Zabawy z paskiem i rolkami
-
- Skuterzysta
- Posty: 241
- Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
- Imię: Remi
- Motocykl: Honda nc700xa
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Różnic jest więcej. Zwykły Satelis ma inną obudowę, część z nich miała też dodatkową rolkę w układzie napędowym natomiast wersja rs nie ma tej rolki, łożysko od strony dzwonu jest w deklu itd. pewnie też mają inne układy sterowania silnikiem (w starym możesz błędy sprawdzić procedurą, a w rs tylko interfejs). Podejrzewam, że mapy wtrysku też są inne....tak jak i zalecania do rodzaju stosowanego oleju...tak czy inaczej Twój sprzęt ma już najnowszą wersję silnika i na pewno sporo tam poprawili.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Aardvark
- Easy Rider
- Posty: 599
- Rejestracja: 18 gru 2018, 8:27
- Imię: Marcel
- Motocykl: Yamaha Nmax 125, Barton Classic 125
- Lokalizacja: Bytom
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Dokonałem niedawno ulepszenia mojego Nmax poprzez zmianę rolek oryginalnych (10g) na rolki TechPulley (te ze skrzydełkami) także o wadze 10g. Przy okazji wymieniłem pasek napędowy na nowy. Po 15 tys. km stary pasek wyglądał bardzo dobrze, ale moje niewprawne pomiary wykazały ze był o ok. 1 mm węższy.
Nie było okazji za dużo pojeździć na tym zestawie, ale na razie mogę powiedzieć, że:
przyspieszenie jeśli sie zmieniło na plus to niewiele, przynajmniej jeśli chodzi o subiektywne odczucia. Nie mam obiektywnych pomiarów przed i po modyfikacji więc ciężko się oprzeć na jakiś liczbach. W każdym razie w trakcie przyspieszania silnik wchodzi od razu na wysokie o obroty i jednostajnie ciągnie, czyli troszkę inaczej niż wcześniej.
Film z przyspieszenia dla zainteresowanych w linku poniżej
Prędkość maksymalna po pierwszych próbach zwiększyła sie o jakieś 5 km/h, czyli w tej chwili jest ok. 110-111 km/h wg gps. Z górki na autostradzie pierwszy raz udało mi się zobaczyć na liczniku ponad 120 km/h (wg GPS 115 km/h). Na płaskim nie ma na to jednak żadnej szansy. Na plus można zaliczyć to , ze jadąc z prędkościami rzędu 100 km/h i więcej, są zdecydowanie niższe obroty niż wcześniej. Nie mam obrotomierza, żeby powiedzieć o ile się zmniejszyły, ale jest to wyraźnie odczuwalne. Silnik się nie męczy i spalanie spadło. Wcześniej przy tych prędkościach spalanie dramatycznie rosło, teraz ciężko jest przekroczyć 3 l/100 km jadąc w większości autostradą z manetką do oporu. Nie było jeszcze okazji jak ta zmiana wpłynęła na jazdę z większym obciążeniem (czyli np. w dwie osoby). To przetestuję dopiero na wiosnę.
Nie było okazji za dużo pojeździć na tym zestawie, ale na razie mogę powiedzieć, że:
przyspieszenie jeśli sie zmieniło na plus to niewiele, przynajmniej jeśli chodzi o subiektywne odczucia. Nie mam obiektywnych pomiarów przed i po modyfikacji więc ciężko się oprzeć na jakiś liczbach. W każdym razie w trakcie przyspieszania silnik wchodzi od razu na wysokie o obroty i jednostajnie ciągnie, czyli troszkę inaczej niż wcześniej.
Film z przyspieszenia dla zainteresowanych w linku poniżej
Prędkość maksymalna po pierwszych próbach zwiększyła sie o jakieś 5 km/h, czyli w tej chwili jest ok. 110-111 km/h wg gps. Z górki na autostradzie pierwszy raz udało mi się zobaczyć na liczniku ponad 120 km/h (wg GPS 115 km/h). Na płaskim nie ma na to jednak żadnej szansy. Na plus można zaliczyć to , ze jadąc z prędkościami rzędu 100 km/h i więcej, są zdecydowanie niższe obroty niż wcześniej. Nie mam obrotomierza, żeby powiedzieć o ile się zmniejszyły, ale jest to wyraźnie odczuwalne. Silnik się nie męczy i spalanie spadło. Wcześniej przy tych prędkościach spalanie dramatycznie rosło, teraz ciężko jest przekroczyć 3 l/100 km jadąc w większości autostradą z manetką do oporu. Nie było jeszcze okazji jak ta zmiana wpłynęła na jazdę z większym obciążeniem (czyli np. w dwie osoby). To przetestuję dopiero na wiosnę.
- Prim
- Maniac Rider
- Posty: 1131
- Rejestracja: 27 lip 2017, 13:24
- Imię: Szymon
- Motocykl: Kawasaki Versys 650
- Lokalizacja: Pyskowice
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Aardvark pisze:Dokonałem niedawno ulepszenia mojego Nmax poprzez zmianę rolek oryginalnych (10g) na rolki TechPulley (te ze skrzydełkami) także o wadze 10g. Przy okazji wymieniłem pasek napędowy na nowy. Po 15 tys. km stary pasek wyglądał bardzo dobrze, ale moje niewprawne pomiary wykazały ze był o ok. 1 mm węższy.
Nie było okazji za dużo pojeździć na tym zestawie, ale na razie mogę powiedzieć, że:
przyspieszenie jeśli sie zmieniło na plus to niewiele, przynajmniej jeśli chodzi o subiektywne odczucia. Nie mam obiektywnych pomiarów przed i po modyfikacji więc ciężko się oprzeć na jakiś liczbach. W każdym razie w trakcie przyspieszania silnik wchodzi od razu na wysokie o obroty i jednostajnie ciągnie, czyli troszkę inaczej niż wcześniej.
Film z przyspieszenia dla zainteresowanych w linku poniżej
Prędkość maksymalna po pierwszych próbach zwiększyła sie o jakieś 5 km/h, czyli w tej chwili jest ok. 110-111 km/h wg gps. Z górki na autostradzie pierwszy raz udało mi się zobaczyć na liczniku ponad 120 km/h (wg GPS 115 km/h). Na płaskim nie ma na to jednak żadnej szansy. Na plus można zaliczyć to , ze jadąc z prędkościami rzędu 100 km/h i więcej, są zdecydowanie niższe obroty niż wcześniej. Nie mam obrotomierza, żeby powiedzieć o ile się zmniejszyły, ale jest to wyraźnie odczuwalne. Silnik się nie męczy i spalanie spadło. Wcześniej przy tych prędkościach spalanie dramatycznie rosło, teraz ciężko jest przekroczyć 3 l/100 km jadąc w większości autostradą z manetką do oporu. Nie było jeszcze okazji jak ta zmiana wpłynęła na jazdę z większym obciążeniem (czyli np. w dwie osoby). To przetestuję dopiero na wiosnę.
Tak jak napisałem w innym wątku. Doskonały "artykuł". Film ukazujący fragment obszernej pisanej recenzji napewno jest świetny na forumowy kanał YT
- Tom
- Road Racer
- Posty: 977
- Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
- Imię: Tomasz
- Motocykl: Kymco Downtown 125i
- Lokalizacja: Poznań
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
...Po 15 tys. km stary pasek wyglądał bardzo dobrze, ale moje niewprawne pomiary wykazały ze był o ok. 1 mm węższy...
...jadąc z prędkościami rzędu 100 km/h i więcej, są zdecydowanie niższe obroty niż wcześniej. Nie mam obrotomierza, żeby powiedzieć o ile się zmniejszyły, ale jest to wyraźnie odczuwalne. Silnik się nie męczy i spalanie spadło...
Mam u siebie - też po 15000 km - identyczne zachowanie silnika po wymianie paska na nowy. Rolek nie mam jak sprawdzić bo nie ma ich gdzie w PL kupić.
-
- Plecak
- Posty: 49
- Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
- Imię: Robert
- Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
- Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
- Drobna naprawa u mnie: Tak
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
DjPj One pisze:Nie zapominaj ,iż skuter który masz od Jurka ma już zmienione rolki na TechPulley wiec ten konkretny model inaczej się już zbiera(brak dziury w przyspieszeniu miedzy 50-70km/h) ,jeśli zmienisz wariator na MultiVara 2000 to nie możesz już użyć tych rolek od TechPulley ,
Wiem o tych rolkach i ostatnio nawet do nich zajrzałem dzięki pomocy Toma. Do kupna variatora skłonił mnie ten filmik z yt....
Zakładam, że wariator utrzymałby to co aktualnie dają rolki TechPulley i jeszcze dodal vmax. Może średnica tarcz wariatora jest deczko większa niż oryginalnych, nie wiem, ale gość na filmiku ma obroty które też osiąga mój Donatan a do 118km/h licznikowych nie ma szans. Zobaczymy co z tego wyniknie po zmianie. Mam świadomość, że może to nic nie dać, ale warto spróbować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Road Racer
- Posty: 781
- Rejestracja: 10 mar 2017, 20:06
- Imię: Piotr
- Motocykl: Honda Forza 125 2018
- Lokalizacja: PL
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Jak założysz zestaw Malossi to wtedy dokup roliki TechPulley o jeden gram lub 0.5 grama lżejsze niż są w zestawie do Downtowna od Malossiego (obstawiam ,ze tam są 10gr -11gr) ....
-
- Easy Rider
- Posty: 706
- Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:52
- Imię: Jerzy
- Motocykl: Yamaha Tricity 300
- Lokalizacja: Jaśkowice powiat tarnogórski
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Forumowy gospodarz:
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Tam są rolki o 1 gram lżejsze od oryginału.
-
- Plecak
- Posty: 49
- Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
- Imię: Robert
- Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
- Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
- Drobna naprawa u mnie: Tak
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Mikołaj daje prezenty dobrym dzieciom, a bardzo dobrym dzieciom daje prezenty wcześniej . Zobaczymy jakie będą efekty po montażu. DjPj trafiłeś - rolki mają 10.5g. Przyznam, że myślałem, że w zestawie MM2000 są dwie tarcze.
Na sklep.mieloch.pl dalej obowiązuje zniżka -3%. Kod rabatowy to tekst "www.forum.mieloch.pl"
Na sklep.mieloch.pl dalej obowiązuje zniżka -3%. Kod rabatowy to tekst "www.forum.mieloch.pl"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Damianci
- Maniac Rider
- Posty: 1567
- Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
- Imię: Damian
- Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Forumowy gospodarz:
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Robert pisze:Mikołaj daje prezenty dobrym dzieciom, a bardzo dobrym dzieciom daje prezenty wcześniej . Zobaczymy jakie będą efekty po montażu. DjPj trafiłeś - rolki mają 10.5g. Przyznam, że myślałem, że w zestawie MM2000 są dwie tarcze.
Na sklep.mieloch.pl dalej obowiązuje zniżka -3%. Kod rabatowy to tekst "www.forum.mieloch.pl"
Zapowiada się ładny weekend, więc można przetestować. Śledzę z zainteresowaniem, jakie będę efekty po zamontowaniu Multivara.
-
- Plecak
- Posty: 49
- Rejestracja: 09 wrz 2020, 21:04
- Imię: Robert
- Motocykl: Kymco Downtown 125i 2015
- Lokalizacja: Zawada k/Pyskowic
- Drobna naprawa u mnie: Tak
Re: Zabawy z paskiem i rolkami
Też patrzę na prognozę i 10°C się zapowiada. Jeśli tylko nie dowalą mi roboty na weekend to będę działał.
Jak się nie uda, tzn. efekt będzie mizerny to mam plan skontaktować się z tym gościem, który wstawił film na yt (9000rpm, 118km/h). On został nakręcony w Knurowie, na autostradzie A1. To jest blisko mnie.
To co mam teraz jest bardzo OK, ale chciałbym mieć wiecej w razie jakby co. Normalnie jeżdżąc to nie przekraczam licznikowych 90km/h. 80-90km/h to taki fajny zakres.
Jak się nie uda, tzn. efekt będzie mizerny to mam plan skontaktować się z tym gościem, który wstawił film na yt (9000rpm, 118km/h). On został nakręcony w Knurowie, na autostradzie A1. To jest blisko mnie.
To co mam teraz jest bardzo OK, ale chciałbym mieć wiecej w razie jakby co. Normalnie jeżdżąc to nie przekraczam licznikowych 90km/h. 80-90km/h to taki fajny zakres.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości