Moc silnika

Przeróbki, modyfikacje twojego Rometa.
Piotrek85
Plecak
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2019, 19:34
Imię: Piotr
Motocykl: Romet rx tour 125
Lokalizacja: Kostrzyn Wielkopolski
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Moc silnika

Postautor: Piotrek85 » 19 maja 2019, 11:10

Witam Was Wszystkich mam małe pytanko czy przerobiał ktoś 125 cc na wiekszą moc??

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Moc silnika

Postautor: michcron » 19 maja 2019, 11:20

W sumie to nie, ale podyskutować można. Wydaje się, że najlepiej to większy cylinder i tłok. Tyle, że to już nie bedzie 125 :D . Można też rozważać większy stopień sprężania i co za tym idzie większe ciśnienie. Planowanie głowicy?
Poszerzenie kanałów głowicy? Sam usuwałem co nieco materiału z kanałów głowicy. Czy to dało większą moc? Nie wiem.
Zostaje jeszcze zwiększenie ciśnienia na dolocie. Turbo, kompresor?

rawla
Biker
Posty: 251
Rejestracja: 19 sie 2017, 18:13
Imię: Wladek63
Motocykl: Hyosung GV 125;
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Moc silnika

Postautor: rawla » 19 maja 2019, 11:39

Zapewne niczego nowego tu nie odkryję. Moc silnika zależy do prędkości obrotowej i wartości momentu obrotowego. Moment to iloczyn siły i ramienia, ale to wie każdy. W silniku spalinowym siła pochodzi od siły wybuchu sprężonej mieszanki paliwowo - powietrznej, która będzie napierać na powierzchnię tłoka. Ramię to długość korby wału wykorbionego. Wynika stąd wniosek, że jeżeli chcesz znacząco podnieść moc 125 cc to musisz zmienić średnicę tłoka na większy i wymienić wał korbowy. Sama zmiana tłoka, wpłynie na zmianę pojemności (czasami niewielką ale zwasze), ale nie wpłynie znacząco na wzrost mocy, a wydatek kasy duży.
Nie ma żadnych innych cudownych sposobów na podniesienie mocy. Wszystko to co możesz przeczytać w interniecie na ten temat to bajki. Jesty tylko jedna ewentualność, ale w dobie wtrysków raczej nie do przeskoczenia w warunkach domowych. Przykładem niech będzie mój hyosung. Otóz konstruktor zbudował ten silnik z gaźnikiem, który miał fabrycznie dysze 87,5. Działania ekoterrorystów lub inne urzędnicze powody skutkowały tym, że silnik ten był "kastrowany" , w gaźnik pchano dysze główne 82,5. Włożenie dzysz 87,5 skutkowało przywruceniem silnika do ustawień fabrycznych, które wielu mylnie uznawało za "podniesienie mocy". Można było częściowo jeszcze wzbogaćć ilośc paliwa wstawiaja dysze 92,5 ale to max, przy kórych silnik był w stanie jeszzce ciągnąć na najwyższym biegu osiągając wysokie prędkości obrotowe. Co również przez wielu odbierane była jako podniesienie mocy - nie nic z tego. To było jedynie wykorzystanie pełnego zakresu możliwości silnika i tyle.

Piotrek85
Plecak
Posty: 19
Rejestracja: 07 maja 2019, 19:34
Imię: Piotr
Motocykl: Romet rx tour 125
Lokalizacja: Kostrzyn Wielkopolski
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Moc silnika

Postautor: Piotrek85 » 19 maja 2019, 11:52

A takie coś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bob127
Zarząd
Posty: 3517
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Moc silnika

Postautor: bob127 » 19 maja 2019, 12:20

Mój poprzedni rumak junak 127 był fabryczne przystosowany do silnika 250 chłodzonego cieczą.Pamiętać należy jednak o skutkach prawnych takiej "zabawy".
Na 100% ubezpieczyciel,jeśli się dowie o nie zalegalizowanej przeróbce odmówi wypłaty.

rawla
Biker
Posty: 251
Rejestracja: 19 sie 2017, 18:13
Imię: Wladek63
Motocykl: Hyosung GV 125;
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Moc silnika

Postautor: rawla » 19 maja 2019, 12:24

Na czym polegało to fabryczne przystosowanie ?

bob127
Zarząd
Posty: 3517
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Moc silnika

Postautor: bob127 » 19 maja 2019, 13:12

rawla pisze:Na czym polegało to fabryczne przystosowanie ?


Miejsce na chłodnicę,masywniejsza rama,przesadnie duży filtr powietrza,hamulce tarczowe na obydwu osiach.Nawet napis na kierownicy DBR zdradzał pochodzenie motka dla szczególnie zainteresowanych https://youtu.be/nskmvqwTiDE
Na rynku niemieckim znany jako Znen DBR 250.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Moc silnika

Postautor: michcron » 19 maja 2019, 15:08

bob127 pisze:Miejsce na chłodnicę,masywniejsza rama,przesadnie duży filtr powietrza,hamulce tarczowe na obydwu osiach.Nawet napis na kierownicy DBR zdradzał pochodzenie motka dla szczególnie zainteresowanych https://youtu.be/nskmvqwTiDE
Na rynku niemieckim znany jako Znen DBR 250.

Zupełnie tak samo ja Hyosung GV. Wygląda, że był projektowany na 250cc :D .
Wracając do tematu to można wcisnąć inny silnik 125, o większej mocy, znaczy się pełne 15 kucy, albo podtlenek azotu :P .

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Moc silnika

Postautor: michcron » 19 maja 2019, 15:14

Piotrek85 pisze:A takie coś?

Większy cylinder i tłok powinien się sprawdzić. Poznałem kolegę co miał 150 cc zamiast 125 i robi to różnicę. Zmieni się wtedy taki parametr "kwadratura silnika". Śmiechowa nazwa, ale taka jest. 250 cc to może być już przesada. Łożyska korbowodu wytrzymają? No i tak kwadratura, bo skok tłoka zostanie bez zmian, rozumiem?

knhyre
Easy Rider
Posty: 749
Rejestracja: 14 kwie 2018, 23:28
Imię: knhyre
Motocykl: Motocykl
Lokalizacja: Polska

Re: Moc silnika

Postautor: knhyre » 19 maja 2019, 16:08

W tym temacie nic się nie wymyśli. Jeśli przekroczysz 125cc lub 11kW łamiesz prawo. Po co kombinować. Od razu kup 250cc zarejestrowane jako 125cc ...Będziesz w tej samej sytuacji..bezprawnej:)


Wróć do „Tuning Romet 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość