Witam,
Mam taki problem - motocykl odpala ładnie bez dawania ssania nawet jak stoi około tygodnia, natomiast jadąc około 70-80 kmh ciężko jest utrzymać manetkę w jednej pozycji ponieważ motocykl traci moc (trzeba albo otwierać manete na maxa albo odpuszczać).
W drugim eliminatorze tego nie ma - odpala ze ssaniem i nie ma problemów na V biegu.
Co mogę dodać - akumulator nie jest najlepszej kondycji - czy to może być jego wina?
Czy nastawiać się na regulację gaźnika?
Za podpowiedzi z góry dziękuję.
Kawasaki BN 125 - dziura na V biegu.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Romet RSR 125 - nie chce odpalać.
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Romet RSR 125 - nie chce odpalać.
-
- Plecak
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 maja 2017, 8:44
- Imię: Szymon
- Motocykl: Kawasaki BN 125 eliminator
- Lokalizacja: Iława-Ostróda
-
- Road Racer
- Posty: 901
- Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Re: Kawasaki BN 125 - dziura na V biegu.
Przy tego typu usterkach na samym starcie wykonuje się standardowe procedury:
- sprawdzenie iskry na świecach, stanu kabli WN, masy,
- sprawdzenie czy nie dostaje się lewe powietrze ,
- czyszczenie gaźnika i ewentualna regulacja
- pomiary elektryczne cewki, modułu itp.
- sprawdzenie iskry na świecach, stanu kabli WN, masy,
- sprawdzenie czy nie dostaje się lewe powietrze ,
- czyszczenie gaźnika i ewentualna regulacja
- pomiary elektryczne cewki, modułu itp.
- PanoramiX
- Road Racer
- Posty: 786
- Rejestracja: 04 maja 2017, 11:44
- Imię: Pawel
- Motocykl: Honda VT700 / Virago XV 125
- Lokalizacja: ESI
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
Re: Kawasaki BN 125 - dziura na V biegu.
Przyczyną może być gubienie iskry, łapanie lewego powietrza lub jego niedobór.
1. Obejrzyj świecę, ewentualnie zrób jej zdjęcie i wstaw. Mokra, będzie oznaczała zbyt bogatą mieszankę, czyli braki w dolocie powietrza. Sprawdzasz wtedy stan filtra powietrza i kanał dolotowy. Następna w kolejności jest regulacja mieszanki.
Generalnie, odpalanie zimnego silnika bez ssania, sugeruje właśnie zbyt duży ciąg paliwa. Co robi ssanie ? Ano ubogaca mieszankę, by ułatwić rozruch zimnego silnika. Stawiam, że masz mokrą świecę, a więc problemy z powietrzem, którego brakuje w wyższych partiach pracy silnika.
2. Jeśli powyższe nie pomoże, to oznacza, że masz problem z gubieniem iskry. Możesz zacząć od zamiany akumulatora z drugiego EL. Jeśli nie będzie poprawy, to musisz prześledzić drogę świeca -> fajka -> WN -> cewka -> regulator -> alternator i wyeliminować ewentualnie napotkane problemy (luźne połączenia, nadpalone styki, zabrudzenia i zaśniedzenia, pomiary elektryczne).
Nie odwracaj kolejności, bo nie dojdziesz faktycznej przyczyny.
Jeśli objawy ustąpią po wypełnieniu czynności z pkt 1., to i tak sprawdź to co opisałem w pkt 2. Tak na zapas.
1. Obejrzyj świecę, ewentualnie zrób jej zdjęcie i wstaw. Mokra, będzie oznaczała zbyt bogatą mieszankę, czyli braki w dolocie powietrza. Sprawdzasz wtedy stan filtra powietrza i kanał dolotowy. Następna w kolejności jest regulacja mieszanki.
Generalnie, odpalanie zimnego silnika bez ssania, sugeruje właśnie zbyt duży ciąg paliwa. Co robi ssanie ? Ano ubogaca mieszankę, by ułatwić rozruch zimnego silnika. Stawiam, że masz mokrą świecę, a więc problemy z powietrzem, którego brakuje w wyższych partiach pracy silnika.
2. Jeśli powyższe nie pomoże, to oznacza, że masz problem z gubieniem iskry. Możesz zacząć od zamiany akumulatora z drugiego EL. Jeśli nie będzie poprawy, to musisz prześledzić drogę świeca -> fajka -> WN -> cewka -> regulator -> alternator i wyeliminować ewentualnie napotkane problemy (luźne połączenia, nadpalone styki, zabrudzenia i zaśniedzenia, pomiary elektryczne).
Nie odwracaj kolejności, bo nie dojdziesz faktycznej przyczyny.
Jeśli objawy ustąpią po wypełnieniu czynności z pkt 1., to i tak sprawdź to co opisałem w pkt 2. Tak na zapas.
- PanoramiX
- Road Racer
- Posty: 786
- Rejestracja: 04 maja 2017, 11:44
- Imię: Pawel
- Motocykl: Honda VT700 / Virago XV 125
- Lokalizacja: ESI
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
Re: Kawasaki BN 125 - dziura na V biegu.
bom pisze:Fajny wyczerpujący opis
Dzięki. Zostało mi z dawnych czasów.
Dzielę się tym co wiem, bo nie widzę powodów, by tego nie robić. Motocykl, to dość prosta maszyna, po co nosić pieniądze do mechanika, który często ma wiedzę nie większą niż nasza ? Zresztą jeżdżąc motocyklem, dobrze jest znać jego budowę i zasady działania. To czego nauczysz się we własnym garażu, nie zaskoczy Cię już na trasie, gdyby coś tfu, tfu, tfu...
-
- Plecak
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 maja 2017, 8:44
- Imię: Szymon
- Motocykl: Kawasaki BN 125 eliminator
- Lokalizacja: Iława-Ostróda
Re: Kawasaki BN 125 - dziura na V biegu.
Dzięki za podpowiedź
- PanoramiX
- Road Racer
- Posty: 786
- Rejestracja: 04 maja 2017, 11:44
- Imię: Pawel
- Motocykl: Honda VT700 / Virago XV 125
- Lokalizacja: ESI
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Złoty Potok II:
- Zlot Jeziorsko III:
Re: Kawasaki BN 125 - dziura na V biegu.
Daj znać, czy pomogło i co było. To ważne dla kolejnych osób, mających podobny problem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość