waludi pisze:Inaczej nawet na ostatnim biegu nie wkręcisz się na wyższe obroty bo będzie za słaby.
Dokładnie tak. Przy naszej małej pojemności sprawa doboru przełożeń może wynikać nawet z wagi motocyklisty, wagi bagażu.
Jeśli na ostatnim biegu, po płaskim silnik nie jest wstanie się wkręcić do końca bezpiecznych obrotów to bym przedniej zębatki nie zwiększał. Raczej tylną. Jeśli się wkręca w czasie jazdy bez problemu to można eksperymentować z większą z przodu.
I jeszcze jedna uwaga. Przy eksperymentowaniu ze zmianami zębatek, może się to skończyć koniecznością wymianą napędu (dwie zębatki i łańcuch). Zębatki z łańcuchem są ze sobą tak jakby "dotarte". Wymiana jednej zębatki może spowodować rozciągnięcie łańcucha, a rozciągnięty łańcuch już po swojemu "uszkodzi" drugą zębatkę. Jak się komuś nie śpieszy to można taką modyfikację robić przy normalnej wymianie napędu na nowy.