Teraz moje 300 sekund
Z uwagi na to że w mojej Shadole głośniej słychać silnik niż wydech postanowiłem zmodzić go po swojemu. Mody lajtowe bo nie chce go ciąć, więc efekt też na kolana nie powalił, ale ;
Wydech w Hance jak wygląda każdy wie ale gdyby ktoś miał wątpliwości zamieszczam rys budowy wydechu ;
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
W pierwszej kolejności (jak większość) zdemontowałem DB killera. Po rozwierceniu nitów nie chciał za bardzo wyjść, ale przy pomocy gwintowanego pręta dł ok 50cm z nakrętkami i podkładkami odpowiedniej średnicy na obu końcach, wybiłem go z wydechu
Efekt- lepiej , ale ciągle cisza ...
Do uwolnienia mojego wydechu zastosowałem wiertło do stali fi 30mm :
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Wiertło przyspawane do stalowego pręta ok 50cm długości:
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Na pierwszy ogień poszedł wspornik dbkillera - ponieważ miał mniejszą średnicę niż 30mm i utrudniał dostęp do I-szej przegrody .
Z uwagi ze jest to "wytłoczona&" blacha z jakby "felcem" stawił mały opór
Rozwiercony w nim otwór zaznaczyłem na zdjęciu żółtym kolorem
Następna w kolejce była pierwsza przegroda (otwór zaznaczony niebieskim kolorem)
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Efekt - lepiej, duuużo lepiej, przez pierwsze paręnaście sekund ...
Potem chciałem więcej ...
Mam porównanie z pustym wydechem Warriora 1700 na którym jeździłem wcześniej ...
Nieosiągalny dźwięk przy pojemności małej Hanki , a lubię głośnie wydechy:)
Chciałem dostać się do drugiej komory ale na drodze wiertła stanęła rura która zaznaczona jest na zdjęciu na czerwono.
Rury te nie idą w jednej linii (jak widać to dobrze na zdjęciu) a ja wierciłem centralnie po linii dbkillera
Jutro biorę wiertło mniejszej średnicy i rozwiercam druga przegrodę, tak żeby ominąć rurkę w niej umieszczoną
Zobaczymy jaki będzie efekt dźwiękowy ...
Na koniec porównanie średnicy wiertła z dbkillerem:
Nie masz uprawnien by zobaczyc link!
Następnie otwornicą HSS fi 73mm całkowicie wyciąłem mocowanie db killera i dwie kolejne przegrody - prawie "pełny przelot"
... było dość głośnio - tak jak lubie ...
... ale "garnki na sznurku" dalej sie tłukły za motorem
Jednak po kilku tygodniach jazdy postanowiłem wysłać wydech do Góru przeróbek kominów - EdHausta
powiem tak:
miałem grubo wybebeszony (wycięte otwornicą ostatnie przegrody) i było bardzo głośno
nawet mi to odpowiadało ...
ale ...
dźwięk na wyższych niż wolne, porównywalny był z tłukącymi się po asfalcie garnkami przywiązanymi na sznurku za motorem ...
po modach Edka jest bas, nawet bardzo miękki przyjemny bas ...
ale jest nieprzyzwoicie cicho (jak dla mnie) ...
Oczywiście głośniej niż na serii (nawet bez DB kilera), ale ogólnie miękka basowa cisza (jeśli można to tak nazwać)
Na dłuższe trasy - bajka
Ale nie jest to bulgoczący półtoralitrowy chopper ...
Zainteresowany ktoś profii zrobionym (na 2 letniej gwarancji) wydechem ze stajni EdHaust ?!?
Bo chyba zbieram na ST ...
chyba że zrobię kolejny wydech u Edka z odgórnym "nakazem" dużej liczby db ...
bo gość naprawdę profi podchodzi do tematu, zrobił mi pierwszą komorę "rozprężną" a drugą "wydechową" chromy nie przebarwione po spawaniu, estetycznie wykonana robota, polecam !
pozdro all