Dwa reflektory z przodu...

Modyfikacje i przeróbki Hondy 125
Tempest

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: Tempest » 27 lut 2018, 11:13

dejv pisze:Ludzie, kto się Wam czepi tej homologacji? Zwyczajna lampa h4 i po problemie. Wesem ma takowe w ofercie po kilkadziesiąt złotych.

Ja rozumiem chęć bycia do bólu poprawnym, ale nie wpadajmy w skrajności ;)

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka


Dejv ubezpieczyciel i to boleśnie..

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: dejv » 27 lut 2018, 11:20

Tak, kiedy ktoś nam udowodni że wspomniane dwa światła spowodowały wypadek.



Jak mówię, nie wpadajmy w skrajności bo chcąc w nie iść to możemy założyć tylko to co jest homologowane do danego modelu w Polsce. I tyczy się to każdej akcesoryjnej rzeczy.

Przepisy wyraźnie określają wymagania co do świateł. Po co więc drążyć na siłę?
Wspomniany Wesem ma stosowne stemple, przepisy mówią co i kiedy może się świecić. Filozofii nie ma tu żadnej.

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: michcron » 27 lut 2018, 11:23

Tempest pisze:Dejv ubezpieczyciel i to boleśnie..

To już było wałkowane przy oświetleniu LED :D . W Polsce regres ubezpieczeniowy jest ściśle zdefiniowany.
"Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych wymienia wprost sytuacje, w których ubezpieczyciel ma prawo do regresu. Są to:
1. Spowodowanie wypadku pod wpływem alkoholu lub narkotyków
2. Zbiegnięcie z miejsca wypadku
3. Spowodowanie wypadku podczas jazdy skradzionym pojazdem
4. Wyrządzenie szkody podczas jazdy bez uprawnień"

O lampach, homologacjach lamp nic nie ma :) . Bez paniki z tymi ubezpieczycielami.

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: dejv » 27 lut 2018, 11:32

Michron, ja akurat wiem... Wesem ma fajny stempelek, ze mozna go uzywac na drodze publicznej. Dodatkowo jest tani i dobry - niczym moje ulubione wino.
Jak by tego było przepisy wyraźnie definiują, ze montując takie dwa wesemy z h4 mamy dwa siatła mijania i dwa drogowe które moga sie świecić równocześnie.

Od strony prawnej to dopiero obecnośc tzrech świateł może być problemem lub eszelkiej maści doświetlające ledy itp

Tempest

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: Tempest » 27 lut 2018, 11:35

michcron pisze:To już było wałkowane przy oświetleniu LED :D . W Polsce regres ubezpieczeniowy jest ściśle zdefiniowany.
"Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych wymienia wprost sytuacje, w których ubezpieczyciel ma prawo do regresu. Są to:
1. Spowodowanie wypadku pod wpływem alkoholu lub narkotyków
2. Zbiegnięcie z miejsca wypadku
3. Spowodowanie wypadku podczas jazdy skradzionym pojazdem
4. Wyrządzenie szkody podczas jazdy bez uprawnień"

O lampach, homologacjach lamp nic nie ma :) . Bez paniki z tymi ubezpieczycielami.


Tu chodzi o osobę która, (nie daj Boże!) mogła by być poszkodowana w kolizji etc. Tutaj nawet za nie objęte homologacją fabryczna do danego motocykla można mieć proces.. Tego typu zmiany to raj dla zawodowców reprezentujących poszkodowanych..

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: michcron » 27 lut 2018, 11:40

Tempest pisze:Tu chodzi o osobę która, (nie daj Boże!) mogła by być poszkodowana w kolizji etc. Tutaj nawet za nie objęte homologacją fabryczna do danego motocykla można mieć proces.. Tego typu zmiany to raj dla zawodowców reprezentujących poszkodowanych..

A to już inna inszość, czyli proces cywilny wytoczony przez osobę a nie ubezpieczyciela. No więc pozwanym można być mając i homologację, takie mają ludzie prawo. Procesować się każdy może, jeden lepiej drugi trochę gorzej.

P.S.
Sam nie chwaląc się mam taki proces cywilny za sobą ze sprzedawcą opon. To nic strasznego i całkiem łatwego :D .

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: dejv » 27 lut 2018, 11:45

Nie, tutaj chodzi o odmowe wypłaty z naszego OC na rzecz poszkodowanego. Powody dla których TU może domagac się od nas zwrotu tych kosztów (czy tez kolokwialnie mówiąc kazac nam płacić są zdefiniowane).

Zatem owszem, proces, ze wina była nasza bo ktoś wjechał nam w tył z powodu przedniej lampy bez homologacji jest możliwy - ponoszenie przez nas kosztów jakie TU musi zapłacić poszkodowanemu to kompletnie inna para kaloszy.

Mimo to kłocił sie nie będę bo tutaj każdy może sobie sam sprawdzić podstawe prawną czy zwycajnie pogadać z adwokatem i się dopytać a nastepnie zadecydować czy chce dana przeróbkę uskuteczniać.

Awatar użytkownika
Leszek
Uczeń
Posty: 133
Rejestracja: 15 lip 2017, 20:03
Imię: Leszek
Motocykl: Yamaha XJ900
Lokalizacja: Dolnośląskie, Polkowice

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: Leszek » 27 lut 2018, 11:48

To że lampa jest h4 nie oznacza że jest z homologacją. Musi być np E20 i cała reszta za nią informująca o tym jaki to rodzaj lampy bądź reflektora. A czepić braku homologacji lub niewłaściwej do danego typu opisu homologacji (np h4 przerobiona na LED) może się policjant i diagnosta.
U mnie jest :
E20-Polska
HC/R -Halogenowe drogowe albo mijania (znak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie)
A-pozycyje
H4 oznaczenie typu żarówki halogenowej
Jest jeszcze informacja o intensywności światła i numer homologacyjny

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: michcron » 27 lut 2018, 12:06

dejv pisze:Nie, tutaj chodzi o odmowe wypłaty z naszego OC na rzecz poszkodowanego. Powody dla których TU może domagac się od nas zwrotu tych kosztów (czy tez kolokwialnie mówiąc kazac nam płacić są zdefiniowane).


No pełna zgoda, po za jednym. TU nie może odmówić wypłaty z naszego OC na rzecz poszkodowanego. Musi to zrobić, potem ewentualnie może domagać się od nas zwrotu tych kosztów ... itd. Tak to sobie wyobrażam.

A proces cywilny o określenie kto był sprawcą, można mieć raz dwa. To żaden problem nawet jak mamy homologacje na wszystko, łącznie z wentylkami :D . Ale to już inna para kaloszy.

Awatar użytkownika
Leszek
Uczeń
Posty: 133
Rejestracja: 15 lip 2017, 20:03
Imię: Leszek
Motocykl: Yamaha XJ900
Lokalizacja: Dolnośląskie, Polkowice

Re: Dwa reflektory z przodu...

Postautor: Leszek » 27 lut 2018, 12:11

Dodatkowo jak się trafi wyjątkowo uparty stróż prawa to coś takiego jak brak homologacji może się skończyć lawetą. Pojazd z niesprawnym lub niewłaściwym oświetleniem jest zagrożeniem na drodze


Wróć do „Tuning Honda 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość