CACKO JUNAK M16

Tutaj możesz pochwalić się swoim motocyklem.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Przykładowo Junak RS 125 zamiast samo RS 125. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
Negan

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: Negan » 12 wrz 2018, 12:53

Faktycznie spore spalanie. Moja Fz6 (4 cyl. 600cc, 98koni) mi spala od 4,8 do 5,5 ;)

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: michcron » 12 wrz 2018, 13:03

krolik6 pisze: ostatnie tankowanie 4,5l/100

Nikt tego nie widzi? Tylko te 6 litrów :D . Przecież waży 190 kilo i jeśli był kręcony na niższych biegach "do odcinki" to tak mu się porobiło. A kolega naprawdę "nie głaszcze" manetki.
Mój GV 125 4 litry siorbnie jak nic bez pytania. Więc 4 czy 4,5 to już mała różnica.

P.S.
Nie zawsze mniejszy silnik spala mniej benzyny.

Negan

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: Negan » 12 wrz 2018, 14:58

michcron pisze:Nikt tego nie widzi? Tylko te 6 litrów :D . Przecież waży 190 kilo i jeśli był kręcony na niższych biegach "do odcinki" to tak mu się porobiło. A kolega naprawdę "nie głaszcze" manetki.
Mój GV 125 4 litry siorbnie jak nic bez pytania. Więc 4 czy 4,5 to już mała różnica.


Widzimy, ale i taki wynik jest wysoki. Wspomniane gdzie indziej maxiskutery ważą również po 170-180kg, z definicji automat pali więcej i koledzy mają (ja również miałem) sporo niższe spalanie.

michcron pisze:P.S. Nie zawsze mniejszy silnik spala mniej benzyny.
no, zazwyczaj tak powinno być, mniejszy pali mniej, jeśli to są porównywalne konstrukcje. Chyba że właśnie konstrukcja silnika jest mocno przestarzała albo niedopracowana...
Taki przykład samochodowy : Kiedyś porównałem, że mój zabytkowy Polonez 1.5 73km z 1990r. pali więcej od mojej Grand Vitary (duży SUV, stałe 4x4,2.0 pb, 140km)...

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: dejv » 12 wrz 2018, 15:54

michcron pisze:Nikt tego nie widzi? Tylko te 6 litrów :D . Przecież waży 190 kilo i jeśli był kręcony na niższych biegach "do odcinki" to tak mu się porobiło. A kolega naprawdę "nie głaszcze" manetki.
Mój GV 125 4 litry siorbnie jak nic bez pytania. Więc 4 czy 4,5 to już mała różnica.

P.S.
Nie zawsze mniejszy silnik spala mniej benzyny.

To nie do końca tak działa.

Co do "aż" 190kg - to tyle ile waży mój motocykl. Aby generować tyle mocy ile ma Junak M16 musiałbym nie kręcić wyżej niz do około 2500RPM... Mimo tego spalanie rzędu 6l/100 km to ciągłe obciązenie np przy próbie jazdy 130 kmh non-stop lub podczas mocnego męczenia w terenie i to męczenia mocno paliwożernego bo polegającego na ciągłym przyspieszaniu.

Przeważnie taki problem to kiepski układ zasilania lub zwyczajnie źle ustawiony układ zasilania.
Przykład: Pojazd X do utrzymania prędkości 100kmh potrzebuje 27KM. Aby zwiększyć prędkość do 120 potrzebuje już 35KM.
Jeśli przy 100kmh przełożenia skrzyni biegów i układ zasilania sprawiają, że produkowane jest 31KM to niestety, ale mocy zbyt mało aby przyśpieszyć a mimo to karmimy konie które w tym momencie sązbędne. To tak w bardzo mocnym uproszczeniu.

Dość podobny problem występuje często przy gaźniku gdy ktos próbuje przyśpieszać z niskich obrotów na wysokim biegu. Otwarta kompletnie przepustnica , wysokie podciśnienie które powoduje duże wzbogacenie mieszanki....ale np przy 3000RPM silnik produkuje zbyt mało KM aby sprawnie przyśpieszyć. Konczy się to tym, że paliwo leje się szerokim strumieniem a przyśpieszenie trwa o wiele dłużej niż w wypadku gdy zwyczajnie zredukujemy o dwa oczka w dół i pozwolimy silnikowi pracować na obroach gdzie jest już dość mocy.
I to wbrew pozorom jest ten punkt gdzie częso objawia się kiepsko dostrojony układ zasilania. Często taki efekt to jest też zasługa domorosłych tjunerów, którym sie wydaje, że zwięszenie bez opamietania dawki paliwa to sposób na lepsze osiągi.

Ni powiedziałbym aby 6l to było "tylko" troche więcej niż 4,5. To jest różnica rzędu 25%. To wymierna różnica, również finasowo. Przy ilości km które robię to dla byłoby rocznie ponad 1500 PLN.

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: dejv » 12 wrz 2018, 15:56

Negan pisze:Widzimy, ale i taki wynik jest wysoki. Wspomniane gdzie indziej maxiskutery ważą również po 170-180kg, z definicji automat pali więcej i koledzy mają (ja również miałem) sporo niższe spalanie.

no, zazwyczaj tak powinno być, mniejszy pali mniej, jeśli to są porównywalne konstrukcje. Chyba że właśnie konstrukcja silnika jest mocno przestarzała albo niedopracowana...
Taki przykład samochodowy : Kiedyś porównałem, że mój zabytkowy Polonez 1.5 73km z 1990r. pali więcej od mojej Grand Vitary (duży SUV, stałe 4x4,2.0 pb, 140km)...

Baza dla Polozenwoskiego silnika (Fiat SOHC) świetnie reaguje na wtrysk. Nagle robi się z tego oszczędny i dynamiczny silnik. Ale to już w ramach ciekawostek ;)

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: michcron » 12 wrz 2018, 16:10

dejv pisze:Nie powiedziałbym aby 6l to było "tylko" troche więcej niż 4,5. To jest różnica rzędu 25%. To wymierna różnica, również finasowo. Przy ilości km które robię to dla byłoby rocznie ponad 1500 PLN.

Dejv przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Mój GV pali 4 jego M16 4.5. Gdzie tu różnica 1.5?
Jeszcze raz kolega podał, że jego M16 pali 4,5 litra i raz, powtarzam raz spalił 6 litrów.

Pewnie w Bieszczadach moje GV spalił ze 5 litrów bo go piłowałem na niskich biegach. No i co?
Jak ktoś będzie stosował eko-jazdę pewnie taki motocykl spali mniej. Kolega daje czadu i to jego sprawa.

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: dejv » 12 wrz 2018, 17:32

A to wybacz, faktycznie zrozumiałem że to spalanie średnio takie wychodzi.

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

krolik6
Plecak
Posty: 8
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:55
Imię: Karol
Motocykl: Junak M16
Lokalizacja: Przywidz
Zlot Skulsk IV:

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: krolik6 » 12 wrz 2018, 20:37

Widzę że temat się rozkręcił ;) no i fajnie :!: większość zauważyła 6 l ale nie każdy bierze pod uwagę zmianę zębatki podczas indywidualnego testu i jak kolega michcron wspomniał maksymalnego wyciskania potów z tej jednostki. podam przykład, który powinien naświetlić trochę sprawę :lol: , większość kolegów będących na Skulsku pamięta akcję zmiany zębatki na 14 w junaku m11 -ten sam silnik co w m16. na trasie powrotnej okazało się że moja m16 ( 13 zębów) spaliła przy ok 100 km 4,6 l a kolegi 5,6 l. wniosek nasuwa się sam - większa zębatka większe obciążenie na silnik większe spalanie .
Teraz spróbuję pojeździć jak książeczka nakazuje max 90, przelotowo 80... może wytrzymam to jakoś :lol: i spadnie mi do 3l i będę mógł się pochwalić niskim spalaniem :!: dam znać po testach, pozdrawiam

Negan

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: Negan » 16 wrz 2018, 23:15

Czy ktoś widzi tutaj jakaś 125? :D :D :D
Twoja M16 robi mega wrażenie :idea: :idea: :idea:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
rymaszevsky
Biker
Posty: 434
Rejestracja: 02 sie 2018, 21:58
Imię: Dawid
Motocykl: Honda CBR 600 F4 PC35
Lokalizacja: Niegowa
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot

Re: CACKO JUNAK M16

Postautor: rymaszevsky » 17 wrz 2018, 7:23

Nie powiedziałbym że jest to 125 ... Co jak co ale chopperki to robią naprawdę jak większe pojemności :)


Wróć do „Twój Junak 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość