Tak jak planowałem kiedyś-dzisiaj dokonałem wydłużenia przednich amortyzatorów o 8cm.Wszystkie elementy wykonane są z nierdzewki.Korek z aluminium został wykręcony, a na to miejsce wykonana tuleja z gwintem o wysokości 8cm na klucz 19. Między dolną a górną półką z siłownika chromowanego o fi 45 mm o wysokości 139mm i roztoczeniu na 35,1mm włożona ta tuleja chromowana.( między dolną a górną półką )Po pierwsze wzmacnia dokonaną przeróbkę,a po drugie wizualnie lepiej to wygląda.Po podniesieniu przodu występują 3 problemy.1-wszy już wyeliminowałem prowadząc inaczej przewód hamulcowy.2-gi - należy wymienić pancerz linki szybkościomierza na 1100mm ( allegro 24+ wysyłka ) 3-ci reflektor,można próbować wkrętami w lampie obniżyć snop światła.Zdecyduję się rozpiłować w mocowaniu lampy na tak zwaną fasolkę.
To na razie tyle w tym temacie.
Fotki dokonanej przeróbki na e-maila.
Pozdrawiam.
wydłużenie przednich amorów
-
- Plecak
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 cze 2017, 21:09
- Imię: Andrzej
- Motocykl: Yamaha Drag Star 125
- Lokalizacja: Paczków
- Kontaktowanie:
- elsanto
- Plecak
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 sie 2018, 9:11
- Imię: Lukasz
- Motocykl: Varadero 125
- Lokalizacja: Poznań
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Jeziorsko VI:
Re: wydłużenie przednich amorów
Pokażesz jakieś foto jak to wygląda? Myśle nad przerobieniem shadow i min pojawił sie pomysł albo wydłużenia lag albo zmiany konta główki i wydłużenia lag a potem większe koło z przodu
-
- Plecak
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 cze 2017, 21:09
- Imię: Andrzej
- Motocykl: Yamaha Drag Star 125
- Lokalizacja: Paczków
- Kontaktowanie:
Re: wydłużenie przednich amorów
Raczej ingerencja w zmianę położenia konta główki tego nie proponuję ( spawacz ? itp )Natomiast nie wiem jak dodawać fotki
na forum.Podaj mejla to wyślę na twoją pocztę ( prywatnie )
na forum.Podaj mejla to wyślę na twoją pocztę ( prywatnie )
- elsanto
- Plecak
- Posty: 28
- Rejestracja: 10 sie 2018, 9:11
- Imię: Lukasz
- Motocykl: Varadero 125
- Lokalizacja: Poznań
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Jeziorsko VI:
Re: wydłużenie przednich amorów
no własnie zmiana główki to sporo roboty i trzeba to zrobić dobrze więc pewnie jeśli juz to zlecałbym gdzieś. Z tego co piszesz wydłużenie nie jest takie problematyczne więc moze to by wystarczyło bo moto i tak sie lekko podnosi. BTW wyliczyłeś jakoś że 8 cm bedzie bezpieczne czy tak sobie wymyśliłeś? Chcę potencjalnie wsadzić wieksze koło przód dlatego pytam.
-
- Road Racer
- Posty: 901
- Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Re: wydłużenie przednich amorów
AndrzejKul pisze:Natomiast nie wiem jak dodawać fotki na forum.( prywatnie )
Pisząc posta klikasz pod polem tekstowym w "Pełny edytor" i następnie w zakładkę "Załączniki". Dodajesz pliki z dysku i wgrywają się na serwer. Oczywiście zdjęcia muszą mieć odpowiednią wielkość.
Fajnie byłoby gdyby udało Ci się wrzucić fotki ze swojego projektu, brzmi bardzo ciekawie.
-
- Plecak
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 cze 2017, 21:09
- Imię: Andrzej
- Motocykl: Yamaha Drag Star 125
- Lokalizacja: Paczków
- Kontaktowanie:
Re: wydłużenie przednich amorów
Tak jak napisałem w pierwszym poście.Wyślę na priva fotki.A ktoś je umieści za mnie.
mój e-mail andrzejk8@poczta.fm
Jutro zrobię zdjęcia.
mój e-mail andrzejk8@poczta.fm
Jutro zrobię zdjęcia.
-
- Road Racer
- Posty: 927
- Rejestracja: 27 sie 2017, 2:07
- Imię: Dawid
- Motocykl: Aprilia Tuareg
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kawa u mnie: Tak
- Zlot Skulsk IV:
- Kruszwica - Dziesiąte spotkanie forumowe.:
- Kontaktowanie:
Re: wydłużenie przednich amorów
Zmiana kąta główki ramy to może być interesujące. Szczególnie gdy, robi się to na oko nie zastanawiając się nad kątem wyprzedzenia. Podobnie jest z wydłużeniem przednich lag.
Z resztą takie rzeczy łatwiej ogarnąć robiąc customowe półki które pozwolą na zmianę kąta pod jakim lagi są pochylony względem główki. Pozwoli to też uniknąć idiotyczne wyglądającego efektu gdy dół motocykla z powodu długiego przodu jest nierównoległy do jezdni.
Najprościej tak naprawdę wymienić lagi na odpowiednio dłuższe. Da się je zakupić w całej gamie rozmiarów. Później wystarczy dobrać odpowiednio dłuższe tuleje dystansowe do preloadu sprężyn i po problemie.
Naturalnie, jeśli ktoś ma taniej dojście do warsztatu, narzędzi lub rzemieślnika to można też dorobić wykręcane dystanse. Tylko zastanawia mnie jak jest z ich sztywnością. Owszem, łączenie może być między półkami, ale ta część lagi również dość mocno pracuje. Szczególnie podczas hamowania w zakręcie lub zmiany obciążenia zawieszenia w zakręcie.
Zakecałbym tu ostrożność.
Ostatnia rzecz, to naturalnie zdrowy rozsądek. Taka przeróbka mocno zmienia geometrię zawieszenia i potrafi dość radykalnie wpłynąć na prowadzenie.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
Z resztą takie rzeczy łatwiej ogarnąć robiąc customowe półki które pozwolą na zmianę kąta pod jakim lagi są pochylony względem główki. Pozwoli to też uniknąć idiotyczne wyglądającego efektu gdy dół motocykla z powodu długiego przodu jest nierównoległy do jezdni.
Najprościej tak naprawdę wymienić lagi na odpowiednio dłuższe. Da się je zakupić w całej gamie rozmiarów. Później wystarczy dobrać odpowiednio dłuższe tuleje dystansowe do preloadu sprężyn i po problemie.
Naturalnie, jeśli ktoś ma taniej dojście do warsztatu, narzędzi lub rzemieślnika to można też dorobić wykręcane dystanse. Tylko zastanawia mnie jak jest z ich sztywnością. Owszem, łączenie może być między półkami, ale ta część lagi również dość mocno pracuje. Szczególnie podczas hamowania w zakręcie lub zmiany obciążenia zawieszenia w zakręcie.
Zakecałbym tu ostrożność.
Ostatnia rzecz, to naturalnie zdrowy rozsądek. Taka przeróbka mocno zmienia geometrię zawieszenia i potrafi dość radykalnie wpłynąć na prowadzenie.
Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Road Racer
- Posty: 901
- Rejestracja: 12 mar 2017, 22:56
- Imię: Mateusz
- Motocykl: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- Kawa u mnie: Tak
- Drobna naprawa u mnie: Tak
- Zlot Jeziorsko I:
- Zlot Jeziorsko III:
- Zlot Skulsk IV:
- Zlot Iłki V:
- Zlot Kruszwica VII:
- Sulejów - Ósme spotkanie formowe.:
Re: wydłużenie przednich amorów
Na prośbę Andrzeja umieszczam fotki z modyfikacji Yamahy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Plecak
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 cze 2017, 21:09
- Imię: Andrzej
- Motocykl: Yamaha Drag Star 125
- Lokalizacja: Paczków
- Kontaktowanie:
Re: wydłużenie przednich amorów
Przedtem pomyliłem się pisząc że przód podniósł się o 8cm.To nieprawda.Pomyliłem się pisząc.Teraz ta modyfikacja podnosi drag stara o około 3cm.Zresztą widać to na fotkach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości