Burger 125 i odcinka mocy

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Navkol
Plecak
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2021, 16:11
Imię: Navkol
Motocykl: Burger 125, 2016
Lokalizacja: 3Citi
Kontaktowanie:

Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: Navkol » 26 cze 2022, 11:49

Nie znam się na mechanice więc proszę o wyrozumiałość...

Mój Burger (125, '16) śmiga dość żwawo po mieście - nie narzekam.
Ale jak go rozkręcę do maxa manetki do tej licznikowej "setki" (np. na obwodnicy albo dłuższej prostej) to po pewnym czasie odcina mu moc. I to całkowicie.
Muszę zwolnić manetkę, dać skuterowi zwolnić do ok. 40-50 km/h i wówczas moc wraca.
Martwi mnie to gdyż realnie stwarza to zagrożenie i nie chcę mieć TIR'a w zadzie.

Gdzie upatrywać przyczyny takiego stanu rzeczy?

Awatar użytkownika
Waldi
Maniac Rider
Posty: 2485
Rejestracja: 01 mar 2017, 22:49
Imię: Waldemar
Motocykl: Peugeot Satelis 125, Suzuki Burgman UH125A
Lokalizacja: Rzeszów
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: Waldi » 26 cze 2022, 13:11

Pierwsze wrażenie to zmniejszona ilość paliwa na wyższych obrotach przez pewien czas. Na początek sprawdziłbym filtr paliwa czy nie jest przytkany / ewentualna wymiana/. Ewentualnie później pompa lub regulator ciśnienia paliwa podawanego na wtryskiwacz, lub sam wtryskiwacz. Jeździj, obserwuj , słuchaj silnika i analizuj - ja tak robię.

Awatar użytkownika
slawek13
Uczeń
Posty: 110
Rejestracja: 14 wrz 2020, 8:57
Imię: Slawek
Motocykl: Honda Forza 125, Honda Goldwing 1800 Trike.
Lokalizacja: Świerzów, Dolnośląskie
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: slawek13 » 26 cze 2022, 21:11

Sory ale taka uwaga: Nie piłuj tak bo długo się nim nie nacieszysz. Jak chcesz ostro kręcić to zmień wagę z 125 na coś większego.
Może to zaboli ale da do myślenia.

Navkol
Plecak
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2021, 16:11
Imię: Navkol
Motocykl: Burger 125, 2016
Lokalizacja: 3Citi
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: Navkol » 27 cze 2022, 20:50

Dziękuję za wskazówki.
Niestety obserwacja niewiele pomoże.
Mechanior ze mnie kiepski, a do tego to moja pierwsza "kataryna" więc...nawet nie mam do czego porównać ... :(
Póki co jeżdżę i tyle.

darecki6711
Biker
Posty: 462
Rejestracja: 28 mar 2017, 15:58
Imię: Darek
Motocykl: Junak M11,Honda Varadero , Honda Vfr
Lokalizacja: Gdańsk
Zlot Jeziorsko I:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Skulsk IV:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: darecki6711 » 03 lip 2022, 23:52

obstawiam filtr paliwa

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: arapaho » 05 lip 2022, 19:02

Ja mam podobną przypadłość ale tylko na 3 biegu jeżeli przekroczę 6k obr. Na innych biegach mogę wykręcić 9k i nic się nie dzieje a na "3" nagle silnik zaczyna przerywać. Prawdopodobnie taki sam zemnie mechanik co z Ciebie :D więc kompletnie nie mam pomysła o co kaman. Oczywiście nie jest to zbyt uciążliwe bo normalnie nie mam potrzeby tak wysoko kręcić na 3-ce a tymbardziej tego nie robię jesli wiem co mnie czeka i poprostu wczesniej zmieniam bieg. Nie mnie jednak trochę mnie to zaciekawiło i zaniepokoiło :P

Docent
Skuterzysta
Posty: 170
Rejestracja: 26 sie 2020, 9:43
Imię: Dariusz
Motocykl: Yamaha nmax125
Lokalizacja: Radom
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: Docent » 06 lip 2022, 8:58

Co do burgera to najpierw filtr paliwa - najprostsze rozwiązania zwykle są przyczyną. Ma to też komputer - więc można podjechać do serwisu i czytać błędy, przed grzebaniem. Za diagnozę zapłacisz może 60-80 PLN. Tu polecam, bo przy wtrysku jest wiele składowych na taką odcinkę. Może to być przepływka, a może sonda lambda, a może i sam napęd z wyciągniętym paskiem. Za dużo do podmianek i sprawdzania, lepiej się upewnić na kompie i mieć odczytaną pewność.

Docent
Skuterzysta
Posty: 170
Rejestracja: 26 sie 2020, 9:43
Imię: Dariusz
Motocykl: Yamaha nmax125
Lokalizacja: Radom
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: Docent » 06 lip 2022, 9:05

arapaho pisze:Ja mam podobną przypadłość ale tylko na 3 biegu jeżeli przekroczę 6k obr. Na innych biegach mogę wykręcić 9k i nic się nie dzieje a na "3" nagle silnik zaczyna przerywać. Prawdopodobnie taki sam zemnie mechanik co z Ciebie :D więc kompletnie nie mam pomysła o co kaman. Oczywiście nie jest to zbyt uciążliwe bo normalnie nie mam potrzeby tak wysoko kręcić na 3-ce a tymbardziej tego nie robię jesli wiem co mnie czeka i poprostu wczesniej zmieniam bieg. Nie mnie jednak trochę mnie to zaciekawiło i zaniepokoiło :P

U Ciebie to tak od czasu do czasu czy za każdym razem tylko na trójce? Może masz odcinkę obrotów 9k i trójka dochodzi szybciej do końca - 4,5 to zwykle w motku już nadbiegi więc ciężko to osiągnąć. to też powinno występować przy 1,2 na dokręcaniu. Ciekawy przypadek. Wątpię żeby wskaźnik biegu był połączony z wtryskiem.

Awatar użytkownika
arapaho
Skuterzysta
Posty: 187
Rejestracja: 23 wrz 2020, 22:12
Imię: Slawek
Motocykl: Honda CA Rebel 125
Lokalizacja: Czarna Woda
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: arapaho » 08 lip 2022, 21:33

U mnie powtarza sie to za każdym razem. Inne biegi mogę kręcić wyżej ale trójeczka króciutka :(

Navkol
Plecak
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2021, 16:11
Imię: Navkol
Motocykl: Burger 125, 2016
Lokalizacja: 3Citi
Kontaktowanie:

Re: Burger 125 i odcinka mocy

Postautor: Navkol » 18 wrz 2022, 16:55

Docent pisze:[...] najpierw filtr paliwa [...]

Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajduje się ten filtr paliwa i jak się do niego dobrać?


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość