michcron pisze:Silnik Hyo ma nie wiele wspólnego z Hondą. Hyosung ma bardziej skomplikowaną konstrukcję, ale też mniejszy stopień sprężania.
Hyo ma 8 zaworów, Honda 4. Jeśli się mylę z Hondą, ktoś mnie poprawi.
4 zawory na cylinder poprawiają napełnianie i opróżnianie komory spalania .
Niestety z częściami to prawda. Trochę jest u nas. Zamawiałem też części z Czech, lub taniej z Korei, nawet z Aliexpress zamawiałem. Gaźniki np. to Japońskie Mikuni.
To gaźniki spoko. Ale 4 zawory na cylinder... Kurcze. Kto mu to ustawi. A jest konieczność ustawienia zaworów, czyszczenie i synchronizacja gaźników, bo maszyna moim zdaniem, nie ma mocy ile powinna mieć. Na ssaniu odpala. Jak się zagrzeje, to jakoś pracuje. Mówiłem mu, żeby na początek sprawdził świece i najlepiej zmienił. Nie nagrzewają się równo cylindry, czyli przedni (ten bliżej siedliska) szybciej się grzeje niż gar drugi... bliżej kola. Przyczyny mogą być różne:Potrzebna synchronizacja gaźników i ustawienie zaworów, może być sprawa tylko wymiany świec, a może być ta sprawa gorsza, zjechane pierścienie w jednym garze. Czy tak???