Gaźnik do FMI 156

Modyfikacje twojej 125
Awatar użytkownika
Arek0402
Plecak
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
Imię: Arkadiusz
Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Gaźnik do FMI 156

Postautor: Arek0402 » 30 paź 2023, 22:24

Szukam jakiegoś dobrego gaźnika do silnika FMI156 w motocyklu Sukida SK 125-4 ponieważ oryginalny ma jakieś pseudo ssanie, czyli klepkę przymykającą dolot do przepustnicy i są problemy z odpalaniem na zimnym. Niestety nie mam pojęcia co by się najlepiej spisało w tym silniku dlatego proszę was o radę.

Awatar użytkownika
Arek0402
Plecak
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
Imię: Arkadiusz
Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: Arek0402 » 09 lut 2024, 23:43

Skoro nikt do tej pory mi nie pomógł to spróbuję wam to trochę ułatwić ;) Według serwisówki ten silnik powinien mieć gaźnik PZ26, siedzi w nim ten z foto. Szukam czegoś lepszego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: arapaho » 10 lut 2024, 18:40

Wygooglałem sobie twoje moto bo nie słyszałem o takowym i stwierdzam że to klon Suzuki GN 125, w którym montowany był gaźnik Mikuni . Może poczochraj neta w tym kierunku. Ale zanim zaczniesz poprawiać fabrykę spróbuj doprowadzić do ładu swój gaźnik. Chyba że juz go przeserwisowałeś. Jeśli masz problemy z odpalaniem na zimnym to sprawdź luzy zaworowe. Zobacz w instrukcji co ile km producent zaleca ich kontrolę i ew. korekcję . Jesli chodzi o podłożenie innego gaźnika to trzeba być nie lada specem żeby później wszystko wyregulować - masa ludzi , jak poczytać po forach na tym poległa . Co do ssania to w tego typu motorkach ssanie własnie polega na przymknięciu przepustnicy powietrza i w tym względzie chyba nie da się nic zmienić. Ale... może się mylę :P Ja raz w roku oddaję moto do czyszczenia i regulacji gaźnika i robię regulację zaworów. Masz moto od nowego ? Ile ma przejechane ? Kiedy robiłeś podobny serwis ?

Awatar użytkownika
Arek0402
Plecak
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
Imię: Arkadiusz
Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: Arek0402 » 10 lut 2024, 23:17

arapaho pisze:Wygooglałem sobie twoje moto bo nie słyszałem o takowym i stwierdzam że to klon Suzuki GN 125, w którym montowany był gaźnik Mikuni . Może poczochraj neta w tym kierunku. Ale zanim zaczniesz poprawiać fabrykę spróbuj doprowadzić do ładu swój gaźnik. Chyba że juz go przeserwisowałeś. Jeśli masz problemy z odpalaniem na zimnym to sprawdź luzy zaworowe. Zobacz w instrukcji co ile km producent zaleca ich kontrolę i ew. korekcję . Jesli chodzi o podłożenie innego gaźnika to trzeba być nie lada specem żeby później wszystko wyregulować - masa ludzi , jak poczytać po forach na tym poległa . Co do ssania to w tego typu motorkach ssanie własnie polega na przymknięciu przepustnicy powietrza i w tym względzie chyba nie da się nic zmienić. Ale... może się mylę :P Ja raz w roku oddaję moto do czyszczenia i regulacji gaźnika i robię regulację zaworów. Masz moto od nowego ? Ile ma przejechane ? Kiedy robiłeś podobny serwis ?


Sprawdzenie luzu zaworowego to dobry pomysł. Nie przesadzasz z tą skomplikowaną regulacją? To proste gaźniki są, ze 3 pozycje wysokości iglicy, dysza regulująca skład mieszanki, śruba ustalająca wysokość przepustnicy na biegu jałowym i wszystko. Kupiłem tego chinola 2 lata temu, używanego dla mojej partnerki żeby się nauczyła jeździć. Nie wiem jaki ma przebieg i co było przy nim robione i w sumie nie ma to dla mnie znaczenia.

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: arapaho » 11 lut 2024, 18:11

Regulacja - miałem na myśli dostosowanie nieoryginalnego gaźnika na miejsce starego. Wiesz , każdy sądzi w/g siebie . Dla mnie to czarna magia więc się za to nie biorę :P Ale jeśli dla Ciebie to prościzna to zazdroszczę i chętnie poczytam o wyniku operacji. Jesli nic nie wiesz o historii motocykla to może przed rozpoczęciem modyfikacji taki serwis byłby rozsądną opcją i pewnie tańszą...

pavlak556
Uczeń
Posty: 127
Rejestracja: 09 mar 2023, 19:26
Imię: Paweł
Motocykl: Hyosung GV125 , Piaggio MP3 500 i.e
Lokalizacja: Krakow
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: pavlak556 » 11 lut 2024, 18:40

Te gaźniki tylko z pozoru są proste. Wystarczy że tylko jedna dysza jest inna , lub straciła parametry to silnik będzie się dławił , przepalał paliwo itd. Przy moim Romecie Soft , całą zimę walczyłem z gaźnikiem. Na wiosnę z workiem części poszedłem do kumpla gaźnikowca. Goś popatrzył , zjadł buty ze śmiechu , potem założył dysze takie jakie miały być , ustawił poziom paliwa na pływaku. Skład mieszanki najpierw nastawa fabryczna (1,5 do 2,5 obrotu) dokładnie ustawiłem sam. Motorek szafę zamykał . Palił 2,2 l/100 . Od dysz bym zaczął . Jeśli da się odczytać wartości to kup nowe i zamontuj , to samo zawór iglicowy. Ustaw dokładnie poziom paliwa przy pomocy suwmiarki. Napisz jak tam wyniki.

Awatar użytkownika
Arek0402
Plecak
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
Imię: Arkadiusz
Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: Arek0402 » 12 lut 2024, 0:09

pavlak556 pisze:Te gaźniki tylko z pozoru są proste. Wystarczy że tylko jedna dysza jest inna , lub straciła parametry to silnik będzie się dławił , przepalał paliwo itd. Przy moim Romecie Soft , całą zimę walczyłem z gaźnikiem. Na wiosnę z workiem części poszedłem do kumpla gaźnikowca. Goś popatrzył , zjadł buty ze śmiechu , potem założył dysze takie jakie miały być , ustawił poziom paliwa na pływaku. Skład mieszanki najpierw nastawa fabryczna (1,5 do 2,5 obrotu) dokładnie ustawiłem sam. Motorek szafę zamykał . Palił 2,2 l/100 . Od dysz bym zaczął . Jeśli da się odczytać wartości to kup nowe i zamontuj , to samo zawór iglicowy. Ustaw dokładnie poziom paliwa przy pomocy suwmiarki. Napisz jak tam wyniki.


Gaźnik wyczyściłem i ustawiłem według serwisówki i lipa. Później kombinowałem z ustawieniami ale wiele się nie udało ugrać. Chyba rzeczywiście kupię zestaw naprawczy i wymienię profilaktycznie dysze.

Awatar użytkownika
michcron
Maniac Rider
Posty: 2450
Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
Imię: Michal
Motocykl: Hyosung GV 125
Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Nocleg u mnie: pokój lub namiot
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: michcron » 12 lut 2024, 9:52

Tu mówią, że Mikuni VM22 się nadaję :




Arek0402 pisze:Gaźnik wyczyściłem i ustawiłem według serwisówki i lipa. Później kombinowałem z ustawieniami ale wiele się nie udało ugrać. Chyba rzeczywiście kupię zestaw naprawczy i wymienię profilaktycznie dysze.

A z czym konkretnie jest lipa? Nie odpala, w jakimś zakresie obrotów słabo?

Awatar użytkownika
Arek0402
Plecak
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
Imię: Arkadiusz
Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: Arek0402 » 13 lut 2024, 10:32

michcron pisze:Tu mówią, że Mikuni VM22 się nadaję :





A z czym konkretnie jest lipa? Nie odpala, w jakimś zakresie obrotów słabo?


Kiepsko odpala i gaśnie na zimnym.
Dzięki za filmiki :) Tyle że to raczej podróbka Mikuni, oryginał kosztuje prawie 700zł. Ale skoro dobrze działa to nie ma co drążyć :D Widziałem na AliExpress tańsze o połowę, zamówię i dam znać jaki efekt po wymianie gaźnika na to chińskie Mikuni.

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Gaźnik do FMI 156

Postautor: arapaho » 15 lut 2024, 10:58

U mnie sprawę kiepskiego odpalania na zimnym załatwiło ustawienie zaworów które jak się okazało były mocno rozjechane. Ale ile motocykli tyle przypadków. Powodzenia!


Wróć do „Tuning 125”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości