Gaźnik do FMI 156
- Arek0402
- Plecak
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
- Imię: Arkadiusz
- Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Gaźnik do FMI 156
Szukam jakiegoś dobrego gaźnika do silnika FMI156 w motocyklu Sukida SK 125-4 ponieważ oryginalny ma jakieś pseudo ssanie, czyli klepkę przymykającą dolot do przepustnicy i są problemy z odpalaniem na zimnym. Niestety nie mam pojęcia co by się najlepiej spisało w tym silniku dlatego proszę was o radę.
- Arek0402
- Plecak
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
- Imię: Arkadiusz
- Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
Skoro nikt do tej pory mi nie pomógł to spróbuję wam to trochę ułatwić Według serwisówki ten silnik powinien mieć gaźnik PZ26, siedzi w nim ten z foto. Szukam czegoś lepszego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- arapaho
- Skuterzysta
- Posty: 188
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda CA Rebel 125
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
Wygooglałem sobie twoje moto bo nie słyszałem o takowym i stwierdzam że to klon Suzuki GN 125, w którym montowany był gaźnik Mikuni . Może poczochraj neta w tym kierunku. Ale zanim zaczniesz poprawiać fabrykę spróbuj doprowadzić do ładu swój gaźnik. Chyba że juz go przeserwisowałeś. Jeśli masz problemy z odpalaniem na zimnym to sprawdź luzy zaworowe. Zobacz w instrukcji co ile km producent zaleca ich kontrolę i ew. korekcję . Jesli chodzi o podłożenie innego gaźnika to trzeba być nie lada specem żeby później wszystko wyregulować - masa ludzi , jak poczytać po forach na tym poległa . Co do ssania to w tego typu motorkach ssanie własnie polega na przymknięciu przepustnicy powietrza i w tym względzie chyba nie da się nic zmienić. Ale... może się mylę Ja raz w roku oddaję moto do czyszczenia i regulacji gaźnika i robię regulację zaworów. Masz moto od nowego ? Ile ma przejechane ? Kiedy robiłeś podobny serwis ?
- Arek0402
- Plecak
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
- Imię: Arkadiusz
- Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
arapaho pisze:Wygooglałem sobie twoje moto bo nie słyszałem o takowym i stwierdzam że to klon Suzuki GN 125, w którym montowany był gaźnik Mikuni . Może poczochraj neta w tym kierunku. Ale zanim zaczniesz poprawiać fabrykę spróbuj doprowadzić do ładu swój gaźnik. Chyba że juz go przeserwisowałeś. Jeśli masz problemy z odpalaniem na zimnym to sprawdź luzy zaworowe. Zobacz w instrukcji co ile km producent zaleca ich kontrolę i ew. korekcję . Jesli chodzi o podłożenie innego gaźnika to trzeba być nie lada specem żeby później wszystko wyregulować - masa ludzi , jak poczytać po forach na tym poległa . Co do ssania to w tego typu motorkach ssanie własnie polega na przymknięciu przepustnicy powietrza i w tym względzie chyba nie da się nic zmienić. Ale... może się mylę Ja raz w roku oddaję moto do czyszczenia i regulacji gaźnika i robię regulację zaworów. Masz moto od nowego ? Ile ma przejechane ? Kiedy robiłeś podobny serwis ?
Sprawdzenie luzu zaworowego to dobry pomysł. Nie przesadzasz z tą skomplikowaną regulacją? To proste gaźniki są, ze 3 pozycje wysokości iglicy, dysza regulująca skład mieszanki, śruba ustalająca wysokość przepustnicy na biegu jałowym i wszystko. Kupiłem tego chinola 2 lata temu, używanego dla mojej partnerki żeby się nauczyła jeździć. Nie wiem jaki ma przebieg i co było przy nim robione i w sumie nie ma to dla mnie znaczenia.
- arapaho
- Skuterzysta
- Posty: 188
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda CA Rebel 125
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
Regulacja - miałem na myśli dostosowanie nieoryginalnego gaźnika na miejsce starego. Wiesz , każdy sądzi w/g siebie . Dla mnie to czarna magia więc się za to nie biorę Ale jeśli dla Ciebie to prościzna to zazdroszczę i chętnie poczytam o wyniku operacji. Jesli nic nie wiesz o historii motocykla to może przed rozpoczęciem modyfikacji taki serwis byłby rozsądną opcją i pewnie tańszą...
-
Online
- Uczeń
- Posty: 133
- Rejestracja: 09 mar 2023, 19:26
- Imię: Paweł
- Motocykl: Hyosung GV125 , Piaggio MP3 500 i.e
- Lokalizacja: Krakow
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
Te gaźniki tylko z pozoru są proste. Wystarczy że tylko jedna dysza jest inna , lub straciła parametry to silnik będzie się dławił , przepalał paliwo itd. Przy moim Romecie Soft , całą zimę walczyłem z gaźnikiem. Na wiosnę z workiem części poszedłem do kumpla gaźnikowca. Goś popatrzył , zjadł buty ze śmiechu , potem założył dysze takie jakie miały być , ustawił poziom paliwa na pływaku. Skład mieszanki najpierw nastawa fabryczna (1,5 do 2,5 obrotu) dokładnie ustawiłem sam. Motorek szafę zamykał . Palił 2,2 l/100 . Od dysz bym zaczął . Jeśli da się odczytać wartości to kup nowe i zamontuj , to samo zawór iglicowy. Ustaw dokładnie poziom paliwa przy pomocy suwmiarki. Napisz jak tam wyniki.
- Arek0402
- Plecak
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
- Imię: Arkadiusz
- Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
pavlak556 pisze:Te gaźniki tylko z pozoru są proste. Wystarczy że tylko jedna dysza jest inna , lub straciła parametry to silnik będzie się dławił , przepalał paliwo itd. Przy moim Romecie Soft , całą zimę walczyłem z gaźnikiem. Na wiosnę z workiem części poszedłem do kumpla gaźnikowca. Goś popatrzył , zjadł buty ze śmiechu , potem założył dysze takie jakie miały być , ustawił poziom paliwa na pływaku. Skład mieszanki najpierw nastawa fabryczna (1,5 do 2,5 obrotu) dokładnie ustawiłem sam. Motorek szafę zamykał . Palił 2,2 l/100 . Od dysz bym zaczął . Jeśli da się odczytać wartości to kup nowe i zamontuj , to samo zawór iglicowy. Ustaw dokładnie poziom paliwa przy pomocy suwmiarki. Napisz jak tam wyniki.
Gaźnik wyczyściłem i ustawiłem według serwisówki i lipa. Później kombinowałem z ustawieniami ale wiele się nie udało ugrać. Chyba rzeczywiście kupię zestaw naprawczy i wymienię profilaktycznie dysze.
- michcron
- Maniac Rider
- Posty: 2454
- Rejestracja: 13 kwie 2017, 12:00
- Imię: Michal
- Motocykl: Hyosung GV 125
- Lokalizacja: Gdańsk/Przywidz
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Nocleg u mnie: pokój lub namiot
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Jeziorsko VI:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
- Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
- Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
- Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
- Forumowy gospodarz:
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
Tu mówią, że Mikuni VM22 się nadaję :
A z czym konkretnie jest lipa? Nie odpala, w jakimś zakresie obrotów słabo?
Arek0402 pisze:Gaźnik wyczyściłem i ustawiłem według serwisówki i lipa. Później kombinowałem z ustawieniami ale wiele się nie udało ugrać. Chyba rzeczywiście kupię zestaw naprawczy i wymienię profilaktycznie dysze.
A z czym konkretnie jest lipa? Nie odpala, w jakimś zakresie obrotów słabo?
- Arek0402
- Plecak
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 paź 2023, 21:44
- Imię: Arkadiusz
- Motocykl: Yamaha XJR 1300 Custom
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
michcron pisze:Tu mówią, że Mikuni VM22 się nadaję :
A z czym konkretnie jest lipa? Nie odpala, w jakimś zakresie obrotów słabo?
Kiepsko odpala i gaśnie na zimnym.
Dzięki za filmiki Tyle że to raczej podróbka Mikuni, oryginał kosztuje prawie 700zł. Ale skoro dobrze działa to nie ma co drążyć Widziałem na AliExpress tańsze o połowę, zamówię i dam znać jaki efekt po wymianie gaźnika na to chińskie Mikuni.
- arapaho
- Skuterzysta
- Posty: 188
- Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
- Imię: Slawek
- Motocykl: Honda CA Rebel 125
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Kontaktowanie:
Re: Gaźnik do FMI 156
U mnie sprawę kiepskiego odpalania na zimnym załatwiło ustawienie zaworów które jak się okazało były mocno rozjechane. Ale ile motocykli tyle przypadków. Powodzenia!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości