Junak 125 Racer

Tutaj możesz pochwalić się swoim motocyklem.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Przykładowo Junak RS 125 zamiast samo RS 125. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
Awatar użytkownika
motoswistak
Plecak
Posty: 38
Rejestracja: 13 mar 2018, 18:22
Imię: Piotr
Motocykl: Junak 125 Racer
Lokalizacja: Straszydle, Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: motoswistak » 28 mar 2018, 12:36

Panowie i Panie,
Pisaliście, żebym dzielił się z Wami spostrzeżeniami na temat Junaka. Otóż znalazłem dwie rzeczy, na które myślę warto zwrócić uwagę przy zakupie.
Pierwsza rzecz, to stopka centralna. U mnie jest zamontowana w taki sposób, że po całkowitym złożeniu jej ociera o nią łańcuch. Zanim to zauważyłem to przejechałem kilka metrów i zdążyłem sobie zniszczyć nieco te stopkę. Problem rozwiązałem domowym sposobem zakładając niedużą śrubę jako ogranicznik, dzięki czemu stopka jest niżej niż łańcuch i wszystko jest tak jak być powinno.
Druga sprawa to przewód, który ma swój początek gdzieś pod wyświetlaczem, a koniec z prawej strony przedniego koła. Konkretnie mam na myśli sposób przymocowania go do błotnika. U mnie jest to trytytka :/ A na innych zdjęciach i jakimś filmiku z recenzji widziałem że to jest w inny sposób zamocowane.
Nie wiem kto jest winny takiej sytuacji, importer? sklep? serwis w którym robili przegląd zerowy? Nie wiem, zapytam w serwisie przy okazji przeglądu po pierwszych 300 km.
Niżej dodam zdjęcia, żeby lepiej zrozumieć o czym piszę, bo czasami moje tłumaczenie bywa zawiłe :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bob127
Zarząd
Posty: 3520
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: bob127 » 28 mar 2018, 18:33

Jest to wada fabryczna.Po pewnym czasie linka prędkościomierza przerysuje błotnik.Zgłoś to koniecznie na przeglądzie po 300 km.To samo ze stopką centralną po to jest gwarancja!!!Jeśli masz metalowy błotnik będzie rdzewiał w miejscu przetarcia.Na błotniku w odpowiednim miejscu powinno być ucho u ciebie jest za blisko i przewód będzie ocierał w dodatku ucho powinno być w kolorze błotnika.Pozdro Lwg

Awatar użytkownika
Triton
Skuterzysta
Posty: 239
Rejestracja: 15 maja 2017, 23:18
Imię: Tomek
Motocykl: Junak 131
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot
Zlot Złoty Potok II:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: Triton » 28 mar 2018, 20:33

Myślałem że tylko u mnie brakowało uchwytu linki na błotniku ale widać to taka przypadłość Junaka, zgłaszaj od razu. Zanim doprosiłem się tego uchwytu to ślady na lakierze już powstały a i tak dali mi inny nie do końca pasujący do otworu.

Awatar użytkownika
motoswistak
Plecak
Posty: 38
Rejestracja: 13 mar 2018, 18:22
Imię: Piotr
Motocykl: Junak 125 Racer
Lokalizacja: Straszydle, Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: motoswistak » 29 mar 2018, 22:37

bom pisze:Jeśli ociera łańcuch o stopkę to sprawdz czy napewno masz dobrze naciagniety łancuch, wyregulowany bo moze poprostu jest za duzy luz. A jesli masz luzny łancuch to lepiej uwazaj bo to grozi wypadkiem, jak Ci spadnie albo zapląta sie w koło to ło Panie ... szpital.

Sprawdzałem łańcuch i jak dla mnie jest dobrze naciągnięty. Jak go tykam palcem to praktycznie w ogóle nie zmienia swojego płożenia.

Awatar użytkownika
CICHY125
Road Racer
Posty: 906
Rejestracja: 19 mar 2017, 19:32
Imię: Rafal
Motocykl: Honda CM
Lokalizacja: Skrzydlna
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot

Re: Junak 125 Racer

Postautor: CICHY125 » 30 mar 2018, 10:59

Luz na łańcuchu musi być 1,5-2,5 cm wychyłu .Jak za mocno męczy wałek zdawczy jak za luźno niszczy zębatki . Masz gwarancję nie kombinuj tylko oddaj niech poprawią co źle zrobili.

Awatar użytkownika
motoswistak
Plecak
Posty: 38
Rejestracja: 13 mar 2018, 18:22
Imię: Piotr
Motocykl: Junak 125 Racer
Lokalizacja: Straszydle, Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: motoswistak » 30 mar 2018, 14:02

No tak też planuję zrobić po świętach.

bob127
Zarząd
Posty: 3520
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: bob127 » 30 mar 2018, 19:38

Dla niewtajemniczonych.Naprężenie łańcucha zwłaszcza na dotarciu na "strunę" jest standardowym postępowaniem przy serwisowaniu Junaków.Po przejechaniu kilkunastu km ma dopiero właściwy luz.Powodem jest słaba jakość łańcucha.

croopskee
Plecak
Posty: 31
Rejestracja: 12 mar 2018, 17:12
Imię: Marcin
Motocykl: Junak 121 FL
Lokalizacja: Sulejówek
Kontaktowanie:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: croopskee » 31 mar 2018, 7:34

Sprawdź czy masz dobrze dokręconą kierownicę - feler wyszedł jak zaliczyłem wczoraj spory dołek, wracałem jak na drezynie :)

Awatar użytkownika
CICHY125
Road Racer
Posty: 906
Rejestracja: 19 mar 2017, 19:32
Imię: Rafal
Motocykl: Honda CM
Lokalizacja: Skrzydlna
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot

Re: Junak 125 Racer

Postautor: CICHY125 » 31 mar 2018, 8:29

bob127 pisze:Dla niewtajemniczonych.Naprężenie łańcucha zwłaszcza na dotarciu na "strunę" jest standardowym postępowaniem przy serwisowaniu Junaków.Po przejechaniu kilkunastu km ma dopiero właściwy luz.Powodem jest słaba jakość łańcucha.

W Romecie Soft Chopper po 700 km. Musiałem skrócić łańcuch o 2 oczka :) :)

Awatar użytkownika
waludi
Biker
Posty: 286
Rejestracja: 15 paź 2017, 17:19
Imię: waldek
Motocykl: honda
Lokalizacja: zabrze
Zlot Jeziorsko III:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:

Re: Junak 125 Racer

Postautor: waludi » 31 mar 2018, 8:55

700 km i dwa oczka to raczej już super słaba jakość łańcucha


Wróć do „Twój Junak 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości