Suzuki DR 800s "Big"

Tutaj możesz pochwalić się swoim moto.
Regulamin forum
Ważne! Jak zakładacie tytuł swojego tematu, podajcie pełną nazwę motocykla. Takie działanie porządkuje forum i zwiększy ilość odsłon waszego tematu.
dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 14 lip 2021, 21:52

No, to kolejne puzzle na miejscu. Teraz pora zamówić zestawy naprawcze do zacisków :)
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

bob127
Zarząd
Posty: 3517
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s

Postautor: bob127 » 17 lip 2021, 13:25

dejv pisze:No, to kolejne puzzle na miejscu. Teraz pora zamówić zestawy naprawcze do zacisków :)
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Ładne z oplotem i prawie mój kolor :D

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 20 lip 2021, 18:29

:)
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 21 lip 2021, 20:16

Zabrałem się dzisiaj za przedni hamulec. Również wjechał oplot. Poza tym świeży płyn bo stary przypominał miód.

Poza tym świeży olej, naciągnięcie łańcuszka balanserów, naprawa dwóch gwintów, wymiana oringu na wałku wysprzeglika.

Jutro jazdy próbne i regulacja sprzęgła.
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 14 sie 2021, 8:24

:)
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 18 sie 2021, 16:34

Przyszła pora na remont/upgrade przedniego zawieszenia.

Ponad dwie dekady mi bliżej nieokreślona ilość kilometrów sprawiła, że przednie zawieszenie mojego motocykla zaczęło się poddawać. Fabryczne sprężyny nie tylko nie radzimy sobie z moim ciężarem - nawet ciężar motocykla stanowił dla nich wyzwanie.
Zapadła zatem decyzja o wymianie sprężyn. Wybór padł na firmę YSS. Zwyczajnie ma bardzo agresywną politykę cenową i często oferuje sprężyny w cenie o połowę niższej od konkurencji.

Jak widać na zdjęciu nowa sprężyna jest dłuższa. Niestety nie potrafię powiedzieć czy stara aż tak się "uklepała" czy może nowa ma o kilka zwojów więcej.

Drugim problemem jest amortyzator. Klasyczny teleskopowy widelec jest pod tym względem wybitnie niedoskonały. Funkcja tłumienia jest zrealizowana bardzo prosto - olej jest przepychany przez rurę (damping rod) wyposażoną w otowory. Ilość otworów oraz ich średnica definiują charakterystykę tłumienia.
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 18 sie 2021, 17:21

Przyszła pora na remont/upgrade przedniego zawieszenia.

Ponad dwie dekady mi bliżej nieokreślona ilość kilometrów sprawiła, że przednie zawieszenie mojego motocykla zaczęło się poddawać. Fabryczne sprężyny nie tylko nie radzimy sobie z moim ciężarem - nawet ciężar motocykla stanowił dla nich wyzwanie.
Zapadła zatem decyzja o wymianie sprężyn. Wybór padł na firmę YSS. Zwyczajnie ma bardzo agresywną politykę cenową i często oferuje sprężyny w cenie o połowę niższej od konkurencji.

Jak widać na zdjęciu nowa sprężyna jest dłuższa. Niestety nie potrafię powiedzieć czy stara aż tak się "uklepała" czy może nowa ma o kilka zwojów więcej.

Drugim problemem jest amortyzator. Klasyczny teleskopowy widelec jest pod tym względem wybitnie niedoskonały. Funkcja tłumienia jest zrealizowana bardzo prosto - olej jest przepychany przez rurę (damping rod) wyposażoną w otwory. Ilość otworów oraz ich średnica definiują charakterystykę tłumienia. Problem w tym, że mając "sztywno" zdefiniowane otwory przez które przepływa olej, nie możemy dopasować charakterystyki tłumienia do całego zakresu pracy amortyzatora. Konstrukcja wymusza kompromisy.
Chyba najbardziej obrazowym przykładem są zawieszenia z klasycznym teleskopem. najczęściej przy spokojnej jeździe są za miekkie (otowory przez które przepływa olej sa na tyle duże że nie stawiają oporu wolno przepychanmu olejowi) a przy szybszej za twarde (otwory są zabyt małe i stawiają zbyt duzy opór szybko przepychanemu olejowi).
Przez wiele lat radzono sobie z tym zmieniając wiskotyczność oleju. Aby podnieść stopien tłumienia stosowano gęstszy olej. Jak łatwo się domyślić to tylko potęgowało efekt występujący przy większych prędkościach. Gęstszy olej nie sprawiał, że zawieszenie było twardsze - sprawiał jedynie, że o wiele wolniej pracowało bo gesty olej stawiał zbyt duży opór przy próbie przepchnięcia go przez otwory w damping rod.W zwieszeniach nowszego typu stosuje się wkłady cardrigowe, które przy pomocy kilku różnych zaworów regulują prace amortyzatora zależnie od prędkości. Kilka lat temu firma Race-Tech stworzyła zawory które pozwalają emulować pracę zawieszenia opartego o cardrige w zakresie tłumienia dobicia i częściowo odbicia. Na poniższym video znajdziecie dokładny opis. Dodatkowe informacje
Nie masz uprawnien by zobaczyc link!



W poprzednim motocyklu z powodzeniem udało się poprawić zawieszenie przy pomocy emulatorów produkowanych i sprzedawanych przez YSS. To kopia rozwiązania Race-Tech. W mojej opinii jest to jedna z najlepszych możliwych modyfikacji jakie można wykonać w klasycznym zawieszeniu teleskopowym. Nie jest kosztowna (circa 400-450 PLN), można ją wykonać przy okazji wymiany uszczelniaczy. Modyfikacja w olbrzymim stopniu leczy motocykl z dzikiego nurkowania przy hamowaniu oraz z bujania przy zmianie obciążenia (przyśpieszanie/zwalnianie). BADZO poprawia prowadzenie i czucie motocykla. Działa w każdym motocyklu, niezależnie od tego czy to cruiser, turystyk czy enduro. Z resztą zagłębiając się w fora użytkowników odkryjecie, że jest to rozwiązanie stosowane chętnie w każdym typie motocykla.

Podsumowując - zastosowałem nowe sprężyny o lekko twardszej charakterystyce. Do kompletu zastosowałem emulatory. Poza tym nowe uszczelniacze i świeży olej. Dla zainteresowanych, w lewym górnym rogu zdjęcia widać kuwętę z olejem który zlałem po circa roku użytkowania i niecałych 15 tysiącach kilometrów. To tak gdyby ktos zastanawiał się czy olej nalży zmianiać.

Aby dokończyć układankę z przednim zawieszeniem potrzebuję jeszcze dwóch elementów:
- fork brace
- korki lag z regulacją preloadu.

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 12 paź 2021, 22:03

A tymczasem, borem lasem... Bigos dostał nowe ogumienie. Na przód wjechał Continental TKC80. Na tył Pirelli Scorpion Rally.
No cóż, osławione TKC80 rozczarowuje. Na asfalcie jest bardzo ok, za to poza asfaltem szału nie ma. Szutry ok, piasek mogło by być lepiej. Błoto i mokra trawa - to nie jest to. Tutaj trzeba będzie wrócić do sprawdzonej Pirelli MT21.
Pirelli Scorpion Rally jest budżetowy i to mocno. Mimo to, tragedii nie ma ale dupy też nie urywa. Z fajnych ficzerów to tendencja do jazdy bokiem. Taki a nie inny bieżnik prowokuje przewidywalne i łatwe do kontrolowania slajdy.

W każdym razie kilkadziesiąt kilometrów poza terenem pokazały, że przednie zawieszenie musi dostać olej o niższej lepkości. Trzeba będzie zeskoczyć z 10W na 7,5W. Natomiast tył trafi na regenerację i wymianę oleju.

Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!

bob127
Zarząd
Posty: 3517
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: bob127 » 12 paź 2021, 22:55

Niezły bigos. Coś jest z tym składaniem przedniego zawieszenia.Wydaje mi się ,że Dukaty
najlepiej radzą sobie z tym problemem zwłaszcza nowa większa multistrada (coś z twojej zajawki)
i v4s (coś co mnie napędza.

dejv
Road Racer
Posty: 922
Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
Imię: Dawid
Motocykl: Aprilia Tuareg
Lokalizacja: Międzyrzecz
Kawa u mnie: Tak
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Kontaktowanie:

Re: Suzuki DR 800s "Big"

Postautor: dejv » 13 paź 2021, 3:47

Nie miałem okazji jeździć nową Multi.
Na pewno współczesne motocykle oferują lepsze zawieszenia. W konstrukcjach takich jak w moim moto mocno odczuwa się brak sztywności oraz brak jakiejkolwiek regulacji.


Wróć do „Twój motocykl”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość