Hyosung - zębatki

Modyfikacje twojej 125
Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Hyosung - zębatki

Postautor: MateuH » 03 maja 2017, 17:57

Siama.
Czas chyba żeby się w tym dziale coś pojawiło.

Testuję swojego hyosunga i wszytko gra oprócz Vmax.
Mocy ma sporo, idzie na każdym biegu, nawet na 5 do końca ale vmax to tylko 95 :/ mimo że dochodzi do końca obrotów.
Podejrzewam, że ktoś w zębatkach grzebał albo fabryka spitoliła choć podają jako Vmaxa 115 km/h
Grzebał ktoś w przełożeniach?? jaką szukać, większy przód czy mniejszy tył??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
artur2
Skuterzysta
Posty: 166
Rejestracja: 14 kwie 2017, 22:18
Imię: Artur
Motocykl: Hyosung Agilla 125 / Honda Hornet 600
Lokalizacja: Wrocław / Długołęka
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Zębatki

Postautor: artur2 » 03 maja 2017, 20:47

Mój hyo idzie 120 km /h przy 10.000 obr bez wiatru i mam fabryczne zebatki ale rozpedza sie dramatycznie czym wiecej zębów z przodu lepszy start ale mały v max moze byl dlawiony?

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Zębatki

Postautor: MateuH » 04 maja 2017, 7:07

ta le ty masz jeszcze raz tyle garów co ja :)
Dławiony nie bo do końca skali idzie muszę znaleźć chwilę i zobaczyć ile mam zębów na hyosung.info też staram się rozwiązać problem
Najchętniej to bym to posprawdzał po bożemu, czyli na prostej z inną maszyną ale nie znam nikogo za GA

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Zębatki

Postautor: michcron » 04 maja 2017, 7:28

artur2 pisze:Mój hyo idzie 120 km /h przy 10.000 obr bez wiatru i mam fabryczne zebatki ale rozpedza sie dramatycznie czym wiecej zębów z przodu lepszy start ale mały v max moze byl dlawiony?


Chyba odwrotnie? Założysz z przodu 14 zamiast 13 to start się pogorszy v max teoretycznie będzie większy. W praktyce to nie koniecznie.

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Zębatki

Postautor: MateuH » 04 maja 2017, 7:37

Zasada jest prosta, a żeby zapamiętać to bierzesz rower górski za wzór: z przodu duża z tyłu mała jedziesz szybko, odwrotnie masz moc w nogach :P

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2443
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Zębatki

Postautor: michcron » 04 maja 2017, 7:48

No tak. Tylko jak przesadzi się z tą z przodu i da się za dużą to przy takich małych mocach jak w 125, silniczek nie daje rady, i moto nie przyśpiesza. Analogicznie jak w rowerze. Wybierzesz za dużą zębatkę z przodu i za małą z tyłu jest górka i nie masz siły przyśpieszyć, zwalniasz, redukujesz co by jechać. I w teorii miało być większa prędkość max, a w praktyce może być mniejsza.

pysiu
Maniac Rider
Posty: 1346
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:28
Imię: Ryszek
Motocykl: Zipp Raven 125 Lux i inne
Lokalizacja: Przemyśl i okolice
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Zębatki

Postautor: pysiu » 04 maja 2017, 11:04

Mam zamiar potestować v-max po zmianie zębatki przedniej do 19 z oryginalnej 15 na 17 i na 19. Poćwiczę GPS-em. Mocy jak na razie nie brakuje, lecz jeżdżę solo. Oryginalnie podczas wyprawy moto ze mną i bagażem waży ok 300 kg i daje radę. Wieczorem napiszę jakie efekty.
lwg

pysiu
Maniac Rider
Posty: 1346
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:28
Imię: Ryszek
Motocykl: Zipp Raven 125 Lux i inne
Lokalizacja: Przemyśl i okolice
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Zębatki

Postautor: pysiu » 04 maja 2017, 15:22

Wróciłem zmarznięty i zmoczony przez deszcz.
Licznik przekłamuje. Różnie to jest w różnych zakresach prędkości. Przy licznikowej 100, GPS pokazuje od 81 do 87 km/h. Moto tyle da radę bez wysiłku, bo pomiary robiłem w deszczu i przy wietrze czołowym w pofalowanym terenie. W korzystnych warunkach moto da się rozbujać do licznikowej 120, co na GPS-ie jest 105. Ale jest to zarzynanie silnika.
Po zmianie zębatki z 17 na 19 nie ma zasadniczych różnic przy prędkościach maksymalnych ( różnice są w stosunku 15 do 19). Zwiększyła się natomiast przyjemność jazdy przy prędkościach 50 - 80.
Podsumowując.
Można zmieniać zębatki ale trzeba realnie eksperymentować i mieć na uwadze co się chce osiągnąć, bo 125 ma dużo ograniczeń.
lwg

Awatar użytkownika
artur2
Skuterzysta
Posty: 166
Rejestracja: 14 kwie 2017, 22:18
Imię: Artur
Motocykl: Hyosung Agilla 125 / Honda Hornet 600
Lokalizacja: Wrocław / Długołęka
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Hyosung - zębatki

Postautor: artur2 » 04 maja 2017, 16:14

Co rozumiesz zwiekszla sie przyjemnoc z jazdy? Pytam bo tez chce taki zabieg zapodac

Awatar użytkownika
MateuH
Easy Rider
Posty: 532
Rejestracja: 25 kwie 2017, 17:03
Imię: Mateusz
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gdańsk, Wyspa Sobieszewska
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Hyosung - zębatki

Postautor: MateuH » 04 maja 2017, 18:17

Też pognębię swojego rumaka tymi zabiegami


Wróć do „Tuning 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość