Wymiana rolek wariatora

Awarie i serwis twojego motocykla.
Regulamin forum
Ważne! Podawajcie tytuł tematu według następującego schematu: pełna nazwa motocykla - opis problemu np. Suzuki RM 125 - nie chce odpalać.
Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Damianci » 21 lut 2019, 12:28

djpj1 pisze:Gdybym miał zmieniać rolki na Pulley to tylko razem z wariatorem , sprzęgłem dedykowanym i jeszcze woził bym pasek napędowy dodatkowy.


Rozważałem też wariator Jcosta, do Satelisa 2 pojawił się dopiero w tym roku. Wcześniej był dostępny tylko dla pierwszej generacji. Ale jeszcze poczekam bo na razie kosztuje 190 EUR :f:
Mam już doświadczenie z tym wariatorem w Kymco Agility City. Przyśpieszenie było tylko trochę lepsze, ale za to dużo lepsza reakcja na gaz podczas jazdy.

bob127
Zarząd
Posty: 3517
Rejestracja: 08 kwie 2017, 20:41
Imię: Robert
Motocykl: cbr 125 r i inny
Lokalizacja: Piastów
Kawa u mnie: Tak
Drobna naprawa u mnie: Tak
Zlot Złoty Potok II:
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Bocheniec - Dziewiąte spotkanie forumowe.:
Dąbie - Jedenaste spotkanie forumowe:
Bocheniec - Dwunaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Trzynaste spotkanie forumowe.:
Gaj Stolarski - Czternaste spotkanie forumowe.:
Czerna - Pietnaste spotkanie forumowe.:
Sabatówka - Szesnaste Spotkanie forumowe:
Kontaktowanie:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: bob127 » 21 lut 2019, 16:34

Henryk pisze::D :!: :!: :!: :D Przepraszam :D Nie mogłem się powstrzymać :!:


Ale...…..ostatnio, w czasie tripu,Waldi nabijał się z mojego wachlowania lewą stopą 8-)

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Damianci » 11 wrz 2019, 20:00

Waldi pisze:Znając życie to w serwisie również wezmą do ręki kluch udarowy/ raczej lepszy od mojego/ i bez dodatkowych czynności odkręcą i dokręcą śrubę przeciwtalerza. Blokadę wariatora musisz użyć gdy do odkręcania i dokręcania chcesz użyć kluczy "ręcznych" / np.. oczkowego lub płaskiego/.


Cztery lata temu zrobiłem swój własny klucz do blokady przeciwtalerza wariatora. Używałem go kilka razy w moim pierwszym skuterze. A dzisiaj użyłem go po raz pierwszy w Satelisie. Wraz z kluczem dynamometrycznym to profesjonalna robota. :D
Moment dokręcania w Satelisie to 70 Nm.

Odkręcanie przeciwtalerza wariatora,.jpeg

Przykręcanie przeciwtalerza wariatora.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Tom
Road Racer
Posty: 977
Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
Imię: Tomasz
Motocykl: Kymco Downtown 125i
Lokalizacja: Poznań
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Tom » 11 wrz 2019, 22:37

Profesjonalny. Mam podobny :) . Najważniejsze, że działa.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Damianci » 11 wrz 2019, 23:20

Tom pisze:Profesjonalny. Mam podobny :) . Najważniejsze, że działa.
Działa.
W moim pierwszym skuterze Kymco Agility City, podczas pierwszego odkręcania wariatora, użyłem belki drewnianej opierając ją o jedno ze skrzydełek przeciwtalerza. Skutek był taki, że złamałem kawałek przeciwtalerza. Po tym nieprzyjemnym doświadczeniu opracowałem taki właśnie klucz, oczywiście oglądając internety. Zrobiłem go z części metalowych dostępnych do drzwi w Castoramie :D. Nowy przeciwtalerz za ok. 100 pln z Motorlandu, przykręciłem już bez problemu przy pomocy mojego klucza. Po sprzedaży Kymco, klucz leżał bezużyteczny ponad trzy lata, bo miałem nowe maszyny i wolałem nie rozkręcać, aby nie stracić gwarancji. A dzisiaj pięknie i gładko poszło. Zmierzyłem i poważyłem rolki i zamówiłem nowe, dokładnie Dr Pulley. Więc czeka mnie następne rozkręcanie za tydzień.

Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!
Nie masz uprawnien by zobaczyc obrazek!


Wysłane przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tom
Road Racer
Posty: 977
Rejestracja: 22 maja 2018, 11:01
Imię: Tomasz
Motocykl: Kymco Downtown 125i
Lokalizacja: Poznań
Zlot Skulsk IV:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Tom » 12 wrz 2019, 9:42

Uuuu.... roleczki dostały w ucho. Moje oryginalne podobnie wyglądały - "kwadratowe" ;)

Gdzie zamawiasz DrPulley? U producenta czy gdzieś w PL można zamówić?

Kiedyś czytałem o rolkach które trafiają się w sprzedaży z jedną stroną boczną która ma więcej tworzywa, grubsza warstwa i szersza (na niej z reguły wówczas drukują wagę). Tych rolek nie można zakładać byle jak tylko w konkretną stronę. Chodzi o to, żeby wariator napierał na rolkę z tej a nie innej strony. Każda rolka która znajdzie się nad osią (patrząc od tyłu) musi mieć tą grubszą stronę po lewej stronie gniazda.
Raz przy skuterze 50ccm trafiłem na takie rolki :) i faktycznie Z jednej strony było więcej tworzywa a z drugiej cieniutka warstewka.

Awatar użytkownika
Damianci
Maniac Rider
Posty: 1567
Rejestracja: 27 mar 2018, 1:00
Imię: Damian
Motocykl: Peugeot Satelis RS 125, Brixton BX 125
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kawa u mnie: Tak
Zlot Jeziorsko III:
Zlot Iłki V:
Zlot Jeziorsko VI:
Zlot Kruszwica VII:
Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
Forumowy gospodarz:

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: Damianci » 12 wrz 2019, 9:55

Tom pisze:Uuuu.... roleczki dostały w ucho. Moje oryginalne podobnie wyglądały - "kwadratowe" ;)

Gdzie zamawiasz DrPulley? U producenta czy gdzieś w PL można zamówić?

Kiedyś czytałem o rolkach które trafiają się w sprzedaży z jedną stroną boczną która ma więcej tworzywa, grubsza warstwa i szersza (na niej z reguły wówczas drukują wagę). Tych rolek nie można zakładać byle jak tylko w konkretną stronę. Chodzi o to, żeby wariator napierał na rolkę z tej a nie innej strony. Każda rolka która znajdzie się nad osią (patrząc od tyłu) musi mieć tą grubszą stronę po lewej stronie gniazda.
Raz przy skuterze 50ccm trafiłem na takie rolki :) i faktycznie Z jednej strony było więcej tworzywa a z drugiej cieniutka warstewka.


Zobacz nowy temat "Zabawy z paskiem i rolkami". Tam umieszczę interesujące Cię informacje. :D

bulon123
Skuterzysta
Posty: 241
Rejestracja: 16 sie 2019, 7:12
Imię: Remi
Motocykl: Honda nc700xa
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana rolek wariatora

Postautor: bulon123 » 08 sty 2020, 13:45

Blokady fajne, ale moim zdaniem kluczem pneumatycznym (udarowym) można mniej uszkodzić niż blokadami. Najważniejsze jest osiągnięcie celu - w tym przypadku wymiana rolek. Niestety wszystko się zużywa, a w naszych skuterach rolki, pasek to przecież materiały eksploatacyjne. Rolki drPulley pewnie o wiele lepsze niż okrągłe - tylko niestety cenę mają bardzo wysoką. Ostatnio znalazłem też podobne do nich na ALI:
https://pl.aliexpress.com/item/40004311 ... 2e0eCLFhWv
Ciekawe tylko jaka jakość


Wróć do „Warsztat”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości