Zmiana opon w junaczku to z perspektywy jakiegoś czasu użytkowania podstawa bezpiecznej i wygodnej jazdy tym moto.
Do Junaka 121, najlepszy IMHO zestaw opon firmowych do jazdy szosowo-miejskiej ( ciężko coś skompletować w bezdętkowych aby był zgodnie ze sztuką) to Pirelli City Demon: przód 90/100x18 TL oraz tył 120/90x16 TL-opony w tych rozmiarach spokojnie wchodzą na nasze moto. Można je wychaczyć w dobrych cenach na portalach aukcyjnych i w sklepach oponiarskich.
Ja w swoim miałem wersję bezdętkowe (rocznik moto 2014-podobno bywaly tez później wersje detkowe) więc taki zestaw opon jak podałem polecam.
Na Pirelkach można spokojnie składać się w zakrętach, oponki po kilku km są już ładnie rozgrzane i kleją jak trzeba.
Jak ktoś ma ochotę na wersję dętkową to do wyboru ma jeszcze np. fajne Micheliny City Pro.
Dla przypomnienia - Oprócz opon warto wymienić dyszę na cos okolo 102-105(ja mam wstawioną 103), świece na firmowa np . NGK.
Zachęcam do wymiany
Lwg Krzysiek
opony Junak 121 - firmowe to jest to !
-
- Plecak
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 2018, 19:18
- Imię: Krzychu
- Motocykl: Junak 121
- Lokalizacja: 3miasto
- rymaszevsky
- Biker
- Posty: 434
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:58
- Imię: Dawid
- Motocykl: Honda CBR 600 F4 PC35
- Lokalizacja: Niegowa
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
Przykładowo demony do mojej r125 są nie do polecenia. Pękają tak jakby ktoś je nożem przejechał, po dwóch latach od produkcji. Źródło grupa tego modelu na FB, w której aż się pali od płaczu osób które mają ten problem. Super opinie mają bridgestony bt45, może coś z nich było by ciekawe również do tego modelu
-
- Plecak
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 2018, 19:18
- Imię: Krzychu
- Motocykl: Junak 121
- Lokalizacja: 3miasto
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
A jaki model Demonów dokładnie ma tak złe opinie? Bo jest ich kilka - o City Demon nie słyszałem nigdy złego słowa?
- rymaszevsky
- Biker
- Posty: 434
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:58
- Imię: Dawid
- Motocykl: Honda CBR 600 F4 PC35
- Lokalizacja: Niegowa
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
Sport Demon
Żeby nie być gołosłownym, foty z fb grupki
W obu przypadkach opony nie starsze niż 2014 r, jak widać mięsa jeszcze dużo.
Żeby nie być gołosłownym, foty z fb grupki
W obu przypadkach opony nie starsze niż 2014 r, jak widać mięsa jeszcze dużo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Plecak
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 2018, 19:18
- Imię: Krzychu
- Motocykl: Junak 121
- Lokalizacja: 3miasto
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
Ty masz bardziej sportowe moto i tam opony o charakterze sportowym lepiej się spisują ,choć te Sport Demon faktycznie słabo wypadają. Do Junaczka 121 czy podobnego mini-chopera to pasują takie miejsko-szosowe jak podałem wyżej, sportowe gumy w nim "dziwnie " wyglądają
- cim
- Plecak
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sty 2018, 10:16
- Imię: Szymon
- Motocykl: Junak 131, 125cc
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
Słuchajcie czy ktoś pomoże z doborem wymiarów?
Moje felgi to:
Przód 18xMT 1.85; Tył 16MT 2.50
Opony fabryczne:
Przód 2.75 -18; Tył 3.50 -16
Chciał bym założyć coś szerszego na powyższe felgi tylko nie wiem jakie mogę maksymalnie duże żeby pasowały i nie zniekształcić profilu.
Gdzieś na innym forum ktoś wymienił opony na Przód 3,25 x 18 i na Tył 4 x 16 i chwalił, twierdził również, że motocykl nie stracił dynamiki.
Czy powyższy, większy wariant będzie ok? Opiszcie swoje doświadczenia.
Moje felgi to:
Przód 18xMT 1.85; Tył 16MT 2.50
Opony fabryczne:
Przód 2.75 -18; Tył 3.50 -16
Chciał bym założyć coś szerszego na powyższe felgi tylko nie wiem jakie mogę maksymalnie duże żeby pasowały i nie zniekształcić profilu.
Gdzieś na innym forum ktoś wymienił opony na Przód 3,25 x 18 i na Tył 4 x 16 i chwalił, twierdził również, że motocykl nie stracił dynamiki.
Czy powyższy, większy wariant będzie ok? Opiszcie swoje doświadczenia.
- rymaszevsky
- Biker
- Posty: 434
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:58
- Imię: Dawid
- Motocykl: Honda CBR 600 F4 PC35
- Lokalizacja: Niegowa
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
Jeśli wstawisz szerszą oponę to automatycznie będzie mniejszy docisk na daną powierzchnię, czym skutkuje większą szansą na uślizg koła.
- cim
- Plecak
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sty 2018, 10:16
- Imię: Szymon
- Motocykl: Junak 131, 125cc
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
To co lepiej oryginalne rozmiary tylko markowe? Zastanawiam się jaki wybrać bieżnik i markę, może ktoś podzieli się swoimi przemyśleniami. Dziękuję.
- Fotom
- Biker
- Posty: 409
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 18:34
- Imię: Tomasz
- Motocykl: Honda Varadero XL125V
- Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
rymaszevsky pisze:Jeśli wstawisz szerszą oponę to automatycznie będzie mniejszy docisk na daną powierzchnię, czym skutkuje większą szansą na uślizg koła.
I dlatego w F1 jeżdżą na takich wąskich oponach
- rymaszevsky
- Biker
- Posty: 434
- Rejestracja: 02 sie 2018, 21:58
- Imię: Dawid
- Motocykl: Honda CBR 600 F4 PC35
- Lokalizacja: Niegowa
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: namiot
Re: opony Junak 121 - firmowe to jest to !
Fotom pisze:I dlatego w F1 jeżdżą na takich wąskich oponach
Producent dostosowuje rozmiar opony w motocyklu nie bez powodu i według mnie jakakolwiek ingerencja w rozmiar opony jest tylko na minus. Sam chciałbym mieć kapcia 150 na tyle zamiast 130 bo fajnie wygląda ale fakt faktem, motocykl jest za lekki na taką oponę (a przynajmniej mój, 130 kg to nie dużo). Nie musisz się zgadzać ale siłą rzeczy nauka jest za moim argumentem.
Przykład z f1 jest nieco dziwny ponieważ tam mamy chore obciążenia, bardzo miękką gumę, do tego rozgrzewana odpowiednio i dopiero wykorzystywana, wątpię by ktokolwiek na 125 osiągał takie obciążenia. Jest to raczej nierealne. A za obciążeniami idzie tak jak wspomniałem, nagrzanie opony, a nagrzanie opony = przyczepność. Oni też mają przekalkulowane, idealne rozmiary na których śmigają
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości