lipcu Junak uległ awarii w trasie. :? Wynikiem tego był remont silnika na kwotę ponad 1100 zł.
Przebieg na ten moment niecałe 16 tys. Dla zainteresowanych dołączam paragon.
IMG_20210915_173215182.jpg
Czy jestem zadowolony z dotychczasowej eksploatacji?
Podsumowując tak, bo liczę się dalej z tym, że kupilem go za 6300 zł nowego i nie ma co porównywać jakości do 125 kosztujących w granicach 20 tys. ;)


Po junaku 127 kupiłem hondę CBR 125 r. Symboliczny przebieg 1600 km i cena poniżej
10 koła. Dwa i pół sezonu i przebieg prawie 40000. Wymienione dwa zestawy napędowe ok.
500 zyła całość,olej co 5 ,8 tyś.Raz świece i filtr powietrza.
Jedyne co padło to pompa paliwowa wymieniona
na gwarancji. Spożycie paliwa od 2.3 do 3.5 litra
ale ten max. to tor 2,3 bieg i maksymalne wykorzystanie przepustnicy i hamulców.
Naprawdę jeśli ktoś lubi sporty polecam ten model przy wadze 140 kg na sucho po zakrętach
jeździ chętnie i przekłada się jak szalony.
Pozdrawiam Lwg
.

KENKON
Plecak
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2019, 18:55
Imię: Pawel
Motocykl: Junak 125 racer
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: KENKON » 22 paź 2021, 20:40

Gdybym miał teraz kupować, to rozważyłbym coś w stylu:
1. Yamaha r125
2. Varadero 125
3. CBR 125
LWG


Wróć do „Twój Junak 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości