Zabawy z paskiem i rolkami

Modyfikacje twojej 125
bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: bulon123 » 08 sty 2020, 20:27

Różnic jest więcej. Zwykły Satelis ma inną obudowę, część z nich miała też dodatkową rolkę w układzie napędowym natomiast wersja rs nie ma tej rolki, łożysko od strony dzwonu jest w deklu itd. pewnie też mają inne układy sterowania silnikiem (w starym możesz błędy sprawdzić procedurą, a w rs tylko interfejs). Podejrzewam, że mapy wtrysku też są inne....tak jak i zalecania do rodzaju stosowanego oleju...tak czy inaczej Twój sprzęt ma już najnowszą wersję silnika i na pewno sporo tam poprawili.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Aardvark
Easy Rider
Posty: 599
Rejestracja: 18 gru 2018, 8:27
Imię: Marcel
Motocykl: Yamaha Nmax 125, Barton Classic 125
Lokalizacja: Bytom
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Aardvark » 22 lis 2020, 9:05

Dokonałem niedawno ulepszenia mojego Nmax poprzez zmianę rolek oryginalnych (10g) na rolki TechPulley (te ze skrzydełkami) także o wadze 10g. Przy okazji wymieniłem pasek napędowy na nowy. Po 15 tys. km stary pasek wyglądał bardzo dobrze, ale moje niewprawne pomiary wykazały ze był o ok. 1 mm węższy.

Nie było okazji za dużo pojeździć na tym zestawie, ale na razie mogę powiedzieć, że:
przyspieszenie jeśli sie zmieniło na plus to niewiele, przynajmniej jeśli chodzi o subiektywne odczucia. Nie mam obiektywnych pomiarów przed i po modyfikacji więc ciężko się oprzeć na jakiś liczbach. W każdym razie w trakcie przyspieszania silnik wchodzi od razu na wysokie o obroty i jednostajnie ciągnie, czyli troszkę inaczej niż wcześniej.
Film z przyspieszenia dla zainteresowanych w linku poniżej

Prędkość maksymalna po pierwszych próbach zwiększyła sie o jakieś 5 km/h, czyli w tej chwili jest ok. 110-111 km/h wg gps. Z górki na autostradzie pierwszy raz udało mi się zobaczyć na liczniku ponad 120 km/h (wg GPS 115 km/h). Na płaskim nie ma na to jednak żadnej szansy. Na plus można zaliczyć to , ze jadąc z prędkościami rzędu 100 km/h i więcej, są zdecydowanie niższe obroty niż wcześniej. Nie mam obrotomierza, żeby powiedzieć o ile się zmniejszyły, ale jest to wyraźnie odczuwalne. Silnik się nie męczy i spalanie spadło. Wcześniej przy tych prędkościach spalanie dramatycznie rosło, teraz ciężko jest przekroczyć 3 l/100 km jadąc w większości autostradą z manetką do oporu. Nie było jeszcze okazji jak ta zmiana wpłynęła na jazdę z większym obciążeniem (czyli np. w dwie osoby). To przetestuję dopiero na wiosnę.

Awatar użytkownika
Prim
Maniac Rider
Posty: 1131
Rejestracja: 27 lip 2017, 13:24
Imię: Szymon
Motocykl: Kawasaki Versys 650
Lokalizacja: Pyskowice
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Prim » 22 lis 2020, 10:38

Aardvark pisze:Dokonałem niedawno ulepszenia mojego Nmax poprzez zmianę rolek oryginalnych (10g) na rolki TechPulley (te ze skrzydełkami) także o wadze 10g. Przy okazji wymieniłem pasek napędowy na nowy. Po 15 tys. km stary pasek wyglądał bardzo dobrze, ale moje niewprawne pomiary wykazały ze był o ok. 1 mm węższy.

Nie było okazji za dużo pojeździć na tym zestawie, ale na razie mogę powiedzieć, że:
przyspieszenie jeśli sie zmieniło na plus to niewiele, przynajmniej jeśli chodzi o subiektywne odczucia. Nie mam obiektywnych pomiarów przed i po modyfikacji więc ciężko się oprzeć na jakiś liczbach. W każdym razie w trakcie przyspieszania silnik wchodzi od razu na wysokie o obroty i jednostajnie ciągnie, czyli troszkę inaczej niż wcześniej.
Film z przyspieszenia dla zainteresowanych w linku poniżej

Prędkość maksymalna po pierwszych próbach zwiększyła sie o jakieś 5 km/h, czyli w tej chwili jest ok. 110-111 km/h wg gps. Z górki na autostradzie pierwszy raz udało mi się zobaczyć na liczniku ponad 120 km/h (wg GPS 115 km/h). Na płaskim nie ma na to jednak żadnej szansy. Na plus można zaliczyć to , ze jadąc z prędkościami rzędu 100 km/h i więcej, są zdecydowanie niższe obroty niż wcześniej. Nie mam obrotomierza, żeby powiedzieć o ile się zmniejszyły, ale jest to wyraźnie odczuwalne. Silnik się nie męczy i spalanie spadło. Wcześniej przy tych prędkościach spalanie dramatycznie rosło, teraz ciężko jest przekroczyć 3 l/100 km jadąc w większości autostradą z manetką do oporu. Nie było jeszcze okazji jak ta zmiana wpłynęła na jazdę z większym obciążeniem (czyli np. w dwie osoby). To przetestuję dopiero na wiosnę.


Tak jak napisałem w innym wątku. Doskonały "artykuł". Film ukazujący fragment obszernej pisanej recenzji napewno jest świetny na forumowy kanał YT

Awatar użytkownika
Tom
Road Racer
Posty: 977
Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
Imię: Tomasz
Motocykl: Kymco Downtown 125i
Lokalizacja: Poznań
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Tom » 23 lis 2020, 20:37

...Po 15 tys. km stary pasek wyglądał bardzo dobrze, ale moje niewprawne pomiary wykazały ze był o ok. 1 mm węższy...

...jadąc z prędkościami rzędu 100 km/h i więcej, są zdecydowanie niższe obroty niż wcześniej. Nie mam obrotomierza, żeby powiedzieć o ile się zmniejszyły, ale jest to wyraźnie odczuwalne. Silnik się nie męczy i spalanie spadło...

Mam u siebie - też po 15000 km - identyczne zachowanie silnika po wymianie paska na nowy. Rolek nie mam jak sprawdzić bo nie ma ich gdzie w PL kupić.

Robert
Plecak
Posty: 49
Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
Imię: Robert
Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Robert » 02 gru 2020, 13:07

DjPj One pisze:Nie zapominaj ,iż skuter który masz od Jurka ma już zmienione rolki na TechPulley wiec ten konkretny model inaczej się już zbiera(brak dziury w przyspieszeniu miedzy 50-70km/h) ,jeśli zmienisz wariator na MultiVara 2000 to nie możesz już użyć tych rolek od TechPulley ,


Wiem o tych rolkach i ostatnio nawet do nich zajrzałem dzięki pomocy Toma. Do kupna variatora skłonił mnie ten filmik z yt....

Zakładam, że wariator utrzymałby to co aktualnie dają rolki TechPulley i jeszcze dodal vmax. Może średnica tarcz wariatora jest deczko większa niż oryginalnych, nie wiem, ale gość na filmiku ma obroty które też osiąga mój Donatan a do 118km/h licznikowych nie ma szans. Zobaczymy co z tego wyniknie po zmianie. Mam świadomość, że może to nic nie dać, ale warto spróbować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jPOjnDe
Road Racer
Posty: 781
Rejestracja: 10 mar 2017, 20:06
Imię: Piotr
Motocykl: Honda Forza 125 2018
Lokalizacja: PL
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: jPOjnDe » 02 gru 2020, 13:49

Jak założysz zestaw Malossi to wtedy dokup roliki TechPulley o jeden gram lub 0.5 grama lżejsze niż są w zestawie do Downtowna od Malossiego (obstawiam ,ze tam są 10gr -11gr) ....

Jorg68
Easy Rider
Posty: 706
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:52
Imię: Jerzy
Motocykl: Yamaha Tricity 300
Lokalizacja: Jaśkowice powiat tarnogórski
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Jorg68 » 02 gru 2020, 15:47

Tam są rolki o 1 gram lżejsze od oryginału.

Robert
Plecak
Posty: 49
Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
Imię: Robert
Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Robert » 03 gru 2020, 19:58

Mikołaj daje prezenty dobrym dzieciom, a bardzo dobrym dzieciom daje prezenty wcześniej :D . Zobaczymy jakie będą efekty po montażu. DjPj trafiłeś - rolki mają 10.5g. Przyznam, że myślałem, że w zestawie MM2000 są dwie tarcze.
Na sklep.mieloch.pl dalej obowiązuje zniżka -3%. Kod rabatowy to tekst "www.forum.mieloch.pl"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Damianci » 03 gru 2020, 20:07

Robert pisze:Mikołaj daje prezenty dobrym dzieciom, a bardzo dobrym dzieciom daje prezenty wcześniej :D . Zobaczymy jakie będą efekty po montażu. DjPj trafiłeś - rolki mają 10.5g. Przyznam, że myślałem, że w zestawie MM2000 są dwie tarcze.
Na sklep.mieloch.pl dalej obowiązuje zniżka -3%. Kod rabatowy to tekst "www.forum.mieloch.pl"


Zapowiada się ładny weekend, więc można przetestować. Śledzę z zainteresowaniem, jakie będę efekty po zamontowaniu Multivara.

Robert
Plecak
Posty: 49
Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
Imię: Robert
Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
Drobna naprawa u mnie: Tak

Re: Zabawy z paskiem i rolkami

Postautor: Robert » 03 gru 2020, 20:51

Też patrzę na prognozę i 10°C się zapowiada. Jeśli tylko nie dowalą mi roboty na weekend to będę działał.
Jak się nie uda, tzn. efekt będzie mizerny to mam plan skontaktować się z tym gościem, który wstawił film na yt (9000rpm, 118km/h). On został nakręcony w Knurowie, na autostradzie A1. To jest blisko mnie.
To co mam teraz jest bardzo OK, ale chciałbym mieć wiecej w razie jakby co. Normalnie jeżdżąc to nie przekraczam licznikowych 90km/h. 80-90km/h to taki fajny zakres.


Wróć do „Tuning 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości